Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1976 ggr
ThrashWhore
0

Din stil?

Tja jag e en tjej på 14 år som är trött på att andra ger en en stil.. Jag menar, jag kallar mig typ rocker/metal medans många säger att jag e emo. Jag har färgat håret mörkt, har eyeliner, svarta kläder, näspiercing och nit smycken/skärp. Jag undrar om det finns nån annan som är trött på att andra säger vilken stil du har c:

Fuck prince Charming

Give me a tattooed bad boy

BunnyHope
0

Min egen C:

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

knugi
2

dessvärre kommer du inte klara dig undan det med den där looken även om det inte är traditionellt "emo"

emo har blivit ett begrepp som slängs iväg åt alla svartklädda personer och iom att det spridit sig lavinartat så kommer det procentuellt alltid finnas folk i din omgivning som anser din stil som inte är emo att vara just emo

Idioter finns det gott om tyvärr, och står du ut klädstilssmässigt så kommer du nog då och då få höra något liknande

trist men så är folk tydligen funtade nuförtiden

stå på dig dock, det blir bättre ju äldre du blir

tusstuss
6

Det finns en kille i skolan som kallar mig för "emo" för att jag brukar ha en svart skin jacka med nitar på… ._. Men då kallar jag honom "bikini modell" >:D För när vi var på läger, så frågade en kille som sat brevid mig om någon här skulle vilja vara bikini modell.Samtidigt ropade någon "Vem vill ha godis?!" Och killen som kallar mig emo ropade "Jag vill!" Så alla trodde att han ville vara bikini modell efter det. xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

Fridaaaa
2

Emo är ingen stil utan en musikgenre.

Jag har min egna stil. Men älskar mer åt det "rockiga" håller eller vad man ska säga, men är mycket blandat här, det jag gillar för stunden 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[alisja]
2

Jag har ingen stil alls för att vara ärlig, tråkigt men sant.

Gärna ett par svarta jeans, converse & en gullig topp, ett par armaband och någon ring! :)

[Gladamarsvin]
1

hm jag bär helst luvtröja eller kofta och leggings eller mjukisar  har för tillfället inga par jeans

conadrie
1

Jag lyssnar mest på emomusik, metal osv osv. Men jag klär mig helt efter hur jag vill se ut. Förut färgade jag håret svart, nu har jag rött med svart underhår. Folk kallar mig för "emo" eller scene, för att jag går runt med antingen färgglada byxor eller svarta, och bandtröjor/bandlinnen (som t.ex bring me the horizon, suicide season osv), nitbälten, nitarmband osv.

Visst, kan väl kalla mig för scene, eller "emo". Är ju i stort sätt min musiksmak, så. Men jag stör mig inte på det då jag älskar min stil. Den passar mig.

CupcakeGod
2

Om man blandar ihop hipster, emo, street/skate, hemlösstyle och SWAG så får man fram min stil :)

Hamsterlycka
1

kör väl mest svarta tighta jeans, en topp och några fina smycken + converse eller vans.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Odd
10

Luktar det rent så åker det på

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Sugar Mist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen stil hihi, klär mig så jävla olikt varje dag, men de kallar mig scene pga mitt hår, haha.

-

knugi
2

#10, behöver inte lukta rent ibland för mig heller..bara det ligger nära till hands

[Crazyy]
0

#11 åhh, jag ska klippa mig ungefär så snart!!:D

Odd
3

#12 Nä, luktar det inte rent går man naken 👍

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

conadrie
1

#11 Har haft håret så, typ. Klippte mig själv. Men jag orkade inte med o fixa luggen varenda morgon, så nu har jag den som den ska vara egentligen x) (som på bilden)

Sugar Mist
0

#15 Jag orkar typ aldrig fixa det heller. Nu är mitt hår så snällt så jag har lite för lång sidecut att det lägger sig så automatiskt och man ba yääää

-

dyoxide
2

Jag blir ofta kallad emo/punkare/scene/fashioncore etc., kanske med tanke på att jag har rosa hår (eller ah, just nu är det typ blont med massa utväxt, mest för att jag inte kunnat färga om det på ett tag x) ) och för att jag ofta har typ nitar, svart, och sånt, men har även mycket andra färger, typ rosa, blått och sånt c: håller på att "byta" stil till nån sorts blandning av typ emo/scene/lolita/erololi eller nåt åt det hållet… Mest för att jag inte haft råd innan (en klänning går ofta på runt 1,5-2000kr) men har hittat en asbra hemsida nu :3 ska även skaffa syntetdreads snart!

[Tilde]
1

Jag har en väldigt feminin stil skulle jag väl säga, älskar klänningar, eller tighta jeans och söta toppar. Älskar också klackskor eller snygga stövlar, men använder även annat. Sen gillar jag att blanda sött och rockigt, exempelvis en puderrosa jättesöt klänning ihop med skinnjacka och nitade stövlar. 😃

En gammal bild, men den visar vilken stil jag gillar.

[Tilde]
0

#18 Oh god, saknar mitt långa hår nu!