Bli frisk snabbare?
Jag har råkat få väääärldens förkylning och det var hur otajmat som helst. Skulle egentligen träffa en person i helgen men jag kan ju inte smitta honom så jag måste bli frisk hur snabbt som helst! Har ni några bra tips som brukar hjälpa? 😃 ❤️
Varm dusch, fräscha kläder, stark mat, lugn och ro och att hålla sig varm
Brukar ta en tablett c-vitamin varje dag och allt detta hjälper för mig
Haha, jag brukar ringa vårdcentralen och säga att jag varit sjuk i flera veckor, då får jag ibland penicillin och då går det över hur fort som helst xD men det gör jag så sällan som möljigt, man ska inte ta för mycket penicillin. Sova mycket, dricka mycket vatten och ta det lugnt så kroppen får krya på sig i sin egen takt kan jag väl rekommendera istället :-) te med honung (som är antiinflammatoriskt) kan du dricka
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Drick mycket té, gå inte ut för mycket och pyssla med olika saker.
Du har redan fått bra hjälp. :) Men jag brukar sova massor (kroppen helar sig ju då), äta bra mat, extra C och D-vitamin och dricka mycket vatten.
Bafucin, halstabletter, vila mycket, te, ät ordentligt och typ kolla på någon rolig film eller något som gör dig glad. Krya på dig! 🙂
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Vad gäller smitta så smittar förkylningar mest samma dag du blir sjuk och sedan några dagar efteråt. Sedan blir smittrisken inte så stor och sjunker ju längre tid som går. Du får väl se till att tvätta händerna mycket och inte ta på personens ansikte eller händer…. 😛
Tack för alla tips, jättesnällt 😃
#6 Aah haha. Jag började känna mej sjuk i tisdags och på morgonen i onsdags så var det som värst. Vi skulle egentligen träffas imorgon men jag tror det blir runt måndag-tisdag nu istället. Hehe, vi ska träffas eftersom vi är på g haha.. Så ja, borde kanske vänta längre efter jag har blivit frisk då? 😓
#7 På måndag borde du ju vara frisk då, eller i alla fall inte smitta speciellt lätt.. Men det beror nog också på vad för slags förkylning du har och hur bra immunförsvar han har. 😉

bra huskurer som funkar på mej är Te med honung, mkt chili,c - vitamin & vila
You can't spell Bitchy without Itchy