Mens eller bara kräftornaXD
Hejhej, alltså det är känns rätt konstigt att skriva men ska komma till sak iaf.
I Söndags alltså för 4dar sedan åt vi kräftor kanske 1-2timmar efter blev jag dålig i magen och viste att det va det till 100% alltså dålig i magen menar jag lös, jaja nästa dag så va jag bra i magen och hipp hipp hurr iaf men då hade jag ont i stället inte lös bara ont, när jag kom till skolan mådde jag illa typ spy känsla men gick rätt fort över ''idag fick jag också spy känsla''. har fortfarande ont imagen idag och igår fick jag typ som stötar i ryggen och mycket mer idag men liksom tror inte det har någon men puberteten att göra då jag har fått stötar i ryggen för typ 6mån sen och inget händer en gång hade jag så ont i ryggen att jag inte viste hur jag skulle ligga kunde inte sova, Kan jag ha problem med ryggen eller vad tror ni?
Vet inte i vilken grupp jag ska lägga det i.
Ingen aning! Står dock detta på UMO:S hemsida: 🙂
Att man får ont när man har mens är inte ovanligt. Det är särskilt vanligt när man är ung. Framför allt brukar man få ont i magen, men man kan också ha ont i ryggen, ljumskarna, låren och huvudet. En del får diarré, några känner sig yra eller kallsvettiga och andra mår illa. För dem som har problemen brukar de komma några dagar innan eller i början av mensen. För vissa sitter de i under hela mensen men för de flesta går de över efter någon eller några dagar. Hur ont man har varierar från person till person. Vissa har bara en svag smärta medan andra kan ha mycket ont.