TIPS PÅ BRA BÖCKER?
Hej! Har ni några boktips att ge mig? Gillar kärlekböcker, kan även vara om typ vänskap. Gör inget om dom är lite snuskiga. Kan även vara om typ en vanlig tjej. Men helst inte fantasy och sånt :)
Harry Potter, Vargbröder och Sagan om ringen är ju de tre Stora med stort S!!!!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
"Men helst inte fantasy och sånt". Whops. Där var mina tips körda, läser annars bara typ fantasy. xD
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#2 hahaha😊
Jag har en favoritbok, det är dock inte en ''tjejbok'' det är en thriller typ. Den heter ''Sankta Psyko'' Den är sjukt bra! Läs den :) haha.
Annars kanske ''Systrar i jeans'' är något för dig? Dom är jättebra :)
Twilight, det är en bra bok:)
Fast det är lite fantasy i den…
#6 Twilight är ju fantasy, så det är inte bara ''lite'' :P
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Ja, okej. Mycket fantasy:P
#5 Har läst alla twilight böckerna :) Dom är faktiskt väldigt bra!
Vad bra!:D
'' Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag. '' Så sjukt underbar bok vill jag lova, du ångrar dig inte efter du läst den! :) Äkta kärleksbok
Katarina von bredow's(?) böker är jättebra! :)
Magnus Nordin's böcker. Älskar Prinsessan och Mördaren, även Svart Drama!
edit: woop, glömde typ läsa inlägget innan jag skrev haha. Magnus skriver typ deckare/skräck/fantasy.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Strimmor av hopp! :)
Katarina von Bredow, Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo är bra författare. :)
Jag läser nästan bara fantasy.. haha så jag har typ knappt några boktips. 😛 men "Jag saknar dig" är en bra bok, mycket bättre än filmen (om du sett den)👍
Det finns en Serie "Georgia Nicolsons dagbok" som jag läste när jag var i början av tonåren. Handlar om kärlek och tonårsproblem. Läste också "En prinsessas dagbok" böckerna. Båda serierna tycker jag var bra. :)
Men inget slår Harry Potter, NÅGONSIN!
===
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Du måste bara läsa, dagbok för alla mina fans och alla Dalslands deckarna! De är sjukt bra! Dagbok för alla mina fans det är roligt, lite kärlek och vänskap! Dalslands deckarna handlar om mysterier, vänskap, lite kärlek och mycket mer! Båda är lätt lästa om du gillar att läsa böcker! Du kommer att ÄLSKA böckerna! Jag lovar!!!
The fault in our stars?
Sagan om Isfolket! Helt underbar gällande kärlek och vänskap. Man blir alldeles varm. Dock är magi ett visst inslag, men man får ändå inte den där fantasy-känslan av böckerna.
#11 precis läst ut den boken. Sjukt bra!
Om du läser vuxenböcker är Nora Roberts böcker väldigt bra. Men en liten varning: När man har läst sin första kärleksroman för vuxna är det väldigt svårt att återgå till ungdomsböcker om kärlek.
Jag fullkomligt ÄLSKAR True Blood-böckerna, de är även ganska snuskiga. Men det är ju vampyrer och sånt så det är ju fantasy. Sen gillar jag Hungerspels-böckerna :)
Men läser mest bara fantasy, men tänkte att jag kunde ju tipsa i alla fall! :)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
köp min bok "terrorin Alive 0" vissa kan se den som fantasy men jag ser på den som blodigt allvar…
Jag håller på att publicera den nu så än så länge går den den bara att köpa här: http://www.ordochbok.se/visa_produkt.asp?id=424020
Eller om du beställer den från en bokhandel men då lägger dom ju på massa priser så det är smartast att köpa från internet :)
MVH
Therese
Sarah Dessen's böcker är bra. Handlar om vänskap och kärlek och så. Brukar inte läsa böcker där allt är helt normalt och "vanligt" brukar ha lite - eller mycket - fantasy i. Men hennes böcker älskar jag!
#12 Håller verkligen med! De är jättebra! :)
Ha en trevlig dag!
Katarina von bredow's böcker, bland annat Syskon kärlek
// Michis
Jag hoppas ni orkar läsa allt, hehe, det är iaf värt det! 😃
Grottbjörnens folk! Av: Jean M. Auel är 1:a boken i en riktigt bra serie! Du borde kolla upp det - jag är helt fast :3 (är på 4:e boken nu)
Handling: Grottbjörnens folk, en neanderthalkan, har levt på samma sätt i generation efter generation: bott i grottor, samlat växter, tillbett sina skyddsandar, jagat bisonoxar och andra djur. En dag beslutar sig klanen för att adoptera Ayla, en cromagnonflicka som skilts från sitt folk efter en jordbävning. Ayla växer upp hos klanen. Hon får lära sig dess levnadssätt av medicinkvinnan Iza, och snart känner hon sig som en av klanens medlemmar. Men hennes annorlunda sätt att tänka, hennes förmåga att handla snabbt i kritiska situationer, gör att hon skiljer sig från dem och råkar in i konflikter. Hon kommer att upplevas som ett hot mot klanens traditionsbundna levnadssätt, mot hela dess existens.
Rekommenderar denna boken till alla som gillar att läsa! Boken/böckerna blir bättre och bättre och man sugs snabbt in i den. Och kan tillägga att det förekommer lite snusk genom böckerna!
Sen Vindsträdgården Av: Virginia Andrews en otroligt bra bok, också 1:a boken i en serie (5 böcker).
Handling: Det var precis vad man menar med en lycklig familj. En riktigt lycklig familj där ingenting fattades. Där fanns pengar, trygghet, kärlek och glädje. Men ödet slår ibland onödigt grymt och hårt. En dag står en polis i hallen och berättar för de fyra barnen att deras älskade har dött i en bilolycka. Från den dagen är ingenting sig likt.
Barnen och deras mamma flyttar hem till mormor och morfar. Men mormor tycker inte om barn. De måste hålla sig undan och inte störa. Visst ska de få komma ut och hälsa på den övriga familjen, men i början är det säkrast att hon låser. Så går dagar, månader och år….
Rekommenderar även denna boken starkt! Och även här finns det lite snusk…Men är verkligen otroligt bra - saker händer hela tiden!
Hoppas ni känner att det är något värt att testa! :D
Själv kan jag säga så här, det är inte alltid jag fastnar för texten som är på baksidan av en bok.. men min mamma manade mig att läsa, och vilken tur jag hade! ^^
Så ge det iaf ett försök, några kapitel eller så 😉
Någon annan som läst dem? O.o
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Undrar hur lång tid det kommer ta tills ungar/tonåringar säger:
"..Vad är böcker för något?"
Jag gissar på kanske 50 år.

De Levande döda av Charlie Higson!
Det verka bara vara jag som läser våldtäkts böcker..
Men iallafall så är 14 år till salu bäst!
http://ask.fm/JessicaReips
#31 Har du läst Skamfläck? Den är jättebra - samma som skrivit 14 år till salu.
#32 Nej, den har jag inte läst än. Tack för tipset!
http://ask.fm/JessicaReips
#33 Ja, varsågod :) den handlar om samma sak, fast man får följa tre (?) olika personer, sjukt bra och riktigt hemsk.
ska man läsa våldtäkts böcker, eller de som är hemska på det viset ska man läsa böcker av Cathy Glass, dom är jättebra. Men är man väldigt känslig kanske man inte ska läsa det ämnet…
"Skadad" är iaf en av hennes böcker som jag gillar :)
Sajtvärd SydKorea Ifokus