Brukar alltid skära upp maten innan jag äter… xD Men börjar komma över detta då jag inte gärna vill äta så på jobbet eller ute, haha
Tror inte jag har någon annan konstig vana faktiskt… 🤔
När jag ger kaninerna pellets så bryter jag alltid en bit innan jag ger dem skålen. Haha.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Äter inte kanterna på något typ. Jag tar bort dom :P
#3 Håller med dig. Kan inte äta mackor, inte ens runda "utan"kanter har jag svårt att äta. Men utöver det så måste jag alltid dela min Billys pizza i 3x4 och äta i ett speciellt mönster, när jag ska spela Xbox så smått trycker jag på LT och RT ca 10 gånger medan xboxet laddar (måste bara göra det) och ni vet när man går och slår i undersidan av skon i marken så måste jag göra det med den andra medvetet för att få balans. Även när jag cyklar och slår lite på handtagen så slår jag alltid med först höger sedan vänster några gånger och kan inte sluta på höger, måste slå den sista med vänster för att det ska vara jämnt. Har lite mer saker men kommer inte på mer nu XD
Skär alltid upp maten helt innan jag äter, eftersom jag tycker att det är drygt att skära bit efter bit. ;)
Har nog ingen konstig vana, snarare bara dåliga… knäcker med mina leder typ hela tiden :/
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Äter på natten, jag tycker inte de är så konstigt men typ alla andra tycker att jag är onormal som värmer pizza klockan 4 :l Och jag sover med strumpor.
Hm… Jag har väl inga dåliga vanor direkt utan mest olika tvångstankar hehe.. xD
Men knäcker mina leder mycket och ofta, kan sitta och knäcka mina tummar jättelänge, om jag tex läser något på datorn eller i en bok.. ^^
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Har jättelånga, fabulous naglar numera som jag aldrig målar (så jag måste hålla dem rena och jämna för att de ska vara snygga). Och varje gång jag blir nervös sitter jag och tokrensar naglarna, haha xD
JO! En sak till. Jag blir jämt hyper när jag duschar för mitt nya balsam luktar så gott…
Jag sover utan kudde, äter minst en måltid per natt, kan inte sitta ner utan att ha något i knät (en kudde, väska, tröja eller vadsomhelst), äter BARA brunt godis. biter mig i läppen när jag har sagt något smart, använder påhittade ord i varje mening, går alltid runt med en vattenflska i handen när jag är hemma, klarar inte av att ha något i sängen förutom täcke (kastar allt på golvet när jag ska sova), kan inte dricka ur min Skellefteå AIK mugg på matchdag (skrock x10 000), trampar på min longboard 2 gånger innan jag går upp på den, petar på spegeln varje gång jag tittar i den, borstar håret 100 drag varje kväll, flippar ur om någon viskar (viskningar är det värsta jag vet), klappar mig själv på axeln (bokstavligen) när något är svårt, grejar med mitt kors runt halsen när jag är arg, nyper mig själv när jag är arg, stryker på mitt ärr på benet när jag är ledsen, släcker ner mitt rum och äter vaniljglass med chokladkross när jag är deprimerad, skriver 10-sidiga uppsatser om mig själv för att förstå mig själv bättre, läser 4 sidor i min astronomibok varje kväll. Finns sååååååå många fler exempel men jag tvivlar på att någon orkade läsa allt. Jag är en galet komplicerad människa och jag vet inte ens själv varför jag gör det jag gör.
#11 oooooj, de va inte lite!!! :o
Mosar alltid potatisen, annars kan jag inte äta den, gillar inte hela potatisar!
#12 haha nej jag vet, ingenting jag tänker på så mycket dock, det bara är så :)
En annan vana jag har är att jag typ 100 gånger om dagen måste kolla så att jag inte förlorat nån vän på Facebook. Om jag har det - måste jag ta reda på vem det är som tagit bort mig.
Jag gillar att fisa på bussen när det är bara jag kvar, eller om det bara är gamla människor som sitter där 😈
De jag hade när jag var yngre , som jag nu har brytit (tvångstankar)
Lukta på händerna efter VARJE gång jag tagit i något, för att sedan tvätta händerna
inte gå på linjerna på gatsten
Räkna trappstegen.
De jag har nu, (har lätt aspberger syndrom)
Måste snurra tallriken tills det känns rätt innan jag kan äta
Dubbel kontrollera att plattorna är av på spisen
Häller ut "sköljer" 3 gånger innan jag kan dricka vattnet.
Måste sitta rätt på toastolen
Måste göra saker i rätt ordning och på fasta tidpunkter (eller inom en viss tid)
Att jag alltid måste vara MINST 15 minuter för tidig.
Om jag får för mig att nu MÅSTE jag plocka undan det tomma mjölkpaketet som står på diskbänken, så måste jag det, och får total panik/ångest om jag inte får göra det. (som när min sambo håller fast mig för att "jävlas")
det är det jag kommer på nu, sen finns det säkert 20 grejer till.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Jag river eller biter sönder mina naglar så fort jag har tråkigt, är hungrig eller är nervös.
Tallriken måste stå rätt för att jag ska kunna skära maten, och för att jag ska kunna äta, så jag vrider på tallriken om den står fel.
Knäcker med lederna, inte bara fingrarna utan även armbågar, höfter, fotleder etc.
Måste ha "symmetri" på kroppen typ, så om någon tar på min vänstra hand måste jag ta på den högra för att det ska bli rätt 😊 eller när min pojkvän pussar mig på ena kinden, så måste han alltid pussa mig på andra också.
Pressar fingertopparna mot handflatan, väldigt ofta, tills det känns rätt. Vet inte varför.
Om jag äter t ex pasta måste jag ta ett ojämnt antal bitar, oftast blir det 3, gäller också chips etc.
Har massor av andra vanor också, men orkar inte skriva ner alla här nu x)