Hjälp? tråkig fylla....
Hej!
Jag har ett problem…Jag är ingen festmänniska som festar och dricker varje helg just för att jag inte tycker att det är så jätteroligt. Många av mina vänner brukar spåra ganska rejält och inte komma ihåg något dagen efter.
Varje gång jag dricker blir jag lite lullig och mer öppen men jag kommer aldrig till nivån att jag "spårar" och ligger på golvet och inte kommer ihåg något liksom.
Jag börjar lätt må illa och går gärna in på toaletten och sticker fingrarna i halsen och sedan tycker jag inte att det är kul att dricka så att jag unviker det när jag börjat må illa. Har hört av vissa kompisar som säger "drick mer när du mår illa så går det över"
Jag vill också ha riktigt roligt när jag väl dricker och ha kul som alla andra. Tyvärr börjar jag må illa och när jag slutar dricka pga det nyktrar jag ju till och då blir det tråkigt igen.
Tex var jag utomlands för ett tag sedan och drack från morgon-kväll med en "jämn fylla" men då var jag lite lullig dygnet runt men jag blev aldrig riktigt dyngrak…
Tex sist jag drack blev det ungefär 5-6 glas vin, 2 glas skumpa, 2 cider, 2 vodka red bull och då blev resultatet lite halvlullig. Vad säger ni om den mängden? är det mycket eller lite för en kväll? Hur skulle ni bli på samma mängd?
Sedan somnade jag och sov 3 timmar och sedan var jag ganska vaken och inte kunde somna om, ganska jobbigt eftersom man vill kunna sova ut på bakisdagen……
Kan tillägga att jag under hela dagen ätit lite frukt och en macka på morgonen och sedan väldigt lite till middag så man tycker ju att man borde bli lite mer påverkad pga det lilla jag åt men icke sa nicke.
Help me….Detta inlägg låter väldigt fånigt men jag behöver verkligen hjälp…
Att man börjar spy är ju kroppens försvar. Kroppen kan då inte hantera mer alkohol och fortsätter man då dricka kan man drabbas av alkoholförgiftning. Man ska absolut inte dricka så man spyr eller fortsätta dricka efter man har spytt!
Det är ju inte alkoholen som gör att man har kul, det är ju kompisarna runtom en och vad man själv gör! 🙂 Exempelvis tycker jag att det är superkul att dansa efter några drinkar! hihi
Man tål ju olika alkohol olika mycket. Jag kan exempelvis dricka massa champagne, cider eller drinkar, men tar jag flera shots blir jag riktigt full - dock är jag mig själv bara gladare och vingligare, lol. Jag skulle aldrig kunna dricka så mycket att jag inte minns allt eller blir en helt annan person.
Tycker absolut inte det är värt att dricka sig dyngrak med tanke på baksmällan… :P
Varför vill du bli så full att du inte kommer ihåg någonting? Du kommer inte ha någon nytta av det eftersom du inte kommer att komma ihåg det ju… Och dessutom mår du ju bara dåligt efteråt ^^
*Säger jag som aldrig kommer att dricka för att jag tycker att det är onödigt att hälla i sig gift då jag blir "full" på en monster ibland…*
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Haha ja det har du ju rätt i! Men får höra varje gång hur tråkig jag är när jag dricker och att jag behöver dricka mer, jag har väldigt bra kontroll på drickandet men det vore ju kul att släppa loss mer och kunna sjunga osv som jag inte skulle våga nykter…. :-P
#3 gör det ändå 😃 Jag tycker att det är bättre att ha kontroll, då gör man ingenting som man kommer att ångra. Vissa blir ju psykfall när dom dricker för mycket…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Haha ni har rätt! Men det är så tråkigt att aldrig bli påverkad :-(
Vin har man ju en tendens till att få en lugnare fylla på, dina kompisar dricker säkert vodka eller så, sen så är det ju knappast värt dricka så man inte kommer ihåg nånting minnes förlust får man nog av när man blir gammal
du får testa dina egna nivåer och framförallt ta det lugnt, bättre va lullig än snordyng så man däckar spyr eller skämemr bort sig helt, dina kompisar kan även beroende på alder ta en så kallad " fjortis fylla " för att verka fullare än vad dom är brukar hända på yngre år :>
Om du faktiskt vill bli så full att det spårar ur totalt är det starksprit som gäller. Man är nog ganska lättpåverkad om man ligger på golvet med minnesluckor efter att ha druckit vin och svagare drycker i normal takt en kväll.
Själv vill jag undvika att tappa kontrollen på det viset då det är obehagligt och helt meningslöst i mina ögon. Kan dricka ett tiotal starköl och motsvarande under en kväll och nyktra till på max en timme, däremot aktar jag mig för att dricka större mängder stark likör, och vodka/brännvin dricker jag inte rent öht. Det är stor skillnad på 4,5-procentig cider och 40-procentig vodka…
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Att blanda olika alkoholhaltiga drycker kan lätt leda till att man blir illamående, även under fyllan. Vin, öl, champagne och dylikt brukar göra mig illamående, så jag håller mig borta från dem och dricker rom, vodka, cognac och dylikt istället.
Om du blir illamående så hjälper det inte att dricka mer. Se till att dricka mycket vatten dock.
Alkohol är ett gift om man säger så, kroppen ska inte ha det och hanterar det genom att du mår dåligt, kanske spyr, för att få ut det ur kroppen.
Du kanske är en sådan person som har "turen" att inte bli aspackad. Säger dina vänner att du bara är tråkig så tycker jag att de är fel vänner. Själv så förstår jag inte varför man går på fester och dricker. Jag tar bara en cider ibland och slutade gå på fester och dricka för några år sedan.
Jag vet inte hur gammal du är men tycker inte du behöver känna dig tråkig för att du är nykter och inte kan dricka dig dig aspackad. Man behöver inte det.
Jag har mest bara bra erfarenheter av att gå på fester med trevliga människor, där man träffar nya vänner, men en sak har jag lärt mig. Det har hänt mig två gånger nu, och det är att aldrig blanda. Har du börjat dricka cider så ska du fortsätta dricka cider. Har du börjat med att dricka groggar så fortsätt med drinkar, om du ska på krogen (vet inte hur gammal du är men) och så vidare.
Varje gång jag har blandat, t.ex börjat dricka 7-8 cider sen tagit jägershot blandat med redbull och sen börjat shotta på krogen, då ligger jag på backen i mina egna spyor sen. (jättetrevligt, jag vet. det har hänt mig 2 gånger inom ett år, och då tål jag ganska mycket för att vara så liten och späd.)
Och som de andra säger så verkar det inte som att du har så bra vänner om de tycker så om dig och tycker att du är tråkig för att du inte blir lika fjortis-fulla som dom.
Låter mest som att jag uppmuntrar till att dricka nu men jag anser att det är ens eget val och 98% av gångerna jag druckit har jag haft riktigt roligt och det har fått mig att öppna mig inför nya människor och fått nya vänner. (Har haft social fobi förut så har fortfarande ganska svårt för att öppna mig för nya människor)
Mitt inlägg blev lite kaos nu men jag hoppas att nån förstår vad jag menar i alla fall :)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."