ps3 updatering
Har köpt ett begagnat ps3 nu i hälgen, bara för att märka att:
1: det pratar norska, vilket jag har svårt att läsa
2: det behöver upadteras
Direkt när jag sätter på det så visas en svart skärm där det står att jag ska ansluta en enhet med updatering 4.00 eller senare. Så läste på lite och förstod att man kan göra det med USB. Nu är de bara så att det inte fungerar! Har prövat både att ta olika updateringar, att ändra formatet på USBn, kollat att jag döpt mapparna rätt och att pröva igen och igen… Men det enda som händer är att det kommer ett medelande som säger att den inte kunde hitta nån updateringsfil på enheten, alternativt att filen är defekt…
Nån som vet hur man kan lösa det?
Pratar ditt ps3 med dig? 😃 du kan uppdatera det genom att ansulta ditt ps3 till internet
Jag har inget trådlöst nätverk .-. Får inte heller upp någon startsida eller liknande…
Du behöver inte ett trådlöst? finns ju en port till ethernet kabel, och det ska nte vara någon startsida? :D
Inte? Funkar det att sätta in en internet puck bara då? Den reagerar inte när jag gör det T.T
Du stoppar i den, och går vidare till uppdateringarna och väljer att göra det genom internet istället för usb:)
Men jag fick aldrig välja någonting? Den bara säger koppla in enhet T.T