Spexfoto.
Jag har precis börjat trean och vi ska snart ta spexfoto. De "populära" i klassen kör på sina egna idéer och blir arga när man inte håller med. Så nu tänkte jag vända mig hit för att kanske få idéer att förmedla till min klass.
Jag och några andra har pratat om Halloween-tema då man kan vara ganska mycket och våran klass/skolan allmänt är konstig så resten i vår stad får se haha.
Snälla hjälp.
ta något skumt tema så kan folka tolka som dom vill
mina vänner hade kört på ett "Allmänt psyk" tema
det är helt fritt att tolka och folk kan vara kreativa precis hur dom vill
På mitt spex var jag utklädd i Pikachu från Pokémon. Vårt tema var "i TVn". Där var folk som var utklädda till Borat och Lara Croft, troll och hästar. Ganska fritt och öppet tema :)
#1 Hur resulterade det? Bara nyfiken 🙂
#2 Oh Pikachu! Med tanke på att vår klass är foto och film så skulle "i tvn" funka! 🙂
Problemet är att de i klassen vill köra på typ arbetskläder men det har ingenting med foto och film att göra plus att de bara är typ 3 stycken.
#3 det spårade ur och alla blev nöjda och glada
det brukar sällan bli så att alla matchar iaf så lika bra att folk får vara det dom vil
Vår klass kunde inte heller samsas, slutade med att vi körde "bäbistema"
Det är jag som har rosa hår btw…
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Vi har aldrig haft några "teman" på våra spexfoton, utan alla har gjort det dom vill, tycker själv att det är roligare 🙂 vi hade spexfoto idag, jag var dinosaurie (kigurumi!) och min bästa vän fick låna min giraffkigu! Dom andra visste inte att det var spex tror jag, så dom var helt vanliga, typ.
Vi gjorde "Reunion", vi var alltså gamlingar hela högen. fotografen hade aldrig sett nåt liknande
Tack alla! Vi röstade fram idag och det blev Filmkaraktärer.
Nu ska jag bara komma fram till vilken karaktär jag ska vara. Mitt turkosa hår förstör nog lite 😂
Tänkte någon skräckkaraktär men vet inte vad vem och om man kan göra den bra :/
Funkar även med spelkaraktärer! Tänkte på Elizabeth från Bioshock Infinite men hittar ingen bra hemsida där man kan köpa dräkt.
#8 Katy Perry har ju blått hår i sin film. Kanske avår toch lite tråkigt men det är den enda karaktären jag kan komma på med blått hår :)
#10 Har Katy Perry gjort en film? 🤔 Tack ändå! 🙂
Annars kan man ju skaffa en peruk om man ändå klär ut sig
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
#12 Får försöka fixa det eller så får jag färga det 😂
Tonks från Harry Potter? Nu hade ju hon lila hår, men du kan ju låtsas att du är färgblind 😂
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
#14 Hur kan man låtsas att man är färgblind? XD
#15 Du går dit med turkost hår och varje gång någon säger att det inte är lila svara du "Jo, det är lila, jag lovar!" Antingen kommer de tro att du har blivit färgblind eller så tror de att du är galen.
Men det är bara positivt 😃
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Köp färgad hårspray! Det hade några på mitt spex i 9an. :)
#16 Hahah!
#17 Det är också ett alternativ 🙂
#11 Ja, som en självbiografi eller vad man ska kalla det :)