Vill hitta nåt att leva för.
Jag har en bra familj, vänner m.m. Men jag känner mig inte lycklig. Har haft självmords tankar. Vet att jag skulle såra för många så jag kan inte göra de. Men jag vill hitta något att leva för, meningen med livet :( Snälla hjälp mig att förstå varför jag känner såhär.
Förlåt om de finns stavfel.
Har du några intressen? Djur kan ofta få en att känna lite mening 🙂
Efter att ha blivit mobbad sedan ettan fram tills jag slutade nian för min övervikt bland annat så blev träning/kost min räddning då jag övervägde många gånger att ta piller eller sätta mig på rälsen. Fick stort intresse för fria vikter av min nuvarande pojkvän. Jag känner att det hjälper mig tänka på annat när något har hänt osv. Skaffade valp i början av sommaren också samt jag älskar att rita. Så du får fundera lite, vad du tycker är roligt att göra :) Kan ju vara vad som helst :)
Jag har testat dom flesta sporter, inget funkar för mig. :( Jag har inte tillgång till att kunna ha ett djur.
Men tycker du om att fota eller teckna? Vad brukar du göra på din fritid? 🙂
I stort sätt inget, Går i drama som får mig att må lite bättre, att kunna få vara någon annan för en stund känns riktigt bra. Har alltid haft stora drömmar om att kunna sjunga och Teckna. tyvärr kan jag inte alls sjunga och målar förj'vligt :(
#5 Jag kan själv inte tecka, måla haha eller vad men nu kallar det 😃, men jag kan tipsa dig med att du kan börja med att försöka måla av från någon annans! Börja att testa med tecknade eller animerade ritningar 🙂 Du kan ju kolla om det finns någon sång, dramatik eller teckningskurs i din närhet som du kan gå så du har något att göra.
Tack för tipset men hur ska att börja måla få mig att känns mening med livet?
Bli överdrivet förälskan i någon idol haha mitt liv är The Fooo och Justin Bieber! Dem får mig att le så fort jag är ledsen :')
Har du testat bågskytte? hade en kompis som ville ta livet av sig innan kändes hemskt!!!
Aja iaf hur gammal är du? har du vänner du kan gå ut och äta med gå på stan osv med?:)
#7 Det jag menar med det är att du kanske kan sätta dig ner, slappna av, släppa dina dåliga tankar och njuta. Om du nu tycker om det. Då kan du kanske komma fram till lite mer vad du vill göra med ditt liv. Vad du vill ha för hobby, vad du vill jobba med, framtida utbildningar osv. Slappnar man av och tänker på sig själv så tror jag att man hittar det man letar efter.
Hitta ett intresse och umgås mer med dina vänner, skaffa husdjur OCH ät mer D-vitamin! Folk här uppe i Norden är de deppigaste i världen och det beror mycket på att vi inte får lika mycket sol som resten av världen. D-vitamin är riktigt viktigt både för kroppen och för psyket!
Jag är 13 år och har massa kompisar. Vu ska faktiskt till stan imon :)
är du 13 ska du inte allsfundera på meningen med livet, det får du fundera nog på när du blir kring 20, Njut av att du är ung medans du kan och sedan du har en massa kompisar ska du se dig själv som lyckligt lottad då det inte alls gäller alla🙂
Jag vill inte hitta "meningen med livet" bara hitta något som inte gör att jag vill sluta leva.
vad menar du då, ett intresse? jag är mycket för extremsport men det passar ju inte alla, men Finns det inga sporter du tycker ser roliga ut och som du skulle kunna tänka dig att hålla på med :) ?
Har provat det mesta, jag vill bara förstå Vrf jag inte vill leva mera. Jag har ju familj och vänner. Men jag tycker livet är meingslöst. De har jag gjort länge. Har övervägt självmord flera gånger :( Jag vet inte vad jag ska göra för att sluta tänka såhär.
#16 Sluta övertänk allt, var med kompisar, kan du inte ha ett husdjur själv gosa med grannens, kompisens eller någon annan bekant?:)
Musik brukar alltid få en och må bättre.
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Jag började med ridningen när jag var 3, det är det som gör mig lycklig och är min livsgnista.
Ridningen är så underbar, då hästar (och andra djur) inte dömmer och får en att känna sig älskad. Dessutom är det många bra vänner i ridsporten, man hålls liksom borta från det här "dåliga" (rökning tex). Dessutom behöver aldrig föräldrarna undra vart man är för det finns bara ett ställe: Stallet 😉
Du är värdefull och bra precis som du är ❤️
Kanske något djur / ny sport kan vara en idé?
Skicka jättegärna meddelande om du vill få pepp och någon att prata med 🙂
Jag till vänster på den vita ponnyn och min kompis till höger 😊❤️