Vad gör ni när ni är ledsna?
Hej! Jag skulle behöva lite tips. Vad gör ni när ni är riktigt nere? (Förutom är med era djur och sportar)
MUSIK! 🎧
I can't drown my demons, they know how to swim.
Jag lyssnar på musik och ritar lite.
One Piece, alla gånger. 😍
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Musik här också! Och pratar med mina kompisar, de är bäst❤️
Om jag vill tänka på något annat än det jag är ledsen över brukar jag kolla på massa avsnitt av någon tv-serie
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Musik, xbox och oftast youtube :) folket där gör mig glad och får mig att tänka på annat
Tänker, vilket gör att jag blir ännu ledsnare…hm 😕
Brukar kolla på Vänner också typ, då blir man lite glad iaf!
Jag försöker lyssna på musik och stänga världen ute men lyckas typ 5% av alla gånger…
-
Stänger in mig på mitt rum, släcker ner allt (sätter soppåsar i fönstret om det är på dagen), i med hörlurarna på högsta volym och äter minst ett paket vaniljglass med chokladkross i kolmörkret.
Vaniljglass med chokladkross är min deppglass, äter det bara när jag är ledsen. Så om jag beställer vaniljglass med chokladkross av mina föräldrar, då åker de till ica och köpa det, för dom vet att det är allvarligt.
Wow. där lät jag bortskämd. ibland tar jag faktiskt bussen själv också.
Musik musik musik!
Musik, pratar med min sambo, tecknar och kollar film eller serie. Slutar träffa alla människor förutom sambon och mamma. Klarar inte av människor då 😃
går in på mitt rum och släcker ner allt, lägger mig i sängen och lyssnar på musik och försöker glömma allt!
Sätter mig vid datorn och lyssnar på musik och vill då helst vara själv ;)
Det beror på om jag är på humör att gråta ut, eller om jag vill bli glad igen. Vill jag gråta ut så lyssnar jag på sorglig musik eller sätter på en sorglig film.
Vill jag bli glad igen så kollar jag på roliga videos på youtube, eller på en favoritkomedi. 🙂 Glad musik hjälper också.
isolerar mig själv från den sviniga värld vi lever i, men förutom det så ser jag en serie, spelar eller lyssnar på musik för att tänka på annat, och varför utesluta sport det kan ju vara ett bra sätt att komma på andra tankar:)
Jag går ut på en promenad och lyssnar på musik..
Smsar min bästa vän och diskuterar anledningen till att jag är ledsen. Det räcker mer än väl. :)
Sedan kan jag gråta, lyssna på musik och kedjeröka samtidigt.
Jag gråter, min sambo tröstar och håller om mig. Sen sover jag.
Tröst trummar xD
Sitter inne på mitt rum helt själv.
Drar ner persiennerna i mitt rum, lyssnar på musik eller kollar på film, sover och äter MASSA godis, går ut på långpromenader eller cyklar till en kompis.
Hanna
Går in på toa, ställer mig framför spegeln och gör fula grimaser åt mig själv, det är inte så dumt som det faktiskt låter ;)
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
#21 Hahahah du är störd.. ^^
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#22 Hahaha, jag är bara ärlig ;)
Jag utmanar er alla att pröva när ni är ledsna! :)
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Isolerar mig något så otroligt, stänger in mig i mitt rum och lyssnar på musik.
Kan även få för mig att be mamma att köra mig till stallet för att tänka på annat!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Pratar med pojkvännen, lyssnar på musik, kollar en film eller gå går jag ut och äter på någon fin resturang ihop med någon jag blir glad av och kommer på andra tankar!
Det är svårt att säga då man kan bearbeta olika situationer som gör en ledsen på olika vis.
Jag brukar ligga i min säng under en filt och äta glass, samtidigt som jag tittar på film. Ibland så brukar jag bara sitta inlåst på mitt rum. Då sitter jag vid mitt skrivbord och ritar, samtidigt som jag lyssnar på musik.
//Flöffo
Ibland spelar jag även lite musik på piano, "Davy Jones" passar bäst då. Då sitter jag och spelar samma låt i typ 2 timmar, om och om igen. Förknippar alltid den låten med kärlek, sorg, ilska… Ifall jag är deprimerad och är sur på mig själv så spelar jag "Dark Woods cirkus". Vet inte varför. 😛
//Flöffo
Är arg på alla o försöker inte bli glad igen, stänger ut alla
Kan du spela Dark Woods circus på piano??? OMG COOLT!! :D Men den är sjukt läskig.
Jag sjlv äter kakor/glass tills att jag spricker. xD
Portal Is Love, Portal Is Life.
Jag kramar om min pojkvän eller så går jag in till djuren eller så går jag och gömmer mej i en garderob eller hörn i mitt rum
Skriver dagbok! För mig är det ett jättebra sätt att få ut det jag är ledsen för.
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Ligger i sängen och stirrar upp i taket, lyssnar på musik, går på långpromenad och hälsar på hästarna eller går ut i skogen.
PJUM
oftast så äter jag inte nått på hela dan (e jag ledsen så är jag det lääänge) och går bara runt o lyssnar på sorglig musik.
p.s hehe e ny här så ska bli kul att prata med andra tonåringar som förstår… :)
#29 Hihi. Jag var typ beroende av den, ville så gärna spela den. Nu kan jag hela och eftersom jag har hört den så ofta och sett videon är den inte läskig längre. Fast man kan ju säga att jag inte gillar cirkusar, fast det gjorde jag inte innan heller. 🙂
//Flöffo
duschar och går på promenader 😛
#34 Gillar du andra vocaloid låtar med? Alice of human sacrifice är bäääääääst! :D
Portal Is Love, Portal Is Life.
#36 Har inte lyssnat på andra. Men du kan PM:a mig istället så slipper vi förstöra tråden. 🙂
//Flöffo

Musik eller spelar datorspel. Dear Esther brukar vara riktigt skönt att spela när man är ledsen.
Pratar med mina internet-vänner haha, dem vet hur att få en på positiva tankar. Sedan lyssnar jag på musik, slöar i sängen, tröstäter choklad och annat godis.
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Typ isolerar mig på mitt rum som jag nästan alltid gör, och lyssnar på bra musik. Håkan Hellström är det som får mig på bäst humör, och peppande låtar. Även att skriva med mina vänner, de jag har alltså..
Fungerar sådär, för det är inte särskilt bra att sitta på rummet och inte prata med någon, men jag kan inte… Kan inte bara gå fram & prata med någon om mina bekymmer, då håller jag dem hellre inom mig!
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Musik, en film och glass :)
Slår sönder saker med yxa
Jag brukar skriva ner hela händelsen till varför jag är ledsen. Kvittar var, en anteckning i mobilen som jag sen raderar är väl det vanligaste. Bar jag får "ut det" på något sätt så är det lättare för mig att bearbeta det. Pratar med mamma eller pappa eller bästa kompisen, eller ingen alls, beroende på orsaken till varför jag är ledsen.
Johanna - Instagram
Typ slår överallt, stänger in mig och isolerar mig totalt från allt. Musik i hörlurarna så jag nästan blir döv.
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -