Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2108 ggr
The Idizen
0

Elak lärare

Jag har precis börjat högstadiet och hade idag hemkunskap för första gången. Har verkligen sett fram emot detta tidigare, men verkligen inte längre. Vi skulle laga någon fisk tillsammans med potatismos, och jag äter inte fisk och får även specialmat i skolan, satt skolan är informerade om detta. Men jag sa till satt vi inte skulle laga mat i onödan till mig, och var fortfarande lika glad. Vi blev indelade i 2 grupper. Och fick börja laga mat. Jag började med att salta, precis som det stod. Pressade lite potatis, diskade lite och lite mer vad som behövdes. Sedan efter ett par timmar var det dags att äta, han smakade båda gruppernas mat, och sa att den andra gruppens mat var godare. Sedan skulle vi diska, och jag gjorde som jag alltid brukar göra, men tydligen gjorde jag fel. Sedan avslutade han med att säga att jag hade inte gjort så mycket, och jag blev såklart väldigt ledsen, men jag höll tillbaka tårarna. Just nu har samma lärare musik, men jag vill inte gå dit. Det går inte. Jag är jätte ledsen och vill bara hem. Tack till er som har läst detta, kände att jag behövde skriva av mig lite.. ♡

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[Majbot]
0

Finns det någon kurator på skolan? Tycker verkligen du ska ta upp det med någon så att läraren blir tillsagd. Det där speglar verkligen inte ett vuxet beteende.

vinteralvan
1

Du har hittills bara haft en lektion men den här läraren. Visst han var taskig men vi har alla haft idioter till lärare ibland. Gå på musiken nu och försök sluta tänka på hans kritik på hemkunskapen. Verkligen udda att ha samma lärare på både hemkunskap och musik Funderar.

[Majbot]
0

Tycker inte man ska behöva 'ta skit' heller.

vinteralvan
1

#3 Naturligtvis inte men efter bara en lektion så tycker jag inte att det är så farligt. Skulle läraren fortsätta att behandla eleverna illa så är det en annan sak, då ska det tas upp med klassföreståndaren och rektor.

[rumelle]
4

Förhoppningsvis hade läraren bara en dålig dag, det kan ju hända vem som helst. Men om han fortsätter att vara tarvlig tycker jag att du ska gå och prata med någon annan vuxen på skolan.

[Tuulikki]
0

Jag vet att det tar emot, men prata med honom! Många lärare säger att de vill att man ska prata med dem i första hand istället för att gå till någon annan, och det känns ju rätt logiskt? Jag vill lixom inte att någon ska prata om mig utan med mig, och då gör ju jag likadant mot dem.

Han kanske bara hade en dålig dag helt enkelt, ta inte åt dig :)

The Idizen
2

Det finns en äldre kvinna på skolan som hjälper några elever lite extra, och hon brukar finnas som stöd för mig. Så jag gick och talade om detta för henne, och hon har pratat med honom. Hon ringde även upp min pappa, och berättade. Det känns bra nu, och så har den här lite äldre kvinnan även erbjudit sig att vara med på nästa lektion. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[Odde]
2

Lite vanlig kritik? jag menar har varit med om liknande händelser många gånger, men det verkade ju inte som att han riktade det mot dig i avsikt för att vara taskig eller så