Hundar :)
Väldigt enkla frågor xD
Skriv gärna dina rätt o fel.
INGET fusk!
6:an blev fel, glömde skriva svar..
Kooooo ;3
Den med resta stod det inget rätt på.
Men hunden som är mest lättlärd, kan man inte säga specifik ras, individuellt….
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fråga två. Satt och tänkte på vad som egentligen var litet för en hund… Tog låååång tid tills jag valde mig för ett svar, vilket var fel. Hah, borde inte jämfört hur stor den hunden är med vår chihuahua och taxarna… ._.
#3 Jag vet skrev det ;)
Border Collie är nog lättlärdare (sägs) än de andra hundraserna faktiskt!
#5 Andra kan se att du har skrivit det nu 😉
Ja de räknas till en av de mest lättlärda, men jag ser till varje individ, inte till raserna, sedan beror det på vad man jämför med och mycket annat 😉 Men så resonerar och tänker jag 🙂 De kan ju vara smarta /lättlärda på olika vis 😛
Jag e så awesome, jag fick 0/7 rätt
Fast Sheltien kan vara allt ifrån storlek som papillon till nästan Collie, så det stämmer inte riktigt att det är en liten hund. De är den enda rasen som har tävlat i small, medium och large, och varierar mycket till storleken.
Vilken som är lättlärdast kan man inte heller riktigt säga, då jag vet många hundar som är mycket mer lättlärda än Zack (renrasig BC). Så som någon sa i tråden är det väldigt individuellt.
Men frågorna var kul :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vilket skulle vara rätt svar på vart man kan resa med hund?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Min mops är väldigt lättlärd:)
Men andra kan v ara lättlärdare #10
Okej! Jag är inte bäst på hundar så liksom sluta kranka ner mig, ja, jag vet ni ville bara hjälpa till men enda.
Spec. Du fridaakesson du kollar alltid så att jag har något fel känns det som..
#3: självklart finns det individuella skillnader, precis som inom allt, men det finns ju en framtagen lista man liksom konstaterat och "utgår" ifrån. På den listan är väl bc 1a, schäfer 2a och pudel 3a har jag för mig. Eller om pudeln var 2a, jag minns inte helt. Sen kan ju listan komma att ändras i framtiden, men så ser det ut nu och antagligen är det vad ts utgått ifrån, vilket förstås är helt okej! Och absolut inte fel.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#11 Kranka ner? Jag tror inte att du vet vad det betyder!
#11 Det är ingen som klanka ner, utan ger information, det är stor skillnad på det.
Jag? Nej jag har gett information. Du behöver lära dig skillnaden mellan att klanka ner, och ge/få information, det är definitivt inte sama sak 😉 Och fler som har gett dig det, och du själv också.
Ja jag skriver mycket i trådar men det är för att jag är mycket aktiv på iFokus, för jag gillar att diskutera, dela information, ta emot information.
#12 Har inte sagt/antytt att det inte är OK heller, enbart informerat. Andra läser ju här också, som kanske lär sig 🙂
Men tänker inte skriva mera OT, för det är en rolig Kluring oavsett 🙂
Vart kan man inte resa med hund? Varför?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Kanske borde du skrivit "smartast" istället för mest lättlärd? :) Bordercollie är i alla fall den smartaste rasen, högst hund-IQ eller liknande, haha. Vet att Pomeranian (min favo) kommer på 23:e plats xD
Men jag tog mellanstor på Sheltie. Jämförde också med miniraser som chihuahua och pom, etc.
vilken var rätt på om man får resa med hunden då?
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#15 #17 Var det inte den frågan hon glömde fylla i ett rätt svar?
Det vore intressant att få läsa om vilket svar hon anser vara rätt. Vi, som svarat rätt men fått fel för det, kan ju vilja veta.
I #1 skriver hon att hon glömde skriva svar, så antagligen har hon ett svar. Om svaret är rätt i verkligheten eller inte kan ju vara intressant att se.
Men en sheltie kan ju också höra till mellan gruppen. Vet shelties som är runt 44 cm och sedan såna som är runt 27 cm. Finns ingen specifik storleksgrupp för rasen.
#21 Är en vacker ras 🙂
#22 Ja, verkligen 🙂
alla förutom den där resorna:P den hade inget svar. men man kan resa överallt, bara att det är svårt;)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Svarade på den med resan "Ja, överallt" För att det kan du! Det är något specifikt land typ som island som du måste sitta i karantän i flera veckor innan o något land var det förbud på hund helt? Men de rätta svaret stod det att man bara kunde till de närmaste länderna. Hmmm… vi har exporterat hund till usa?
Jag tog med min hund till USA och det var inga problem.
Den här frågesporten kan inte vara gjord av en som kan nåt om hundar! Helt usel. Jag fick 3 fel av 7 och jag vet att jag svarade rätt, men står helt andra svar…
#27 Vilka hade du rätt på ?
#27 Jag kan hund, och jag fler rätt än det, och vet att det är "rätt" 😛 Beroende på hur man tänker 😉
#28 och 29 Oj… Skrev galet. Jag menade att jag fick 3 fel av 7, men de fela svaren jag fick skulle egentligen vart rätt på.
Fick rätt på alla utom sista …
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Oj gjorde fel på res-saken..
#32 Du skrev ju att du gjorde fel på den frågan redan i #1. Kan du inte istället för att skriva att du gjorde fel igen, skriva vad svaret är här i tråden? 🙂
Va? Varför då?
#34 Kanske så vi kan få veta ifall vi svarade rätt på frågan..?
Okej på res-saken ska det vara alla länder,
Lättlärdast är ju faktiskt Border Collie av alternativen?
#29 Vaddå?
#36 Tycker du börjar bli lite kaxig nu, va? Jag skrev också att jag kan hund, och det kan jag också. Frida kan också hundar.
Det går inte att säga att just DEN rasen är lätt lärdast, det beror på individen och en hund som säg vara envis, kan vara helt tvärtemot och är jätte smart. Nu har jag skrivit lite slarvigt osv. men är trött och orkar inte diskutera om detta nu.
Ja #37 Förlåt, var på dåligt humör när jag gjorde kommentaren..
#36 Du behöver inte visa upp dig. Border collien sägs vara lättlärdast. Men det finns individer från andra raser som kan vara mycket intelligentare. Och hon kanske inte kan tala med hundar, men hon kan mycket om dom det kan jag lova dig.
Annars bara som påpekning, Det stavas Vadå och den sista meningen förstod jag inte.
Jag vet att det stavas vadå men jag skriver vaddå okej!
Förstod du inte sista meningen? Ok, du behöver inte ;P
#40 Ska ärligt säga att jag inte förstår den eller, då den inte är sammanhängde och så.
#40 Men jag tänker just nu på skärmläsare. Jag har inte ett så himla stort ego så jag inte tänker på det som har de svårare.
#41 Jag sa bara att jag var på dåligt humör när jag skrev kommentaren så jag skrev lite otrevligt :( :) :S
#42 Är jag ett ego? Visst kalla mig det du men det hjälper inte!
Om du kommenterar hjälper det förresten inte alls!
#38 Men det är ingen ursäkt, man skriver ändå inte så som du gjorde. Man läser alltid igenom vad man skrivit innan man skickar det, speciellt om man är på dåligt humör och vet man med sig att man är på dåligt humör kanske man ska vänta med att skriva tills man vet att man kan föregå med gott exempel…
#27 Tack :(
Inte en enda tråd utan sånt här -__-
Jag ville bara för engångsskull göra någon kul tråd men nej!
#43 Menade inte att du har. Påpekade inte det. Sa att jag inte har. Och det är ett forum. Jag får kommentera om jag så vill det. Folk har egna åsikter och tankar, det är därför det skapas diskussioner.
Om du kommenterar hjälper det förresten inte alls!
Och vad menas förresten med det,att du inte vill ha några kommentarer. Att man inte får säga sina tankar och åsikter ?
Jo jag ville ha kommntarer men inte negativa..
#45 Som MinIda säger så är detta ett forum och startar man en tråd får man räkna med att det blir diskussioner. Det blir ju ännu mer diskussioner när du svarar som du gör…
Jag visste att ni skulle komentera så men SKIT i!
Hur många rätt fick ni? :) Snälla bråka inte mer med mig.
Men om det blir tjafs i alla dina trådar kanske vi alla (inklusive dig) börja tänka på hur man skriver på "rätt" sätt? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
"Lättlärdast är ju faktiskt Border Collie av alternativen?"
Hon menar att av alternativen i frågan så var Border Collie mest lättlärd.
#51 dock så stämmer inte riktigt det heller, utan är som sagt individuellt :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag sa inte hurvida bu eller bä, jag sa att detta är vad jag uppfattade att hon menade eftersom flera sa att de inte förstod sista meningen.
Jaha :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#53 Det stod en annan mening i #36, som nu är raderad, var den jag i alla fall syftade på att jag inte förstod sista meningen.
Det andra som står där nu, är ju inte svårt att förstå (tycker jag), är därför det inte hänger ihop nu, just pga att den konstiga "meningen" är borttagen
Ah, det visste jag inte. :) Sorry. :)
Kakisen123 varför är du ens på denna sidan? Du är inte ens tonåring!
#57 Det är inte jag heller, eller vissa andra här. Men det är OK ändå. Så länge man sköter sig, gäller även tonåringar 😉🙂
#57: det måste man inte, inte ens sajtvärden är tonåring. Det står i sajtbeskrivningen någon i stil med att alla som är tonåringar eller som på något sätt har kontakt med tonåring(?) är välkomna att skriva.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#55 När man befarar att skribenten ska ändra det den skrivit kan man göra så här:
Du skrev i #X citat: " …en konstig mening….."
Då lönar det sig inte att radera originalet.
#60 Jo vet att man kan göra det, jag tycker dock personligen det är störigt när folk tar ut vissa stycken bara hur ens text och citerar, därför gör jag aldrig det. Och långt ifrån alla gånger man tänker på att göra det heller. Men trodde inte personen skulle göra det 😉