Vänner
Är nu inne på min 2:a vecka i skolan. Har inga vänner i klassen men alla andra har det. Jag är 2 år äldre än de och de flesta är otroligt omogna. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Om jag försöker prata med någon så stöter de bara bort en. Någon som är i samma sits som jag?
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Jag satt i typ samma sits första terminen i ettan, dom flesta kände varann innan eller kom in i klassen bra. Jag blev liksom utanför, för att jag var "konstig" (dom andra var alla "vanliga" personer, med "vanliga" kläder och sånt, medans jag hade rosa hår och lite annorlunda stil). Jag blev nästan helt utfryst, det var en eller två som försökte vara snälla och prata med mig, försökte sätta sig vid mig på lunchen och få dom andra att prata med mig, men det blev liksom aldrig riktigt något av det så jag var ensam den mesta delen av tiden. Kan tyvärr inte hjälpa dig med tips eller råd då jag hoppade av pga detta och började på en annan linje som passade mig bättre (gick samhäll innan, bytte till speldesign) och blev genask inkluderad i gänget trots att jag var blyg, folk tyckte det var ascoolt att jag hade rosa hår och konstiga kläder! Det enda jag kan säga är att jag tror det kommer; försök prata med folk så kanske dom inser att du inte är så pjåkig ändå utan någon som faktiskt är kul att hänga med! Fråga om du kan sitta med dom på lunchen, fråga om någon vill jobba med dig på någon gruppuppgift etc.