Behöver hjälp.
Hej hej! Jag är rätt säker på att jag behöver någon form av hjälp och söker då helst internett hjälp. Jag har en den traumatiska upplevelser när det gäller att vara öppen om min identitet när jag pratar om mina problem och vill helst vara anonym tills jag känner mig säker nog att utge min identitet till personen jag pratar med.
Vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Har någon lust att hjälpa mig hitta någonstans där jag kan ta hand om mina problem?🙂Är över 18 så BUP funkar inte och jag avskyr att träffa folk face till face då funkar det inte för mig.
Du får gärna skicka ett PM till mig. Även ifall vi kanske inte har varit med om liknande händelser så hjälper jag gärna till! Kan även presentera mig själv så du känner dig säker 🙂
Vuxen psykiatrin är ju ett alternativ, jag har dock ingen vidare bra erfarenhet av dom iaf inte då jag legat inne, men det är alltid nånting då dom kan hjälpa med eventuell medisinering och terapi, har själv komplex ptsd och ett drös andra diagnoser så om det är något liknande kan jag besvara frågor angående dom diagnoserna jag har :) lycka till och hoppas det löser sig för dig🙂🌺
"Nationella hjälplinjen 020-22 00 60
Hit kan man ringa om man har en psykisk kris eller befinner sig i en annan svår livssituation, för att få rådgivning och stöd." 1177
"Jourhavande kompis är en chattjour som barn och ungdomar upp till 25 år kan vända sig till för att snacka om precis vad som helst.
Du som vill prata med Jourhavande kompis klicka på knappen nedan för att chatta. När du chattar med Jourhavande kompis är du anonym. Vi kan inte se ditt riktiga namn eller IP-nummer. Vi finns här för att lyssna och vara ett stöd för dig. Vi är själva unga och inga experter – psykologer eller terapeuter. Vi är helt enkelt dina kompisar och det är du som bestämmer vad vi ska prata om!
Jourhavande kompis öppettider:
Chatten har öppet vardagar mellan klockan 18.00 – 22.00 och helger klockan 14.00 – 18.00" RKUF
"Jourhavande Medmänniska (JM) är till för dig som skulle behöva ha någon att tala med – någon som lyssnar.
Du kanske har något problem som tar stor plats. Du kanske bara vill höra en röst innan Du går och lägger dig. Vad Du än önskar tala om kan du ringa till oss.
Vi som svarar i telefonen har genomgått en grundutbildning, men har ingen specialkompetens som kuratorer eller psykologer, utan är som vårt namn antyder, just vanliga medmänniskor.
Vi har tystnadsplikt och du ringer helt anonymt.
Det kostar inget extra att ringa oss – du betalar bara vanlig telefontaxa för samtalet.
08 702 16 80" Jourhavande Medmänniska
#1 Tack🌺
#2 Jag har gått på typ psykiatri för ett par år sedan men det gick inget bra för mig. Jag bara log och såg glad ut, kan inte prata med folk om känsliga saker när de tittar på mig eller när jag hör deras känslor i rösten när de svarar mig.
#3 Tack. Jourhavande kompis lät intressant som en start.
Hoppas att du hittar en lösning som fungerar för dig! =)