Jag har två stycken :3
Okej :) Honor eller Hanar?
Två honor, en av den är blackhooded, den andre är nog ebuk, är dock inte säker :)
Jaa, har hur många råttor som helst. Dom brukar alltid äta upp kottarnas och kaninernas mat.
3# okej Jag kan inte de där fortkortningarna dock. så jag vet inte va de innebär.
4# Du menar vilda?
#5 Haha ja. Råttor man har som huddjur heter tamråttor.
#5 tänkte om du nu skulle undra vilken teckning de hade ^ ^
Blackhooded: större delen av råttan är vit, huvudet är svart och en svart rand följer ryggraden och slutar vanligtvis vid svansen :)
Ebuk(tror jag): är när hela råttan är brun och har en vit fläck på magen
fel av mig. vet va black hooded men inte ebuk :)
Okej
Jag ska ha champange och russian blue iaf :) honor :)
Hallon och Kakan men funderar va min tredje ska heta. Kom på Mandarin kan va fint ifrån Iron Man
#8 fina namn :D får önska dig lycka till med de små liven ^ ^❤️
Tack :) Tyvärr måste ja flytta hemifrån innan
#10 det sa mina föräldrar också, sen måste man ju vara smart och fråga om man får råttor när ens far är lite småfull 😉 MEHEHHEHEH 😈 *ahem* vaddå utnyttja mina föräldrar? Pff, förstår inte vad du menar 😇
Hehe Va sa han när han blev nykter igen
#12 han ångrade sig såklart när han insåg vad han hade sagt XD sen fick vi ju helt plötsligt 13 ungar på köpet (de var köpta i en djuraffär där de skulle blivit ormmat, så de hade honor och hanar i samma bur :/ dumt att köpa de där, jag vet) och då fick han damp XD vi fick ju sälja dem ganska snabbt, annars skulle han dödat dem ;_; men vi lyckades! Där har du hela min historia 😊 hoppas den är intressant att läsa
Jag har 6st atm. :)
Jag har också råttor! 😛 dessutom föder jag och min mamma upp 🙂
Förlåt att jag slinker in med en liten fråga TS,
men alla ni som har råttor, luktar de så illa som alla säger?? jag skulle jätte gärna kunna tänka mig att skaffa råttor men alla i min omgivning säger att de stinker… 😕
#17 Det beror helt på råttan. Vissa luktar massor och vissa luktar knappt alls. Dock så kommer ju buren och sånt i vilket fall som börja lukta efter ett tag, precis som alla burar med djur i gör. Sålänge man håller rent så brukar det inte vara några stora problem. Har också upplevt att hanar luktar mer än honor, men det är också individuellt för råttan 🙂
Jag har 4 hon råttor. Så länge man håller rent i buren så lukta mina råttor inte! Men dem säkert variera, jag tror hanar luktar mer? Om någon vill läsa på om råttor så finns ju råttor iFokus :)
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling