Killproblem .. Såklart
Hej hej ! Jag har nyss gjort slut med min kille (skriver inga namn) och mina två bästisar e en kille och en tjej som har hjälpt mej att glömma honom .. Men här e problemet min gamla kille sov över hos mej 1 natt för att han inte kunde få någon skjuts hem.. Å min mamma blev skit arg på mej och trodde att vi gjorde något annat än att sova SOM VI INTE GJORDE.. det är brp min ålder .. Jag är bara 13 men so what? Jag har en hjärna och vet att jag inte vill eller kommer att göra NÅGONTING ALLS innan jag har fyllt 15… Mamma sa då sen att min bästavän inte får komma hem till mej? (Killen asså) är det rätt ? Får hon bara putta bort honom? Snälla ge mej ett snabbt svar
Min mamma var likadan när jag var 13. Hade en pojkvän, som förvisso var 16 år, men hon ville INTE låta mig sova där. Han fick heller inte sova här, i alla fall inte i samma rum. Tog ett bra tags tjatande och övertygande om att "nej mamma, vi kommer inte sova i samma rum ens" innan hon lät mig sova där, men jag hade nog gjort samma sak om jag ska vara ärlig… Hon kanske vet att DU inte vill ha sex innan du fyllt 15, men det vet hon ju inte om din killkompis/ex. Du kan ju försöka prata med henne så hon förstår hur du tycker?
Prata med henne. Berätta hur det ligger till och att det sårar dig när hon inte litar på dig. Om du hade velat ha sex med någon så har du säkert haft många andra tillfällen då det varit möjligt.
Om hon FÅR bestämma, ja, det är hennes bostad. Hon bestämmer tills du är 18. Däremot kan man komma långt med lite välformulerat tjat. Kanske något om att sova i olika sängar kan fungera i så fall.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]