(X) Grisar
Kollade in denna filmen för ett halvårs sen, nu är jag - fläsk Jag vill varna för känsliga tittare (se inte filmen vid måltid) Det är inte så äckligt att man spyr, nej nej, det är mer hämskt och sorgligt och den handlar om hur hämskt vissa grisar i Sverige kan ha det. http://m.youtube.com/watch?v=R6pdBhH08Wg Skriv vad ni tycker…
Du kanske kan skriva lite vad filmen handlar om, eller vad det är som visas? Jag vet att jag själv inte vågar klicka på länken eftersom det är ett (X) i rubriken och det inte står vad det är för film 🙂
Jag har redan sett den 🙂
#1 Filmen handlar om en svensk slaktgris liv. Inte trevlig med andra ord.
Tänker bara påminna om att detta KAN hända och är säkert så på ett FÅTAL ställen. Dra inte alla slaktare över en kam bara för att ni ser EN video om det. Tyvärr ser jag personligen inte en video på Youtube som ett bra argument då det är lätt att kunna vinkla detta hur som helst genom att välja ut de värsta bilderna och gårdarna. Jag säger inte att detta inte händer men det är kanske 20% av 100% som har det så. Ja, absolut är det 20% för mycket men samtidigt så tycker jag som sagt inte att man ska dra alla över en gräns bara för det.
Jag äter personligen kött och ser kött som kött oavsett vart det kommer ifrån men vi får även de mesta köttet här hemma från släktingar samt gårdar som jag personligen har besökt vilket gör att jag vet hur djuren har det.
Precis
Mer info: www.ettlivsomgris.se
Såg detta av en tillfällighet,men kan inte låta bli att svara.
På ett liv som gris visas livet hur grisar har det på stora kända gårdar.
Detta händer INTE på ett par fåtal ställen. Äter man kött så stödjer man köttkonsumtionen som behandlar djur som en produkt.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Att grisar inomhus t.ex. får sår på knän är inte alls ovanligt. De är djur som bökar, så även om de får massor av strö att ligga på så bökar de undan detta och kommer på så sätt ner till betonggolvet, vilket de får skavsår av.
Såg inte ens två minuter av videon, är inte alls känslig egentligen men när det kommer till djur klarar jag bara inte av det. Usch. 😢
Alla som äter kött bör kunna stå bakom hur det framställs, anser man att det är korrekt och acceptabelt så är allt bra, annars bör man fundera över sitt ställningstagande. Viktigt att tänka på att det inte endast är grisar som hålls tvivelaktigt i Sverige.
#9 Håller med. Klart det betyder inte att man måste vara med under processen men ändå, man måste förstå och stå bakom hur det framställs. Jag älskar djur över nästan allt annat och jag tycker jätte mycket om min morbrors kor och kan gå fram och klappa dom och känna en kontakt men vet samtidigt att det kan hända att det är den kon som jag kommer äta om ett halvår.
#7 Oavsett hur de får skavsåret så är det inte okej att de får skavsår över huvudtaget..