Mobbing ifokus!
Hej alla tonåringar (och kanske även de som inte är tonåringar längre)! Mobbing.ifokus har varit sovande ganska länge men för några veckor sedan tog jag över som Sajtvärd och jag skulle vilja göra lite reklam för sajten här. Har naturligtvis fått tillstånd från Tirin. :)
Mobbing.ifokus finns till för de som är mobbade, har varit mobbade, har mobbat, eller på andra sätt varit i kontakt med mobbing. Kanske har man en vän som blir/blivit mobbad eller kanske är man bara intresserad av att få lära sig mer. Det finns mängder med trådar redan, inklusive en tråd med ett X i titeln som finns till för de som mår riktigt, riktigt dåligt. Det finns laginformation och information på steg man kan ta för att försöka hindra mobbing - oavsett om det är man själv som blir mobbad eller någon annan. Det går jättebra att dela med sig av sina erfarenheter eller komma till vår sajt om man behöver stöd eller vill ha råd. Själv har jag 12 års mobbing i mitt bagage och jag brinner starkt för en värld där mobbing inte finns och accepteras längre. Antingen kan man skriva i redan existerande trådar eller så går det jättefint att skapa nya. Jag som Sajtvärd är mycket mån om mina medlemmar och vill att vi alla ska må bra tillsammans, det går naturligtvis bra att kontakta mig direkt om man inte vill ställa sina frågor privat.
Vi på mobbing.ifokus, både jag som Sajtvärd samt medlemmarna, ställer gärna upp och lyssnar och hjälper om vi kan, oavsett vilken situation ni sitter i. Vi dömer ingen och ingen känsla är för stor eller för liten. Oavsett om man själv mobbar eller man anser att man bara blir "lite" mobbad så är man välkommen ändå. Tillsammans hjälps vi åt att sprida information kring mobbing och tillsammans hjälps vi åt att läka de sår vi fått. Är det någon fråga man har, t:ex vad man kan göra om man har en vän som blir mobbad, så hjälper vi mer än gärna till.
Är man osäker på om man blir mobbad eller inte går det också bra att skriva. Som sagt, inget är för stort eller för litet. Vi hjälper till med ett öra som lyssnar eller så letar vi fram information eller telefonnummer som går att ringa - om det är det som behövs. Ingen ska behöva känna sig hjälplös och osynlig när det gäller mobbing, och vi kämpar friskt för att rätta till det.
Välkommen in till oss.
Mvh Bellatrix, Sajtvärd för http://mobbing.ifokus.se/
Ps. Läs gärna skrivreglerna det första ni gör, eftersom det kan handla om väldigt känsliga ämnen i vissa trådar är det viktigt att alla känner sig trygga och väl behandlade.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Tillägg: Vi diskuterar även hur vi ska kunna stoppa mobbing i framtiden så om du känner att du har bra ideer för detta så vore det jättekul om du kikade in!
Låt oss läka de blödande och göra framtiden säkrare för kommande generationer. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Amen, till vad min kära Medarbetare la till!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"