Ta AM kort?
Så, om ca ½år är det dags att ta AM kort (moped klass II och traktor)
Nu känner jag mig totalt efterbliven men jag förstår inte hur man ska göra för att ta det☺️
Jag har kollat på körkortsportalen men fattar ändå inte…
Jag antar att det är några här inne som har tagit det så:
Hur gjorde ni, hur mycket kostade det och är det något särskilt man behöver tänka på?
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#0 AM kort är mopen klass 1 och traktor (sen får man ju självklart köra moped klass 2 (25/30moppe) också).
Pris är nog runt 5000kr beroende på hur mycket du behöver köra osv. Mitt tips är att du går in till din närmaste trafikskola (eller om du har flera) och kollar pris samt hur du ska göra. Jag gjorde så att man anmälde sig, hade en heldag teori (6 eller 8 timmar ska man ha, tror det var 8) och sedan typ 1 timma för att se att du kan hantera en moppe, sen efter det 3 timmar stadstrafik.
Gå till närmsta körskola tycker jag är enklast :) Bör inte kosta mycket mer än 5000kr heller om man inte har väldigt svårt för att köra moppe :)
Jag är glad att man tog det innan det ändrades, tror jag fick ge runt 500-1000 för mitt hahah 😃 behövde inte göra någon uppkörning heller^^
Kommer faktiskt inte ihåg hur mycket mitt kostade, men det var inte alls like komplicerat som #1. Va typ 2 timmars teori sen upp på en moppe och sicksacka mellan några koner, sen va det bara "Här, grattis, du har moppe kort" xD
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Tack för svaren🙂
Bor ca 40min från närmsta stad med trafikskola så jag mejlar nog istället…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#3 De ändrade i oktober 2009 om jag inte minns helt fel. Vi som tog innan hade det ju jättelätt, de gav ju mer eller mindre bort korten bara :)
#5 Jaha, tur att man är gammal då 😂
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
#6 Kan bara hålla med 😂