Miniräknare gymnasiet
Måste skaffa en miniräknare nu! Skall läsa naturvetenskap, skall man ha en vanlig miniräknare? Eller är det enklare med en sån komplicerad? Grafräknare känns väldigt överkurs, men finns ju sån annan komplicerad ;) haha Tack för hjälpen!
Hej, går själv natur och du lär behöva en mer avancerad miniräknare, texsas instruments är väldigt vanliga på våran skola 🙂
De på skolan ska säga vilken form av miniräknare ni behöver 🙂
Jag läste matte A och B, krävdes ingen avancerad. Var vissa funktioner dock som var tvugna att finnas, minns dock inte vilka.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Grafräknare eller vad det nu heter kan man nog ha :P
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Vi fick köpa grafräknare för halva priset genom skolan när jag gick natur.
Jag går ekonomi och skolan rekommenderade att alla som går ekonomi, natur och teknik skulle skaffa en grafräknare. Man kan köpa en grymt bra grafräknare på teknikmagasinet för runt 600 kr. Jag köpte min för 500 (skolan gav oss 100 kr rabatt) hos företaget som sålde just dessa grafräknare.
Vi fick (var tvungna) att köpa en miniräknare från skolan. Den kostade 300 kr och tror det är en grafräknare.
Kan kolla imorgon, då den är i skolan. Men tror det var en sån!
Och jag går ''bara'' samhäll, så du har ju svårare matte än mig.
Får inte ni hjälp av skolan?
Går ekonomi, visserligen inriktning juridik så jag läser inte matte 3, men jag hade en vanlig miniräknare. Samma som jag hade under högstadiet. Den hade dock vissa funktioner som upphöjt och roten ur och så vidare. Jag klarade mig fint med den under matte 1B och 2B, men naturarna på skolan har en riktigt avancerad. Så det beror helt på hur mycket matte du ska läsa :)
Min matte lärare är ganska vimsig så fattade inte va vi skulle köpa.. Men får fråga i nån affär som har sån komplicerad haha ;)
Köp en grafräknare. Jag går samhäll och läser bara upp till matte 2, men tro mig - den behövs. Redan i matte 1 är den väldigt bra att ha!
Jag går natur och vi fick Texas instrument miniräknare som kostar 1000kr/st av skolan. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Vi får låna från skolan🙂
Men kolla med din handledare/mattelärare först, hen kan nog tipsa dig bäst!
Jag frågahonom.. Han tyckte man skulle ha en för varje årskurs… Men de va inte läraren vi har u den högre matten utan matte 1a
Jag går natur-natur och kommer läsa matte 5 så det är grafräknare som gäller för mig med. Jag kommer köpa en Texas Instruments TI 84 Plus :) Kostar runt 1 000 kr.