Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 643 ggr
Wezza
0

Vad ska jag göra?

Jag har ju flyttat till Landvetter, å börjat i skola här. Jag har fått kompisar, dock inte i min klass, gått här i 2 veckor nu. Jag trivs sådär i den nya skolan. . Grejen e den att jag vill fortsätta att gå i min gamla skola i Ullared, med min klass å mina kompisar, men trivs bra här i Landvetter överlag… Vet inte vad jag ska säga till mamma, om jag ska byta tillbaks så måste jag ju det snart, men mammas kille har precis fått jobb här (mamma jobbar i ullared), jag vill ju inte att dom ska bo på olika ställen… Och hundarna trivs ju jätte bra här i Landvetter, dom kan vara ute på altanen hela dagen å settan behöver aldrig koppel här.. Men jag vill verkligen tilbaka till min klass, i ullared. . Vad Ska Jag Göra???

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Wezza
0

Putt

HejPåDig
0

Ge det en chans. En jag känner tyckte inte alls om sin nya klass och ville verkligen tillbaka till sin gamla klass och så kände hon ganska länge, men sedan efter ett tag vande hon sig och nu älskar hon sin klass jättemycket! Det har bara gått två veckor, det är okej att känna dom du gör men ge det en chans! Det kommer bli bättre :) prata med din mamma och bestäm att tillexempel att om du inte trivs efter jul t.ex så vill du byta tillbaka. Men jag råder dig att inte byta tillbaka innan en termin har gått så du verkligen har prövat.

Wezza
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men jag vill verkligen tillbaka…Allt jag hade finns kvar där, min bästis, mina vänner, min bror å brorson (som idag blev 4mån!), ridningen, katterna, allt…Det enda som följde med hit var min hund, Smiley.

Wezza
0

Tillägg: Satt precis å tittade på bilder på mig och min bästa vän/mina vänner, började nästan gråta :')

HejPåDig
0

Somsagt, ge det en chans. Annars kommer du ångra det i efterhand.

[RedHood]
0

Jag förstår att det kan kännas jobbigt men jag tycker också du ska ge det en chans för troligtvis annars så kommer du få pendla varje dag för tror inte att din mamma och hennes kille kommer flytta ifrån varandra. Vi flyttade från min hemstad Nyköping för att min far fick jobb på Ringhals så vi lämnade allting och flyttade till Varberg. Jag ångrar det inte. Jag saknar Nyköping men jag skulle aldrig byta det. Så jag tycker verkligen att du ska ge det en chans. Du kan träffa dina vänner i Ullared på helgerna och sådant.

Wezza
0

P.g.a. att lektionerna, rasterna å dagarna e så ***** långa så har jag börjat skolka…Jag pallar bara inte med att gå i skolan till 3-4 varje dag…Jag hade faktiskt tänkt satsa på bra betyg nu i åttan men aldrig att jag kommer orka det nu… I ullared så slutar alla (åk 6-9) 2 varje dag förutom en-två då man slutar 3… (det är verkligen inte bara därför jag vill tillbaka!)

[RedHood]
4

#7 Inte för att vara sån men alla andra skolor slutar 3-4. Jag slutar själv 10 i 5 en dag i veckan. Så att sluta kl 3 är INGENtING. Om du börjar skolka nu så kanske du aldrig kommer tillbaka. Ja, det är jobbigt att byta skola det vet jag själv men du får se den hela bilden.