Äldre pojkvän
Hej, jag fick en ny kille för en vecka sen, vi har bara sett varandra en gång men man kan väll säga att det blev kärlek vid första ögonkastet :) vi planerar redan en träff hemma hos mig om någon vecka. Men då är det ju så att jag är 15 och han är 20. Jag har inge problem med det men flera har sagt att det inte är bra eller att jag inte ska lita på honom, varför det? Jag älskar honom fullt ut så jag har inga planer på att lämna honom. Varför är det "dåligt" att vara ihop med en äldre? Ingen i min familj kan förklara det, de bara säger att det är dåligt :/
Hoppas någon av er kan förklara det för mig ^ ^
//MsHammer300 :)
Jag skulle säga att det är upp till dig. Och älskar du honom så spelar väl inte åldern någon roll?
Oftast så är killar i den åldern med mogen och har vuxit upp lite mer än de som är i din egen ålder och kanske är mer respektfull mot dig än vad en 15-årig kille skulle vara :)
(talar från egna erfarenheter med killar nu)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Det kan vara så att vissa äldre killar utnyttjar yngre tjejer, t.ex säger att de älskar dig bara för att ha sex.
Förutom att ni bara har träffats en gång, hur länge har ni känt varanda och var träffades ni?
När han ska komma hem till dig ska ni vara själva eller kommer din familj att vara där?
Ska bara lägga till att det är inget fel med en åldersskillnad i en relation, men när man är så ung som du är det viktigt att du vet själv om du kan lita på honom och att du inte låter honom pressa/tvinga dig till något du inte är redo för.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
i mina ögon är tillit nånting som byggs upp och tar tid att skaffa kan det vara det dom menar? att du litar på någon som du bara träffat en gång`?
#1 Ja, så resonerade jag med. Men jag blir bara mer och mer osäker på det, eftersom alla säger att det är dåligt :/ hade en kille på 14-15 (har glömt vad han är just nu men han går i min klass i alla fall), tyckte om honom men helt plötsligt slog det runt i huvudet på honom🤪🤦♂️ han började snusa och bete sig konstigt, kallade scouter en hemlig militär bas eller något åt det hållet (jag har scouter som intresse, det var därför han sa så), efter skolavslutningen gjorde han slut för att han inte "orkade" vara ihop med någon, jag vet att han har varit kär i mig under 2 år innan vi blev ihop (då han frågade på mig), så ja, jag litar mer på min nuvarande kille
#2 ja, kan ju inte säga att vi känt varandra otroligt länge, vi träffades på ett cosplay(utklädning)konvent, vi blev snabbt kompisar och så sa det klick. Det där med träffen, nej, vi kommer inte vara ensamma då vi ska ha lan med familjen (då vi båda är spelnördar 👍). Ett till problem är ju det att det gick så fort 🤔, det har mina föräldrar också påpekat men aja, sånt händer. Vi chattar varje dag på skype och jag tycker rysligt mycket om honom 😃❤️ Men om han nu försöker sig på något jag inte vill kommer jag garanterat säga nej och lämna, det är jag säker på!
#3 ja, det är väl det :/
Om ni bara träffades en gång så kan jag lova dig att han inte vill utnyttja dig. Så nu när vi har det bakom oss… Är han snygg?
Lyssna inte på vad folk har att säga om ert förhållande. Du bestämmer över ditt eget liv.
Om det kommer få dig att må bättre så kan jag säga att det kommer bli mycket bättre när du blir 16. 15 känns mycket ber barnslig, vet inte varför men så är det bara. När du är 16-17 så är du mycket mognare och gör smartare val.
Jag fyller 17 i December och dem flesta jag varit ihop med var 20-22.
Tror bara dina föräldrar är oroliga att du ska bli utnyttjat eller liknande. Min 15 åriga (snart 16) kompis är också tillsammans med en 20åring och jag är nästan orolig varje gång de ska träffas… haha, är ju bara rädd om henne 🌺
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
sa du precis att du träffat honom en gång och att du älskar honom fullt ut? alla dom orden i samma mening?
#6 :P utseendet har väl inte med saken att göra(jag tycker han är snygg)? Det jag stör mig mest på är att man kan vara över 20 och gifta sig med en 40 åring, då är det helt okej! :/
#7 ja, jag får väl bara hoppas på att jag inte blir utnyttjad då :P
#8 ja, vaddå då?
Såhär möttes vi:
Jag och en kompis var på cosplaykonvent en bit ifrån där vi bor, vi kom dit och genast kommer en kille och kramar mig(min nuvarande kille, inte för att det sa klick då utan att han blev glad över att jag var utklädd till en i hans favorit spel), redan då fick jag bra vibbar av honom. Vi möttes senare på dagen och började prata om spelet(då det är mitt favorit spel också), jag, min kompis, killen och hans bror blev snabbt kompisar och hängde omkring på stället, skingrades senare på dagen och samlades igen på kvällen, min kompis och killens bror gick nog och la (när jag skriver "nog" så vet jag inte vart hans bror tog vägen, han bara försvann)sig så vi blev själva i hallen under en hel natt, under natten spelade vi på hans nintendo ds som han hade med sig och snackade spel (ja, vi är spelnördar) jag tyckte han var rolig och vårt band växte rysligt snabbt(noterar att han var utklädd till jokern i batman så han hade vitt, rött och svart smink över hela ansiktet, jag kunde inte se hans riktiga ansikte men han visade bild på sig själv sen), senare gick jag och la mig och tidigt efter att jag vaknade(ca kl 6 på morgonen) skulle vi hem, sa hejdå till de två trevliga killarna och då märkte jag att killen blev lite ledsen, då sa det klick för min del, då insåg jag att jag nog var kär i honom. Senare när jag var hemma samlade jag mod och skrev ett meddelande till honom där jag frågade om han ville bli ihop (ja, jag tycker man ska gå fram till dem irl men nu bor han flera mil ifrån mig och jag insåg det lite försent :P)
det här kanske hjälper er att förstå mig? :)
Måste bara påpeka att det är extremt stor skillnad på att vara kär/förälskad och att faktiskt älska någon.
Jag tycker du kan ge honom en chans. Ni kan ju träffas antingen ute på en allmän plats, eller hemma hos dig när dina föräldrar är hemma (ni kan ju gå till en annan våning om ni har det, eller in på ditt rum). Så kan ni lära känna varandra mer privat, men ändå är det säkert. 🙂
#11 hm, får väl göra så då :/ vi får väl se vart det går
jag kanske överdrev när jag verkligen ÄLSKAR honom, jag kanske är mer kär, men allt det här snacket har gjort mig mer och mer osäker :(
Jaja, det är ett tag till så vi får se hur det blir…
Kan förstå att det är spännande att ha en äldre pojkvän. Kan förstå att man kan känna sig väldigt vuxen i din ålder. Men du är inte vuxen. Han är vuxen. Och att en vuxen vill ha ett förhållande med en som inte är vuxen är på något sätt lite obehagligt tycker jag. Hoppas därför verkligen att det är en seriös kille som ser till ditt inre och som inte kommer att pressa dig till någonting. För visst är 5 år egentligen inte någon stor åldersskillnad, men när ena parten inte är vuxen ännu så är det faktiskt en stor skillnad. Good luck! :)
#12 Det var som Tilde jag menade, tror inte du älskar honom utan bara är kär.
#13 förstår hur du menar men jag försöker inte vara vuxen, är otroligt barnslig av mig :P
#14 det är nog sant som ni säger….
Tack för hjälpen allihop! Det har hjälpt mig att se det från en hel ny vinkel och nu förstår jag vad andra tycker om det. Tack så mycket :)