Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 3322 ggr
neasfotografier
2

Vill inte skrämma bort honom!

Hej! Jag är 19 år och träffade en kille (som jag aldrig träffat förut) i lördags på en fest. Jag hade druckit ganska mycket den kvällen för jag var trött och kände inte av när det var nog.

I alla fall, den här killen tog med mig till dansgolvet inne på krogen och vi började dansa. Det slutade med att vi stod där och hånglade innan jag började må jättedåligt så han hjälpte mig ut.
Min tjejkompis som jag skulle sova hos hjälpte mig till bussen och så åkte vi hem.
Dagen efter så skrev jag till honom på facebook och bad honom om ursäkt för att jag råkade spy lite på honom (haha, pinsamt x100) och tackade honom för hjälpen.
Och då var han väl väldigt tillmötesgående (om man nu kan kalla det så) och trevlig. Han sa att det var ingen fara och det händer även dom bästa. Alkohol kan göra lite tricks på en när man haft lite i sig :)

Nu vet jag inte hur jag ska fortsätta våran konversation.
Att träffa en kille första gången och som sen ledde till allt det där på dansgolvet är ganska unikt för mig, mest för att jag i stort sett alltid haft pojkvän jag varit på krogen.
Så jag vill inte slänga bort en sån möjlighet, att träffa en bra kille på krogen som kanske vill nåt mer än bara vänner. För jag känner att jag är redo för ett nytt förhållande.

Så hur ska jag fortsätta våran konversation utan att verka för på eller typ skrämma bort honom?

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[RedHood]
1

Jag tycker att du ska fortsätta skriva med honom. Vad kan du förlora? 😃 Blir han skrämd så tycker jag det är hans fel om han säger så. Men jag tror inte han kommer bli skrämd med tanke på vad ni har varit med om 😉 Jag tycker att du ska köra på det!

[rumelle]
7

Du kan ju alltid fråga om han vill ses över en fika eller nåt. Så får du veta med en gång om han är intresserad eller inte.

neasfotografier
0

Men jag vet inte hur jag ska börja? Vad ska jag säga?
Hur ska jag fortsätta en konversation som senaste slutade med att jag skrev: Sant! Alkohol är inte att leka med alla gånger! :) Som han ännu inte svarat på, men han har sett det.

Ska jag bara fråga vad han har gjort idag? Vad han gillar för musik? Hur funkar det?

Jag var bra på sånt här förut, men har varit i ett långt förhållande så jag är extremt ringrostig! Haha.

neasfotografier
0

Jag har funderat på det också, att fråga honom om han vill ses. Men på något sätt så har jag inte känt att det är det ultimata att fråga en, i stort sett, främling! :)

Eller har jag fel?

[RedHood]
0

#4 Ni kan ju fortsätta prata över facebook och efter ett tag fråga honom 🙂 En fika är egentligen väldigt bra! Man måste ju börja någonstans!

neasfotografier
0

Jag får väl försöka få igång en konversation på något sätt. För brukar inte ha några problem när jag väl fått igång en konversation men det är början som är jobbig. För jag vet aldrig vad jag ska fråga eller säga :(

Får se hur det utvecklas och fråga honom om en fika framöver :)

[RedHood]
0

#6 Tycker det låter jätte bra! Jo, håller med om att början är jätte jobbig när man ska börja en konversation. Men jag önskar dig verkligen lycka till! 😃

neasfotografier
0

Tack så mycket! :D

[RedHood]
0

#8 Uppdatera gärna hur det går 😃

neasfotografier
0

Det ska jag göra! :)

Har precis frågat honom om han har några musik-tips? (haha det känns så awkward…)

neasfotografier
0

Vi har inte pratat så mycket mer. Men han svarade i alla fall på vad han lyssnade på för musik.
Så då skrev jag tillbaka vad jag lyssnade på, och sen har vi inte pratat nåt mer.

Pratade med en tjejkompis i förrgår och hon sa att för att jag inte skulle verka för på så skulle jag vänta ett tag, ifall han inte svarar.
Eller typ fråga om fest, hehe :)

Skulle kunna fråga imorgon ifall han ska ut i helgen. Då har jag inte skrivit något på två dagar ungefär :)

[RedHood]
1

#11 Låter jätte bra 😎

neasfotografier
0

Jag väntade ungefär 4 dagar med att inte skriva något. Och då skrev jag bara: Hej, vad gör du? :)
För jag hade tråkigt. Fick svar i måndags och svarade på det han skrev. Men det tar så lång tid mellan gångerna han svarar :(

Grejen är att jag har synkat mina kontakter med facebook så jag har hans nummer. För han har så att vänner kan se hans nummer. Men känns lite creepy att smsa och ba: tjäna!

Så hur länge måste jag vänta innan jag frågar om hans nummer? Och hur ska jag lägga fram det på ett bra sätt? Vi känner ju knappt varann xD

Cazzos
11

Om jag ska vara ärlig, utifrån det du skrivit om era facebookmeddelanden så verkar det inte som att han är så intresserad av dig 🤔

Annars hade han visat intresse genom att ställa frågor osv… Men jag kanske har fel? Är iofs ingen relationsexpert 😎

Fråga om han ska göra något nu i helgen och kolla om han kanske vill gå på en fika med dig, prata och lär känna varandra 🙂

neasfotografier
0

När han väl svarar så frågar han frågor tillbaka och skriver smileys och är väldigt trevlig :)
Som när jag frågade om musik så frågade han vad jag lyssnade på, och när han skrev vad han gjorde så frågade han mig tillbaka, så.

Antar att han är en sån som inte är inne på facebook/sitter vid datorn så mycket. Tydligen så både jobbar han och pluggar samtidigt så det skulle ju förklara saken! :)

Jag ska fråga honom om han har några planer inför helgen. Men tänkte att det kanske är bättre att fråga när han svarat på mitt senaste meddelande? Eller?

Jojaton
1

#14/15 jag har en vän som (ofta, inte alltid) är sjuuukt off och dryg när man snackar med honom i telefon, över sms eller fb, många av hans vänner (inkl hans bästa vän) som tycker lika dant. Tar lång tid innan han svarar osv, men träffar man honom på riktigt är han raka motsatsen och rätt "på". Så kan ju vara att han bara tycker det är svårt att snacka med folk över en skärm liksom.

Johanna - Instagram

neasfotografier
0

Sant! När vi umgicks den där kvällen vi träffades så var han väldigt social mot mig och mot andra. Så det kan ju vara så också :)

neasfotografier
1

I onsdags fick jag ur honom ganska mycket och han frågade för första gången en fråga till mig (som inte jag ställt till honom)! Tar det som en bra sak :)

Sen blev klockan mycket och han loggade ut, sen har han bara varit inloggad en gång i typ fem minuter (igår). Så han har inte svarat på mitt senaste meddelande. Men tänker inte stressa honom :)

Har frågat honom ifall han vill/kan följa med på en fest som är nästa helg hos en tjejkompis som fyller år. Men datumet har blivit ändrat (frågade ifall han kunde den 20e men det har blivit flyttat till 14e) så tänkte uppdatera honom om det typ i eftermiddag eller nåt.

Innan det frågade jag vad han skulle göra i helgen men han har ju precis börjat på universitetet så de hade nollning i helgen :)

Jag vet inte vad ni tycker men jag skulle vilja säga att det går framåt? :)

[RedHood]
2

#18 Tycker också det går framåt! 🙂

neasfotografier
0

LÅNG UPPDATERING!
Notering: Vi kallar den här killen för E.
Blir lättast att hålla koll då.

Har inte hänt så mycket mer än men det har ju inte gått så lång tid än heller. Det har varit helg och han har varit upptagen så har inte skrivit något till honom.

Jag skrev i alla fall, i fredags, att festen har blivit flyttad till den 14 och som svar fick jag:
Aha! Tror jag jobbar den helgen. Har jag för mig. Kan kolla :D
Och då skrev jag bara:
Gör så :)
(vilket är ganska svårt att skriva vidare på, så konversationen har inte utvecklats något mer.)

Hursomhelst, så drack jag i helgen (lite alkoholist-varning snart tror jag… ^^) och var med min bästa kompis och en annan vän som känner den här killen sen tidigare. Och hon föreslog att jag skulle slänga iväg ett sms till honom och säga att jag fått numret av henne för han känner ju henne.
Så jag skickade ett sms, typ frågade vad han gjorde och skrev att jag fått numret av henne. Men fick inget svar på det - men han var ju trots allt upptagen i helgen så förväntade mig inte särskilt mycket heller!

Träffade en annan kille på krogen den kvällen och ja.. Ni kan nog lista ut resten själva. Slutade med att jag sov hos honom i alla fall. Men allt kändes bara skumt och konstigt, och jag hade hellre spenderat natten tillsammans med E.

Men nu tänkte jag att jag kan ju fråga hur hans helg har varit? Ska jag smsa eller skriva på facebook som vanligt?
Det känns ju lite stalker-aktigt att smsa när han inte gett mig sitt nummer självmant men…
Min kompis tyckte att jag kunde smsa honom ikväll.
Samtidigt känns det lite som att jag har ingenting att förlora så varför inte skicka ett sms? Vad är det värsta som kan hända?

Cazzos
9

#20 Jag vill inte låta nedlåtande eller så, men jag har en känsla att han bara ville festa med dig den kvällen, och inget mer liksom. Men det är bra att du försöker och visar intresse! Inget fel med det alls.

Jag tycker att du borde avvakta fram till på torsdag kanske? Sen på eftermiddagen/kvällen så kan du kontakta honom om han inte skrivit något och fråga om han vill göra något med dig (festa, fika, bio, whatever) 🙂

neasfotografier
1

Inget nedlåtande alls! :)
Har själv fått den känslan eftersom det går så länge mellan gångerna han svarar.
Men den känslan försvinner helt när jag väl får ett svar, för då är han hur snäll och trevlig som helst.

Skickade i alla fall ett sms i måndags-kväll. Och då fick jag till svar:
Tja. Ledsen att jag inte svarat. Haft fullt upp med skolan.
Sen smsade vi lite efter det också, även igår.

Men han är ju upptagen hela dagarna så förstår ju att han inte svarar jämt, sen är han ju uppenbarligen ganska trött när han kommer hem. Så det kanske bara är därför man får den känslan.
För den känslan finns ju inte där när man pratar med honom.

Cazzos
3

#22 Såklart att han är trevlig när han skriver med dig, jag tror inte att han skulle vara otrevlig rakt upp i ansiktet på dig bara sådär 😉

Vet du var han har för intressen? Isåfall så skulle du kunna ta upp ett aktuellt ämne som handlar om det och så kan ni diskutera det, eventuellt att du ställer frågor till honom om han är kunnig inom det ämnet. Visa att du är intresserad av det som han gillar 😃

Självklart ska det vara naturligt och du ska inte låtsas att du inte är intresserad (till en början kanske, men när en diskussion väl väcks till liv så kan man inte vara "oseriös"!), men jag tycker att det är ett bra sätt att lära känna varandra på 😃

Skilj gärna på diskussion och debatt! Annars kanske ni börjar tjafsa i slutändan… 😎

neasfotografier
0

Tack för tipset!
Han har dansat förut och är typ asgrym på det så det är ju nåt jag skulle kunna ta upp :)

Hursomhelst så KANSKE jag träffar honom på lördag om han kan :)
Han skulle i alla fall bara vara upptagen på dagen.
Så håll tummarna!

neasfotografier
0

Okej, det här gick ju bra…

Jag: Ska du jobba på lördag? :)
E: Mjo på morgonen, sen blir det aktiviteter med skolan :P hade du planer?
Jag: Nej jag bara undrade ifall du ville lust att följa med ut :) Ska vara med M (som han känner) bland annat :)
E: Aha. Det vore kul, dock blir de tyvärr fullt upp med skolan :S
Jag: Förstår det :)

Ska jag fråga om vi ska ses nästa helg eller hur fortsätter jag? :/

[EllenAlicia]
3

men har man verkligen ingen tid med nåt annat än skola o.O?

Cazzos
0

#25 Fråga honom vilken dag han har lust att ses istället 🙂

Det är viktigt att du frågar när han har LUST och inte när han KAN. 😃

Förresten så råkade jag skriva "Självklart ska det vara naturligt och du ska inte låtsas att du inte är intresserad (till en början kanske, men när en diskussion väl väcks till liv så kan man inte vara "oseriös"!)", jag menar såklart att du inte ska låtsas att du är intresserad trots att du inte är det 🤪

neasfotografier
0

Just nu har ju terminen precis börjat och han går första året på den här utbildningen på universitetet. I början av terminen har de nollning i klassen vilket pågår halva dagarna även på helgerna.

Förmiddagarna består av föreläsningar och eftermiddagarna består av nollning med klassen. Så enda gången han kan är ju typ på kvällarna men då behöver han väl plugga.

Antar att det lugnar ner sig efter ett par veckor och de inte har nollning längre. Men han jobbar ju också, så han lär väl göra det när han inte pluggar då. Har inget schema över hans dagar men det verkar ju som att han är väldigt upptagen och har väldigt lite tid över till annat :)
Och det förstår man väl förstås :)

neasfotografier
0

Förstår! :)

Ska fråga honom om han har lust att ses nån dag :)

Josse5233
0

#29 Hur har det gått? :)

Ha en trevlig dag! 

neasfotografier
0

Har varit ganska upptagen senaste dagarna så har inte pratat nåt mer med honom :)
Men funderar på att slänga iväg ett sms ikväll och fråga om han har lust att ses nån dag :)

neasfotografier
4

När jag kom hem från krogen imorse (vid 3) så fick jag ett sms av E där han erbjöd mig sovplats. Och eftersom att jag velat träffa honom igen så länge så var det en möjlighet som jag tog tillvara på.
Så jag åkte dit och spenderade natten där. Och det kändes bra!

Dock så jobbade han idag så jag hann gå till en vän, i närheten av där han bor, innan han kom hem från jobbet. Han skulle egentligen bara jobba några timmar men det blev inte så.

Han gick hemifrån när jag sov men han var gullig och skrev en lapp åt mig ^^

Cazzos
0

#32 Är E den här killen som du pratat om i hela tråden? 😛

neasfotografier
0

Exakt! Det är samma kille :)

Cazzos
1

#34 Vad kul iaf att han tog initiativ till något nu 😃

Så får vi hoppas att det leder till något "större"!

neasfotografier
0

Ja, det kändes bra! 😃

Jag hoppas på det! 😇

neasfotografier
0

Precis när jag trodde att det skulle bli nånting större av det här så blev det bara pannkaka!

Frågade E vad han hade för planer i helgen och han skulle inte göra något särskilt. Så jag frågade om han hade lust att ses och göra något.

Då fick jag det här svaret:
Vet inte om jag bör träffa någon nu. Har varit med om mitt förra förhållande då mitt ex var otrogen bakom min rygg. Det är ingenting mot dig. Du verkar vara en trevlig och härlig tjej men jag är inte redo att träffa någon ny just än… Så jävla ledsen om du hade förhoppningar… Förstår om du inte vill veta av mig. Haft så himla svårt att säga det till dig. Kan inte vänta längre…

Hur ska jag tolka det här?

Fizzy
7

Du får tyvärr nog backa. Sorgligt som det är så kan det vara så att han helt enkelt vill fokusera på sig själv ett tag. Varit där många gånger som kille själv. Men ta absolut inte bort honom ännu. Ni kan fortfarande snacka och kanske fråga ibland men inte så ofta om han ska med på någon fest.

Frågar du för ofta kan han ta det som att du vägrar ge upp om honom. Även om du kanske inte vill det. Killar är verkligen måna om sitt utrymme kan jag säga. Att bearbeta det i sin egen takt 😐

Killar säger också väldigt rakt ut som det är. Så är nog inte så mycket att tolka i det han skrev. Han är bara rädd för att bli sårad. Det får man acceptera. Men du kan som sagt finnas där som en vän. Vem vet. I framtiden kanske ni helt enkelt möts för en fest och han öppnar sig? 😃

Men vänta inte på honom heller. Utan försök finna kärleken på andra håll.

May the Gerbils be with you :3

neasfotografier
0

Tack för ditt svar! :)

Cazzos
0

Nu vet jag inte riktigt dina egentliga avsikter med att ha en relation med honom, men om det nu var så att du ville försöka mer än bara vänner så skrev Fizzy en väldigt bra kommentar angående det. Annars får du helt enkelt förklara för honom vad dina avsikter är (om det inte är att du vill bli mer än vänner), eller att du visar empati av något slag och backar undan och ger honom lite space med tanke på det han sa.

Du behöver inte "dissa" honom helt, men du kan höra av dig då och då eventuellt att han gör det. 😃
Tills dess är det bara att du går vidare 👍

neasfotografier
0

Alltså grejen är. Vi har träffat varandra två gånger och det är inte så att jag är kär i honom direkt, eftersom jag inte har träffat honom så många gånger. Jag är intresserad och han verkar vara en cool dude liksom men jag vill ju inte ha ett förhållande med någon som jag knappt känner.

Så till en början vill jag ju bara vara vän med honom. Sen om det blir något mer än så gör ju inte det något. Men det skulle ju ändå inte hända nu i första taget, förrän vi känner varandra tillräckligt väl.

Det kanske är helt fel och jag kanske inte alls blir kär i honom, men då vet jag ju det då.

Men jag vet inte hur jag ska säga det på ett bra sätt till honom. Eller om jag ens ska säga något alls!

neasfotografier
0

Har bara sån lust att skriva något till honom!

Hur länge ska jag vänta innan jag kan skriva nåt till honom igen? Vi har inte pratat sen den 18e.

Odd
0

Vill du bara vara kompis kan du väl bara säga det rakt ut till honom?

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

neasfotografier
0

Jag har gjort det. Sa det när jag fick det där smset av honom i onsdags :)

Odd
0

Då tycker jag inte att du behöver vänta x-antal dagar innan du pratar med honom, gör vad du känner för sen får väl han svara när han har tid 🙂

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

neasfotografier
0

Okej, tack för svar! :)

[JollyJustin]
0

hmmm..