3 prov på samma vecka
Hur många prov får man egentligen ha på en vecka?
Vi ska ha 3 prov nästa vecka och det tycker jag är för mycket.
Ämnena är: SO (FÖRSTA VÄRLDSKRIGET, RYSKA REVOLUTIONEN OCH MELLANKRIGSTIDEN, ALLA PÅ EN OCH SAMMA PROV), MATTE OCH KEMI
Det är ju inga lätta ämnen heller..
Vi får inte ha mer än 2 prov i veckan, vet inte om det bara är på min skola eller om det är en regel.
Vi fick inte heller ha mer än 2 prov per vecka, inte i grundskolan och inte nu i gymnasiet heller tror jag. 🤔
Vi får inte ha mer än 3 prov per vecka på min skola. Förra året hade vi 3 st på en vecka och två av dom var på samma dag, var rätt stressad då. 🤢
Det är upp till varje skola att bestämma. Finns inga regler om hur många prov och så. Men dom flesta skolorna brukar sätta max 3 prov i veckan 🙂. Har jag fått förklarat för mig iaf..
vi får inte heller ha mer ön 2 prov per vecka. fråga dina lärare kankse :)
Som sagt bestämmer skolorna vad som gäller där. Jag tror vi fick ha 3 högst på en vecka, men normalt kunde man prata med lärarna om det så de spred ut proven på olika veckor.
Har 2 prov bara imorn~
Vi har typ bara kanske 6 prov på en termin?
Vi har 1 prov nästan varje eller varannan vecka
Max 2 prov på en vecka? Haha! För oss är det max 2 prov på en dag..
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Vi har Max 3prov per vecka (jag går i sjuan) men det är ingen gräns för hur många läxförhör vi får ha.
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Förra skolan jag gick på (Högstadie) så var "regeln" max 3 per vecka.
I min nuvarande skola (Gymnasie) Så har jag sett att jag vissa perioder kommer att ha prov varje dag. Så alla skolor är olika.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Okej vi har la 4 prov på en termin? Än så länge har vi typ bara haft matte o NO prov nu i femman
I min skola är det max 2. Men det är inte ofta vi har 2 på en vecka.
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
Vi får endast ha 2 prov och ett språkprov.
Tex ett SO, ett matte och sedan ett spanska.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Olika för olika skolor. Oftast brukar man bestämma att man bara får ha 2-3 prov max/vecka. På vår skola är det två som gäller.
//Flöffo
När jag gick i 8an så hade vi 4 prov på en vecka det va jobbigt men det gick
Egentligen så spelar det ingen roll om man kallar det prov eller vad som helst. ALLT du gör räknas precis lika mycket
#19 nej :o? iallafall inte för oss.
#19 Iallafall under mina gymnasieår hittills så bedöms man endast efter examinationerna, och då efter vilka kriterier man uppnått på varje tillfälle. Tror det var något liknande i grundskolan också. Men då räknar jag examination som inlämningar, gruppsamtal, redovisningar och prov (har nästan aldrig prov numera, bara de andra sorters examinationerna.) Om man är på lektionen, vad man gör på lektionen eller egentligen vad som helst bedöms inte alls här.
Som andra skriver så varierar det från skola till skola. Ibland har vi 9 examinationer/vecka. Nästa tex nästa vecka har jag 7st + lite läxor. Inget o gnälla över, bara o göra det. ^^
Nu ska jag iaf plugga till dessa prov.. Några bra pluggtips?🤓
Jag är 12 och hade 3 prov denna vecka.. Alla i fredags.. Inte kul :/
#21 va ? Det nya betygssystemet är byggt så att allt du gör räknas in för betyget.
I gymnasiet tror jag jag haft 5-6 prov på en vecka. Det var stressigt men det gick. Veckan efter det var väldigt slapp.
May the Gerbils be with you :3
Vi får max ha 2-3 st om jag minns rätt.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
#25 #27 På mitt gymnasium är det precis samma sak. :) Vi bedöms efter examinationerna. Alltså alla inlämningar, prov, redovisningar osv. Inte hurvida vi deltar på lektionerna eller inte. Dock bör man ju vara på lektionerna för att få ett bra underlag för examinationerna. Men Våra lärare går bara på examinationerna. ^^
Tror våra nior har 4 prov i veckan..
#30 Japp de har vi. Hemkunskap (skriftligt), matte, Spanska, SO. + att vi har kemi, svenska och engelska inlämningar på de. wiie -.-''
#31 … Våran skola alltså xD
Ellerhur XD