Han är ju sjuk..
Han säger att jag är dum i huvudet, helt jävla blåst och utvecklingsstörd. Min egen pappa kränker mig, blir kallad sånt här dagligen. Han kan vara snäll, men det funkar inte med hans aggressionsproblem.. Jag stannade hemma från skolan idag, han fick mig att må piss och dessutom knuffade han mig så jag stannade hemma helt enkelt, inlåst på mitt rum.. Nu säger han att jag är dum i huvudet och att han ska ringa bup, han är inte seriös men han säger så för att göra mig ledsen. Jag pallar inte mer, han är dum i huvudet.. Vad ska jag göra?
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Det låter inte alls bra, finns det någon du kan prata med? Du kan prata med skolkuratorn, skolsköterskan, en lärare eller BUP. Det är inte rätt sätt din pappa behandlar dig på, och en kurator kan hjälpa dig vart du kan vända dig för att få hjälp. Vill du inte prata med någon av ovanstående kanske du har en kompis var förälder du kan prata med?
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Du måste prata om detta med någon.
Jag har folk jag kan prata med det om. Saken är den att han får mig att tro att det är jag som är en idiot, att det är jag som gör fel. Detta är en väldigt lätt sammanfattning av hur han är, skulle jag berätta allt, eller nä, det skulle inte gå.. Jag vill helt enkelt inte vara hemma mer.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Många har tyvärr den påverkan på andra personer, att de får andra att känna sig som det är dem det är fel på. Jag vet själv inte hur man går vidare, men på något sätt ska du kunna få hjälp att bo någon annanstans, om inte för alltid så för ett litet tag. Jag kan tänka mig att det är socialtjänsten man får söka sig till. Därför vore det bra att börja med att prata med kuratorn, för de vet precis hur man ska göra och de kan hjälpa dig.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#4 Nej, kuratorer funkar inte. Jag hatar soc. Tro mig, min barndom är därifrån. Kommer aldrig i hela mitt liv gå till en kurator igen. Mitt livs största misstag!
Har du ingen faster, morbror eller nåt som du kan bo hos då? Hade det varit jag hade jag ju flyttat till min bror utan tvekan.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
#6 Det är tyvärr inte så enkelt.
Man kan ringa/maila BRIS.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Anmäl honom dirr!