Telefonskräck
Hej! Är en 16årig tjej som inser att jag nog har någon form av telefonskräck. Har sällan problem med att svara i telefon men tycker det är obehagligt att ringa upp folk jag inte känner, t.ex när man ska boka saker och liknande. Tycker även att det är jobbigt att ringa människor man känner hyfsat men inte har pratat i telefon med innan. Själva samtalet är inte jobbigt men just att slå in numret och vänta genom signalerna får mig att må illa och få ont i magen.
Har förstått att kognitiv beteendeterapi är det som "gäller" och att det helt enkelt bara är att bita i det sura äpplet och ringa folk. Men var mest intresserad av att höra om någon mer här inne har samma problem? :)
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Gillar inte heller att ringa någon för första gången, brukar ju flyta på när man pratar sedan. Men just att trycka på "ring", haha :p
Men trivs bättre med att smsa än att prata i telefon, oavsätt vem det är med. :)
Jag hatar det, fullkomligt hatar.
Kan ta en timme innan jag vågar trycka på "ring" ibland, för jag tycker det är så obehagligt. Vet ju att jag brukar stamma och glömma bort mig och allt vad som nu kan gå fel när man blir nervös i telefon med nån annan, därför blir det aldrig lättare heller.
Känner exakt samma sak. Mina föräldrar har sagt rakt ut att jag är dum i huvudet och helt onormal. Men det känns lite bättre att veta att andra också känner en slags "telefonskräck". Jag blir liksom lite smått illamående och lite panik sprider sig i kroppen så fort jag börjar tänka på att ringa upp någon som inte är mina föräldrar eller bästa vänner.
Skönt att veta att flera känner samma sak, att veta att man inte är ensam hjälper faktiskt lite :')
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Men hörrni guys, försök träna bort det då! Vuxenlivet kommer att bjuda på massor av telefonsamtal så det är bara att vara beredd. Har själv lite skräck för att ringa på t.ex annonser på blocket, men brukar alltid ändå försöka göra det själv än att fråga mamma t.ex. :) Så öva, öva, öva! Ring massor av läskiga samtal så ska ni se att oron kommer försvinna. :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
samma här, dock svarar jag inte om det inte är närmaste familj, janina eller hedda. :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Har själv liknande. Fast jag tycker inte om att ens svara i telefonen om jag inte har numret, inte ens om jag har numret men om det är någon som jag vanligtvis inte pratar så mycket med.
Jag försöker träna bort det men det är inte så lätt då jag inte har någon att ringa precis. Jag går hellre till stället än att ringa.
Jag kan även ha svårt att ringa till mormor och morfar till exempel. Tycker inte om att inte se personen jag pratar med.
#7 känner lite samma, vill också se personen jag pratar med. Då ser man ansiktsuttrycket osv. :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Jag har också alltid haft samma problem. Gissar att det bottnar i att jag ringde fel en gång när jag var typ 6 år och vi hade en såndär telefon med nummerskiva. Har dock blivit botad genom mitt jobb eftersom jag ofta måste både svara i telefon och ringa upp patienter.
Jag ringer så lite som möjligt, jag svarar aldrig på okända nummer och svarar inte ens alltid när folk jag känner ringer bara för att de är så hemskt att prata i telefon 😕
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Samma sak för mig med! Även att svara på hemligt nummer tycker jag är ganska läskigt. Men men, måste lära mig att träna bort det I guess
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se