Vad kan man ge en 18åring?
Min sambos lillasyster fyller 18 år nu i helgen.
Vet inte alls vad vi ska ge henne.
Hon gillar leopardmönster, rosa, kläder (men så svårt med kläder tycker jag), pengar (Men känner att jag inte vill ge pengar pga olika anledningar) och tja lite allt möjligt.
Har ingen fantasi alls just nu vad vi kan ge. Någon som har bra förslag?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Något till hennes rum? En tavla kanske, eller ljuslyktor eller något liknande? Eller hudkrämer/badskum och liknande. Smycken?
#1 Hon ska flytta till egen lägenhet snart.
Tavla är svårt, vad man ska ha för motiv, och ljuslyktor är inget för henne.
Vet inte om hon använder hudkräm, Badskum känns tråkigt tycker jag 😛
Smycken har jag funderat på, men samma där: Vad? Hon använder inte så mycket smycken. (vad jag sett). Svårt :/ Men tack för tipsen!
Vill ge något lite roligare, något hon vill ha eller verkligen ha nytta/glädje av.
En upplevelse, typ hoppa bungyjump? ;-) det gav jag min syster i present, blev väldigt lyckat. Presentkort är skittråkigt men bra då man får välja precis det man själv vill. En resa, en spadag eller något annat lyxigt. Fast jag vet ju inte vad budgeten ligger på :-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#3 Brukar inte upplevelser kostar en hel del tyvärr?
Nja bungyjump och sånt är inget lämpligt för henne just nu (anser jag, pga olika anledningar), men tyvärr tror jag det kostar för mycket.
Kan inte säga exakt summa, men inte så många hundralappar 🙂
Vad tyckte din syrra om sådan upplevelse? 😛
Tycker alltid det är lika jobbigt att köpa presenter 😛
Ett presentkort är ju aldrig fel. Kanske känns lite tråkigt att ge, men det är rätt trevligt att få. Lägg det i ett fint kort som du har pysslat ihop själv så blir det lite mer personligt. Kanske ge lite hemlagat godis i en fin burk till det. Sånt brukar ju alltid gå hem. :)
#4: hon tyckte det var jätteroligt! Hon var lite rädd men det gick och hon hoppade, hon minns det som en jättefin dag. Jag har också gett bort ölprovning i present, det var också lyckat! När jag har haft svårt att komma på så har jag vid 2 tillfällen gett en fin låda eller korg proppad med många billigare men roliga grejer, beroende på person :-) ena tjejen fick både glidmedel, vibrator och liknande smågrejer och den andre fick med hushållsgrejer som ljuslyktor, skohorn och några humoristiska inslag. Jag har också skrivit töntiga sånger och gett bort vilket har varit uppskattat trots att jag inte kan sjunga alls, haha. Men något som får folk glada, något lite roligt, är ju alltid bra. Om man kommer på något :-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#5 Mjo, presentkort är bra på det viset men vet inte vart jag skulle ge presentkort på i så fall.
Hehe nä, inget pysslade för mig, äger typ inget sånt här hemma 😉 Och aldrig gjort hemmagjort godis 😛 Vet inte vad för godis jag skulle gjort i så fall, sedan äter hon redan för mycket sånt, istället för mat så (inte lätt för dig att veta såklart), men bra tips att ev testa till julafton! Till andra, ska skriva upp det 😃 Så hinner jag öva till dess också haha
#6 Haha jag hade aldrig vågat hoppa kan jag säga 😛
Ja sådan låda kan ju vara ett alternativ 🙂 Med lite blandat smått och gott 🙂
Hmm, ja det är alltid lika svårt det där med presenter. :P
När jag inte har några idéer brukar jag kika runt lite på coolstuff.se. Där kan man alltid hitta något udda och kul. (Om man har tid att vänta på att det ska skickas förstås).
Men idén med en låda med lite smått och gott var bra! Jag hade tänkt göra något liknande när jag ska hälsa på en vän nu i helgen. :)
#9 a visst är det, jag har alltid problem haha
Ja jag tror det kan vara något, så får man lite allt möjligt 🙂
Tänkte precis skriva samma sak som #11. Med tanke på att hon ska flytta hemifrån så uppskattas vanligtvis hemmasaker i kök eller vardagsrum osv 🙂
#12 Hon har fått mycket till köket av sin mamma redan😛 Men ja ev andra saker till lägenheter kanske hon behöver/vill köpa. Får prata med henne och se först.
#11 Ja IKEA är bra, men då måste vi se till att någon kan köra henne dit med, har 8-11 mil till närmare (jag personligen har inte råd att ligga ut med det tyvärr), men får tala med hennes mamma, hon kanske kan i så fall 🙂 Då är det ett alternativ ^^,
Vet inte nämligen om det direkt finns några inredningsbutiker i stan nämligen, inte insatt i sånt hehe
Hm ge henne något till köket typ bordsunderlägg?
Billig bil till henne kanske? Om hon har körkort allså men ingen bil :)
#14 Läs #13 😉
#15 Hon har ingen körkort, eftersom hon fyller 18 år och dessutom kostar en bil många tusen, speciellt om du ska en som håller, det får man inte får några få 100-lappar kan jag lugnt säga 😛
#15 Jag läste hela tråden nu så jag såg att du inte hade mer än några hundra ;)
#18 Hade inte köpt en bil ändå, även fast jag hade haft jobb eller så, en vettig bil får man ge runt 10 000kr eller mer för i regel 😛 Lite väl dyr 18årspresent hehe Och sedan kostar bilar mycket i bensin, försäkring och när de ska besiktas osv, så hade hon inte haft råd med ändå, eftersom hon studerar på gymnasiet 🙂
#17 Ja vissa har det, IKEA med, men väldigt dyr frakt tyvärr men ska kolla in andra onlinebutiker och se vad de har att erbjuda 🙂