Gillar det inte...
För några veckor sen la jag upp en bild på mig själv här på en tråd. Där jag bl.a. Skrev med min mail. Nu när jag söker på mitt namn på Google Hittar jag samma bild på mig och min mail! Är det så att det automatiskt Läggs upp på Google eller är det någon som lagt upp en bild på mig där från tråden jag skrev i? Vill inte synas på Google, särskilt inte min mail!
När du lägger upp en bild på iFokus så kan den automatiskt hittas på google :P
#1 synd… Jag e sån mes! Vill INTE synas på Google
Google är en sökmotor, när du söker på något där söks det genom internet. Vill du inte synas via sökmotorer får du helt enkelt låta bli att lägga ut bild eller uppgifter om dig för folk kan hitta det. Gäller alla sidor över hela internet, inte bara iFokus.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Nah, kom igen. Ingen förutom dina närmaste vänner googlar ditt namn (tror jag) haha
Allt som hamnar på nätet finns på google mer eller mindre. Därför det är så himla noga med att inte lägga ut sådant man kanske kommer att ångra senare.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag säger som HappyLucky, allt du gör/skriver på nätet går att hitta och ett sätt att söka efter det är exempelvis på Google. Detta är även något som många arbetsgivare nyttjar när de undersöker vem av flera arbetssökare som de skall anställa.
Stäng ned denna tråd tack (:
#7 Bra om denna tråden finns, ifall det är andra som undrar samma 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, men jag vill inte synas på bild, vilket jag gör i denna tråd
Då är det ju väldigt smart att du bumpade upp tråden. 😕
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
hon kunde väl inte veta att bilderna lades upp : /
#10 det gjorde jag inte. Någon skrev i tråden, sen skrev jag att jag ville stänga ned den
#12 Nej var du som puttade upp den, ingen annan har skrivit i den sedan i april.
Jaha, den stod i min lista "uppdaterade inlägg"
#14 Ok vad konstigt, för kollar du i tråden ser du det 🙂
Okej (: Men kan man ta bort min bild? (:
#16 Man kan ta bort den här, men inte på google dock. Tyvärr går inte det. Denna kan med finnas där och då hjälper det inte att ta bort här..
Google anpassar också just dina sökningar och sidor du brukar vara inne på när du söker på nya saker. Exempelvis bilder som jag får upp när jag googlar något får inte min sambo upp när han googlar på samma ord.
Haha, testade att google mitt namn, min hjärna finns nu på google 😂
Nu kan jag iaf säga att jag har bevis nästa gång någon tvivlar över dess existens.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Allt som du någonsin skrivit på internet kommer alltid att finnas kvar, bara så du vet ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ja, det vet jag. Men jag vill ändå inte ha bilden HÄR Så snälla någon, stäng ned tråden! (:
Tirin; kan du snälla ta bort bilden på TS då hon inte vill ha den här. Tråden är väl helt okej att ha kvar, men bilder på underåriga människor ser jag ingen som helst anledning till att låta vara kvar när de undanbes och ej fyller något syfte.
Ska jag ta bort den här tråden eller den andra? Behöver i så fall en länk till den andra tråden.
Tirin; skärmdumpen i denna tråd i första hand, då det är där vi nu kan identifiera TS på bild.
Bilder försvinner ofta från Google en stund efter att källbilden försvunnit. Just nu hittar jag inte den visade på Google, utan endast i denna tråd inbakade i en skärmdump.
#24 Ok. Jag förstår dock inte varför hon lägger upp en andra bild på sig själv om hon inte vill ha den första uppe från första början.
Man får tänka på vad man lägger upp på iFokus, för det är inte vårt jobb (sajtvärd + medarbetare) att ta bort bilder eller trådar bara för personen ångrar sig i efterhand. Vill TS inte ha bilder på sig själv på internet så får hon helt enkelt låta bli att lägga upp dem.