Hur mycket läxor har ni?
Jag undrar hur många läxor ni får varje vecka, skriv gärna vilken klass ni går i också 😃
Själv så går jag i 6an och har 4-5 läxor varje vecka 🙂
Går i 2an. Än så länge fick vi inga läxor. Men det kommer säkert mycket fysiska hemuppgifter med hundar.
Tja, efter den första veckan har vi fått två läxor/uppgifter och ett prov till nästa vecka. När det väl kommit igång mer på "allvar" gissar jag på att det blir något prov i snitt varje vecka, plus uppgifter, inlämningar och fackuppsatser på det. :) Jag går i tvåan!
Beror på ibland bara 3 läxor men ibland kan vi oxå ha 10 läxor går i nian
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Alltså menar du med böckerna eller så ? 😞 Men skriver upp hur vi oftast har. 🤓
Läxor över helgen till måndag - Fysik & Kemi, Engelska,Matematik, Modersmål
Till Tisdag - Religion,Biologi/Geografi,Matematik,Modersmål
Till onsdag - Matematik,Modersmål (Ibland men oftast)
Till torsdag - Finska, Modersmål, Historia,Biologi/Geografi,Religion
Till fredag - Musik, Modersmål, Matematik
Går i 6:an 🙂
Jag går i 8an.
Vi har inga speciella läxor man tar hem utan man får ta hem skolarbete som man inte hinner göra i skolan. Alltså i våran skola går allt i ganska snabbt tempo och alla hinner inte med alltid och då får man ta hem det man inte gjort och så.
Och om man har prov brukar jag ta hem och läsa på lite innan för jag kan ha glömt vissa saker som vi hade i början på arbetsområdet.
Jag är glad på ett sätt att våran skola skiljer sig från andra genom att det går så snabbt men att man inte 'behöver' göra läxor. Fast om man har varit sjuk eller ledig är det ett helvete att komma ikapp igen. Oftast så blir det att jag tar hem skolarbete 1-2 ggr i veckan.
Vi har prov typ 3 ggr i veckan så jag tar hem lite och läser igenom och så också men det kallar jag inte 'läxor'.
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
Inga alls, har nog inte haft en enda heller sen jag började gymnasiet…går i 3an just nu =)
~mikkan
Inga, än. Började 1an i onsdags :)
9an. Inga. Lär inte få några heller :')
Fyfan vad jag älskar min skola.
-
Går i 9:an, vi får nästan inga läxor så de är rätt chill ^^
Jag går ettan i gymnasiet, vi har inte fått läxor än men det kommer nästa vecka.
#5 Shit vad mycket ni har! 😮
#6 Hade också velat gå på en sån skola, på min skola är det att dom som blir klara typ först får vänta in dom andra och jobba med massa andra grejer medans (jag blir klar ganska snabbt). Och dom som är sist är sjukt långsamma 🤓
Och ni som inte har några läxor, lyckos er 😭😂
Har bara hunnit gå en vecka i skolan hittills så vet inte. Blir väl 2-3 läxor/vecka när vi väl kommit igång… Började nyss 9an. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
8:an går jag :) vi har bara fåt en läxa ännu för har bara gått i tre dar så jag vet inte :P
Typ inget!! 2an på gymnasiet! :p
// Linn da' coolest!
Vi har bara fått en liten läxa hittills,😃 men lär bli rätt mycket sen, en av mina lärare älskar att göra mycket på kort tid=massa läxa🤓
Men tycker inte att man kan ränka i antal läxor, eftersom att det varierar väldigt mkt hur mkt man måste jobba med det. Tex, tycker jag att det är skillnad på att skriva en viktig uppsats/ lära sig 20 glosor.
Går i åttan 🙂
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)
#12 Trodde fler skolor hade så. Då man läser här så 🤔😮
Vad är läxor?
Det enda vi får är inlämningsuppgifter och uppsatser istället för prov. Och om man inte är klar med det man jobbat med under lektionen så får man ta med sig det hem.
Går i trean höhö.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Har börjat sexan nu i tisdags vi har glosor till fredagar och andra;-)
Började i onsdags och de två första dagarna hade vi information och aktiviteter osv. Så vi hade skola som vanligt igår, och har inte hunnit få några läxor än! Men vi brukar inte ha några bestämda läxdagar utan vi får läxor då och då som är till en speciell dag.
Dock brukade vi få läxor i spanska på onsdagar som var till nästa onsdag då vi fick en ny osv.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Går btw i nian nu.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -