Tolka låttitel i bild
Jag har ett gymnasiearbete att göra där jag ska försöka förmedla en låttitel i en bild. Däremot har jag lite svårt att bestämma mig för ett tema, finns ju så otroligt mycket att välja mellan. Allt från Fuck Everything till I Feel Like Dancin'.
Har varit inne på lite mörkare tema då det är sådana låtar jag lyssnar på men är osäker på om det verkligen är passande. Målgruppen vill jag försöka kunna rikta mig mot folk i tonåren kanske, något över 20 också. Vill att folk över 30 ska kunna förstå men att kunna rikta in mig på hur ungdomar känner sig idag och kunna nå dem genom bilderna - hur det går lär vi väl märka. Tanken är sedan att bara skriva ut bilderna och sätta ihop till en bok, vill även försöka designa en enkel hemsida där bilderna visas en efter en.
Frågar därför bara en liten fråga.
**Om ni skulle vilja se olika låttitlar i bilder, vilken typ av genre/vilket tema skulle ni vilja se då? Vad för bilder alltså. Glada, ledsna, roliga, galna - vad som helst!
**
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Ta det som inspirerar dig mest. Du kommer ju lyckas bäst om du är inspirerad + att du kommer ha mycket roligare när du gör det.
Om du är osäker så fråga läraren vart gränserna går.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Självklart, men jag vill bara ha lite inspiration för att kunna fortsätta. Kanske någon kommer upp med något tema som jag inte alls har tänkt på och tycker skulle vara roligt att testa, om du förstår vad jag menar! 🙂
Medarbetare på Djurfoto
#2 Ja jag förstår :) Jag skulle nog gått på en lite mörkare för det är åt det hållet jag dras åt. Kanske typ Nick Cave - death is not the end och vinklat det och låtit det inspireras av mitt liv.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Jag tycker det är kul att måla låt titlar, men blir oftast inte mer än kladd. Bring me the horizons album Sempiternal har ett par titlar som bör vara lättare att "rita" :)
-
tack! 😃
Ja, jag har också alltid tyckt om att teckna och måla olika låttitlar men jag är rätt kass på det där egentligen så tänkte ta det ett steg längre och helt enkelt bara försöka att fixa det i bilder istället. Svårare kanske men vad vore livet utan lite utmaningar!
Tack för tipset, deras låtar över lag har varit med på en lista men det är isåfall om man ska ta ett mörkare tema.
Medarbetare på Djurfoto