Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 3664 ggr
galentjej
0

Han är osäker på sina känslor

Pratade precis med min pojkvän, han har verkat lite konstig senaste tiden så jag frågade om det var något han funderade på. Han svarade att han inte riktigt visste vad han kände längre, 'men han har inte ljugit om något han sagt och vill fortfarande ha en framtid med mig' blabla, hur fan ska jag kunna tro på det, är så himla ledsen, vet inte vad jag ska ta mig till! :( Han sa iaf att han ville ta det lite lugnt nån vecka, jag sa att det är helt okej, såklart… vi kan ju inte vara tillsammans om han inte gillar mig sen heller ofc.

Har ni varit med om detta? Att tjejen/killen inte vet vad hens känslor är längre, fast sedan har allt blivit bra? Och killen/tjejen har älskat er precis som vanligt igen?

Känns hopplöst nu. Han säger att det inte är slut, men det känns verkligen som att det kommer bli så i slutändan…

Vi har varit tillsammans i 6 månader och är 16 år btw.. :(

Tina-A
0

Oftast brukar väl pauser leda till att man gör slut ändå, min erfarenhet är att man brukar säga att man vill ta en paus för att vara lite schysst och inte riktigt vågar göra slut. Men sen har jag själv varit med om pauser där man blivit tillsammans igen, så visst kan det fungera ändå. Det bästa är ju då om man vet VARFÖR det är paus, exakt vad som inte funkar, för då kan man jobba på det. Jag har sagt till en kille att jag vill ha paus efter att vi varit tillsammans i några år, och sen blev vi ändå tillsammans igen efter ett kort tag då han jobbat på det jag inte tyckte fungerade.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Tilde]
0

Tyvärr har jag inte varit med om att det har blivit bra igen… Jag själv hade ett förhållande med en kille, men tog sedan avstånd från honom för jag inte visste riktigt vad jag kände. Men så gjorde jag slut för jag inte älskade honom liksom, jag kände inte som jag ville känna.

Men jag hoppas det löser sig för er! En paus kan ju faktiskt göra så man inser hur mycket man bryr sig om den andra personen.

knugi
0

Av mina erfarenheter är det ett sätt att ta sig ur fast man inte vågar bryta upp..det skapar oro och otrygghet vilket kan leda till ett bråk som gör det lättare att i farten få ur sig orden man inte kan när allt är normalt!

av de tre tjejer som sagt dessa exakta ord har 3 haft andra på sidan om

nu kan det förvisso vara så att han är deppad och inte känner sig tillräcklig också, bara för att vissa upplevt en sak gör automatiskt inte din situation identisk!

ge han några dagar sen försök prata utan att pressa, pressar/tjatar du kommer det 100% ta slut

Karl.jesper.borg
0

Jag håller med tjejerna som svarat, Oftast tar det slut om någon börjar tappa känslor… Men det är så det funkar, när "nykärleken" tar slut sätts förhållandet på prov och det är oftast då man märker om man passar ihop på riktigt eller om det bara var "nykärleken" som höll ihop förhållandet. Man får testa sig fram helt enkelt, funkar det inte så får man ta tjuren i hornen och bryta upp… Tillslut hittar man det man söker, och på vägen dit kommer man lära sig vad man söker efter :)

Cazzos
0

Personligen så tror jag inte på "pauser", är det slut så är det slut. 

Om man inser att man ändå har känslor för varandra lite framöver och blir tillsammans igen så är det inget mer med det, då blir det så, helt enkelt. 😃

Jag tycker att ni borde prata med varandra om det här, och han kanske kan förklara för dig vad det är som förändrat hans känslor gentemot dig, och så hittar ni på en gemensam lösning på problemet. Jag hoppas att det löser sig 👍