Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 4927 ggr
[20_]
3

Sminka ärr?

Hejhej!

Ska på maskerad den 20 september och ska sminka ärr. Alltså efter att man skärt sig ärr, det är till en karaktär (så jag menar absolut inget illa till er som har ärr).  Ska vara ärr på handlederna och de ska vara läkta men inte månader gamla liksom. Så ja, hur gör jag?

Denna kommentar har tagits bort.
Tokyo
42

#1 Uppmuntra inte självskadebeteende… 😐

DenLillaTofflan
2

Du kanske får bätrre svar på mode och skönhet iFokus? 😛

Revolt
19

#1 Förlåt men allvarligt..Vad håller du på med?  Vet inte varför du skriver som du gör i vissa trådar men jag blir väldigt irriterad iaf.

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Thildalulu
9

#1 De är inte direkt nåt att skoja om :l

[rumelle]
0

Sådana ärr brukar vara ljusröda i färgen och oftast inte så upphöjda (beror ju på hur djupt man skurit). Ta en tuschpenna!

Ratzo
2

Nä och det är inte direkt nåt att fejka att man har heller.

I can't drown my demons, they know how to swim.

[Odde]
14

Håller med #7 det är inte bara respektlöst mot dom som har det, utan jag ser verkligen inte varför ma skulle vilja gå runt och se ut som att man har skärt sig själv..? det är väl nånting man döljer annars

Ratzo
0

#8 Exakt! 🤓

I can't drown my demons, they know how to swim.

Tina-A
0

#8: Tumme upp!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[20_]
15

Ok, för det första så nej #1, jag kommer såklart inte göra riktiga?! Och för er andra som tycker det är respektlöst så ska jag säga att min syster har ärr efter självskadebeteende och jag menar VERKLIGEN inte att det ska vara respektlöst mot någon som har det! Jag ska klä ut mig till en karaktär ur en film som har ärr, alltså ska jag vara karaktären och den har ärr så för att vara den ska jag ha ärr (och klä ut mig och allt annat sånt såklart) så jag menar verkligen inget ila.

[Kajsaa_00]
5

Testa att fråga på Mode och Skönhet iFokus 🙂

Ledsen om du fick så himla många "uppläxningar" av dom andra, lite onödigt då det blir "alla mot en" känslan.. Hade räckt om en sa det lugnt och trevligt!

Nu kommer jag få jättemycket skit men aja..

[RedHood]
0

Är det för att klä ut dig till en karaktär så tycker jag verkligen inte att det är respektlöst. Då är det ju som om alla krigsfilmer där de får ärr, alla skräckfilmer där de får ärr, eller alla filmer där de får ärr överhuvudtaget skulle vara respektlösa. Jag har själv haft ett självskadebeteende så säg inget om att jag inte vet vad jag pratar om.
TS, jag har dock inga råd om hur du ska göra det men kör hårt!

[rumelle]
8

Jag fattar inte heller riktigt varför det skulle vara så respektlöst?! Att skära sig är ju ett medvetet val man gör, då får man ju skylla sig själv att man får fula ärr. Om man nu skäms så mycket över dem så kunde man ju gett fan i att skära sig från första början! 
Och ja, jag har själv fula självskade ärr på både armar och ben. Inget jag är det minsta stolt över, men det är inget jag skäms över heller. Det är som det är och jag orkar inte hålla på och dölja för att andra tycker sånt är fult och pinsamt. 
Om man sen ska klä ut sig till en karaktär där ett av kännetecknen är ärr på armarna, så ser jag absolut inget fel i att sminka dit dem. Bättre än att skaffa riktiga ärr.

Revolt
4

Kan inte heller förstå hur det kan vara respektlöst mot folk som har/haft sjölvskadebeteende? Utveckla er tack

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

[134643]
5

Jag har ärr, och jag säger bara go for it! Vi har alla ärr, bara att vissa är gjorda med flit. Att sminka/måla dit några ärr för en filmkaraktär är helt okej enligt mig, du verkar också vara en väldigt insatt och trevlig människa så you go gurl ^_^

Jag har inte direkt någon erfarenhet på hur man kan sminka dit ärr, men eftersom de inte ska ha varit där så länge så bör de vara typ rosa-aktiga (lila ifall det är kallt haha). De behöver inte vara utsående så tja, att helt enkelt använda någon slags penna eller något som passar i färg och måla på? :)

Onslow
0

Jag är en självskadeberoende in recovery och jag tycker inte att det är respektlöst att sminka ärr sålänge du inte gör dig lustig över det! Då är det liksom bara en karaktär.

Enklast är att ta en röd/rödbrun sminkpenna och måla dit, skulle jag tro. Mina ärr är vita och sticker ut då det gått ett par månader (4 tror jag) men vanligtvis är de inte särskilt djupa. Det är från person till person.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[20_]
1

#17 Självklart kommer jag inte göra mig lustig över det! Nu när jag väll  ska ha de så kommer jag "behandla det med respekt"! :)

---

Tack så mycket, har produkter att sminka dit dem med, Nu taggar jag inför maskeradfest! :D

[RedHood]
0

#18 Vilken karaktär är det du ska klä ut dig till? Blev nyfiken 😃