Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 3447 ggr
conadrie
0

Äldre partner?

Jag har läst en del inlägg nu om att man har en äldre partner. Så jag är lite nyfiken, vad tycker ni egentligen är en "tillräcklig" åldersskillnad mellan två partners? 

Tycker ni att man ska skita i vad föräldrarna säger (om dom inte tycker om det osv) om man t.ex hittar en som man blir kär i som är kanske 5-7 år äldre än sig själv (om man är runt 16 år, om partnern också är kär då, och inte vill utnyttja bl.a), eller ska man lyssna på dom?

Bara av ren nyfikenhet, faktiskt. Inte så att jag är intresserad av någon äldre eller så. 😉

Jessicahagstrom94
0

Jag kan ha en partner som är max två år äldre än mig själv, men jag vet egentligen inte varför jag själv har satt den gränsen. Lika gammal, eller max två år äldre. Lite jolligt kanske.

neasfotografier
0

Jag bryr mig faktiskt inte så himla mycket. Jag känner att äldre killar accepterar mig bättre för den jag är och för hur jag ser ut för att de är mer mogen.

Sen beror det lite på personen också. Men just nu är jag intresserad av en som är 3 år äldre än mig.

När jag var 16 blev jag tillsammans med en kille som var 4 år äldre än mig. Vi var tillsammans i nästan två år.

Men jag tror att jag inte vill att han ska vara föööör gammal. Max typ 7 år just nu i alla fall :)
Jag är 19.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

dyoxide
2

Jag bryr mig inte så mycket om åldern, dock vet jag inte om jag hade kunnat vara tillsammans med nån som är mycket yngre än mig, nåt år eller så, visst, men mer än så, njae… Äldre, ptja, några år. Kanske inte 10 år äldre, men jag menar, det är ju inte hela världen om man som nästan 18-åring har en 27-årig kille :P mina föräldrar hade nog inte varit jätteglada, men kärleken är ju blind och åldern är bara en siffra, typ. c:

conadrie
0

Förstår er allihopa faktiskt. Jag själv är 16 och har bara haft killar som är 2 år yngre eller 2-3 år äldre. Mina föräldrar har inte varit glada när killen bara varit 3 år äldre.. förstår inte vad problemet är riktigt, om jag blir kär i personen så spelar ju inte åldern någon roll? då borde de ju bara stötta och vara glada?

Hanna
2

Äh, blir man kär så blir man. Dock får man kanske tänka lite vad som är kärlek. Tyvärr finns det yngre människor (och säkerligen äldre) som tror att de kommer vara "forever alone" och därför lättare dras till "vad som". Jag kan förstå föräldrarna till viss del när de börjar noja över åldersskillnaden, men de är inte mer än människor de heller.
Många föräldrar accepterar nog tillslut åldersskillnaden och jag personligen tycker att det är viktigt att sätta sig ner och prata lugnt och sansat om det nu skulle vara att de oroar sig istället för att få taggarna utåt.

Just nu är jag ihop med en kille som är 9 år äldre.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Gimbergsson
0

Jag träffar en nio år äldre kille just nu. Jag är 18. Vi är dock inte tillsammans och mina föräldrar vet inte om att jag träffar honom. Men vi får väl se vad som händer, det är ändå ganska många år emellan, särskilt i den här åldern så jag vet inte om våra träffar kommer leda till något mer. Vet inte riktigt om jag ens vill det. ^^

[Coolkicki]
1

Folk tycker att 3 år är mycket i min ålder men de är ju ingenting tycker jag xD jamenar 14 och 17 är inte så himla mycke skillnad..

[Tilde]
3

Detta tycker jag: En person som är 15 år bör inte ha en pojkvän/flickvän som är över 18. En 18-åring bör inte ha en partner som är över 25 år. När man kommer upp i 22-23 sådär så spelar åldern i princip ingen roll. Då är man vuxen och mogen nog. 🙂 

Är man under 15 bör man inte ha en partner över 15…. Är väldigt noga när det handlar om barn (kommer att vara en så överbeskyddande mamma i framtiden, hahaha).

[Coolkicki]
2

Snälla var inte för överbeskyddande bara mot dina barn då ^^

För saker jag tillexemel inte får göra, vi säger vara ute en viss tid på kvällen. Då är de som extra kul och då vill jag ju såklart vara ute på den tiden. 

Men har sett dom i min ålder (14) som röker och super och föräldrarna kan bara titta på… då undrar man ju lite vad föräldrarna har i huvvet…

[Tilde]
1

#9 Haha nej nej jag vet hur det är med en överbeskyddande mamma! Jag ska självklart ha tider då barnen ska vara hemma, men de ska såklart få vara ute länge om det är helg utan att jag ringer och tjatar på dem att de ska komma hem. 😛

Men om jag ska lägga till en sak till trådens ämne, så är jag "emot" stora åldersskillnader för jag tror på att man är på helt olika plan i livet då. En nyligen fylld 18-åring vill ha kul, festa, resa, skaffa utbildning och lära sig saker inför framtiden. En blivande 30-åring har gjort allt sådant, har ett fast jobb och vill (förhoppningsvis) slå sig ner och skaffa familj, osv. Jag tror bara inte på att det kan hålla "för evigt" när man har så olika planer och mål i livet.

Fizzy
0

Ålder är väl lite si så. Jag är ihop med en 2 år yngre tjej just nu. (Jag är 20) Det funkar bra och vi har snart varit ihop i 1 och ett halvt år.😃

Men den äldsta jag varit ihop med var 6 år äldre än mig. Jag var 15 och hon 21. Det blev lite udda för mig. Det blev mest ett sex förhållande kändes det som för min del. Trots att jag var 15 var inte sex mitt mål direkt med en tjej utan kärlek. Tyckte att varje gång vi träffades så började och slutade dagen i sängen 🙂

Så ålder kan vara väldigt stora problem ibland. Men 2 kanske 3 år äldre är inte så farligt för min del. Skulle jag haft en 15 årig dotter i framtiden och hon träffat en 18 åring hade jag ju verkligen velat träffa honom först innan dom började springa iväg ^^

May the Gerbils be with you :3

Ratzo
0

Jag är gift med en som är 58 år äldre.

I can't drown my demons, they know how to swim.

jennywa
0

Jag är 18 år och killen jag träffar är 29 år. Grejen är att han ser ut att vara snarare 22 år så jag tycker att åldern bara är en siffra. Har inte sagt något till mina föräldrar dock, fast dem egentligen inte har så mycket att komma med då det skiljer 9 år mellan mina föräldrar och de träffades när min mamma var i min ålder.

[JollyJustin]
0

Ma kan, om man vill

JustMySelf
2

#12 Hur gammal är du?

[JollyJustin]
0

Ojj!! Hur många år är du? Lurade han dig?

[Odde]
0

#16 "lurade han dig" vad är det för en kommentar..? en giftermål är ju frivilligt och man kan gå ur det när man vill så fattar verkligen inte hur du tänker där:p

[Odde]
2

sen så tycker jag personligen att 58 år är lite väl stor ålderskillnad

[JollyJustin]
0

Jaja… Men om han tvinga hon att gifta sig :P

Ja 58 är för mkttnär du blir 30 är han typ död :(

deleteduser
11

Eftersom att det står i hennes beskrivning att hon är gift med Mick Jagger, tar jag för givet att hon skämtar ;)

[JollyJustin]
0

Hahhahhahhahahaha! Ameh!! xD

Är han gammal förresten? :D

conadrie
0

#21 Han är 70 xD

Denna kommentar har tagits bort.
Cederin
1

Min sambo är 4 år äldre än mig. Jag träffade honom när jag var 14 och han 18, inte var det något konstigt. Man kan inte stoppa kärleken precis :P Vi har varit tillsammans i 4 år i vinter.

Medarbetare på Naglar och Hår

Calcifer
4

Är man vuxen spelar åldern ingen roll, däremot tycker jag det är helt och hållet rimligt att föräldrar inte tillåter förhållanden mellan barn och vuxna.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tina-A
2

Så länge man är på samma ställe i livet så är det bara att köra! Jag tror det kan bli lite svårt under vissa perioder i livet om man är på väldigt olika ställen och vill olika saker, vilket det lätt blir när det är är stor åldersskillnad tror jag! Säg att en tjej som är 25 är tillsammans med en 15 år äldre kille som då är 40. För att ta barnfrågan kanske han har barn som är typ 10år - 15år med någon annan och känner sig helt färdig med barngrejen och vill absolut inte ha fler barn. Om (ska inte säga när efter som alla inte vill ha barn) nu 25 åringen plötsligt börjar längta efter egna barn så säger det ju sig självt att de inte kommer vara lyckliga tillsammans då han antingen "måste" skaffa fler barn mot sin vilja eller hon helt avstå. Då är dom på olika ställen i livet och det funkar liksom inte.

Båda kan ju också vara typ 25 och den ena vill något, kanske ut och resa en massa, medan den andra är någon helt annan stans i livet och kanske bara vill slå sig till ro och skaffa familj och typ aldrig mer flytta någonstans..

Jag tror inte det har så mycket med ålder att göra egentligen utan att man vill samma sak, ungefär samtidigt, båda två.

Jag tror aldrig man ska skita helt i föräldrarna utan det är ändå viktigt att lyssna, försöka förstå deras syn på saken och sen fatta egna beslut.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

knugi
0

18-50 går fint det

Ratzo
0

''Ja 58 är för mkttnär du blir 30 är han typ död :(''
Fan vad elakt 😕

Jag skämtar inte.

[JollyJustin]
0

Jaha förlåt :( Är du inte hans fan ? Men min åsikt är  att 58 är mkt…

Ratzo
0

Jo, men jag är hans fru också. Det är inte direkt schysst att säga att han kommer dö när jag är 30. Mick den sexiga Jagger är odödlig.

[JollyJustin]
0

Jaha, men du skämtar la?

Ni kan inte vara gifta!! Men sjunger han ?

Ratzo
0

Vi är visst gifta! Och ja, han sjunger.
Justin Bieber kommer vara död när du är 50-60 btw.

[JollyJustin]
0

Nääääääääääääää!!🤢😭😮😕

MEN! Tänk om han blir världens äldsta människa 😎😃❤️🐖

(Jag skrev en skit  lång grej men MASSOR av smileysar men den gick bort :(((((((((((((((((((((

Ratzo
1

Eller när du är ännu yngre, förhoppningsvis.

dyoxide
1

Nu känns det som att det börjar bli lite väl otrevlig stämning här, hörni. Kanske ska tänka lite på vad vi säger till varann? 🙂

[JollyJustin]
0

#35 Jag ville egentligen inte vara elak #34 förlåt om jag lät elak, men menade inte så..

Men det är var faktiskt elakt sagt!!! #34 😓🤫😡😢🤓😃🤢😐👻😮💔😕

dyoxide
2

#36 Bra att du ber om ursäkt! 

Jag är säker på att ingen av er menar något illa, men det kan ändå vara en bra ide att tänka på språket och att den andra faktiskt kan ta illa upp 🙂

[JollyJustin]
0

Mmm. 😕

dyoxide
0

#38 Men då ska du inte säga något om Mick Jagger heller 😉

Ratzo
0

JUST DET! 😡

dyoxide
0

Så! Då kan vi väl kanske sluta kapa tråden nu, fortsätta i god ton och acceptera att alla gillar olika? 🙂

[JollyJustin]
0

Nä men hon hoppades att han skulle dö tidigare..

dyoxide
0

#42 Ja, det var fel av henne att säga så. Men det var exakt lika fel av dig att säga det du sa också, även om du inte menade något illa. (Och skulle inte livet vara förstört för alla Mick Jagger-fans om han dog också?)

Nog pratat om detta tycker jag! Kakisen123 gillar Bieber vilket är helt ok och Ratzo gillar Jagger vilket också är helt ok, och ingen ska dö.