min dröm-framtid
Hej, tänkte göra en liten tråd om där man får berätta om hur man vill ha det i sin framtid. hur man vill bo, vad man vill jobba med, vad man vill syssla med på fritiden osv.
själv er min drömframtid ut såhär:
jag ska bo med förmodligen en kompis, hade tänkt bo med en till innan(vi tre kompisar har samma drömframtid) men det värkar som om hon säkert kommer göra annat ändå sedan…
aja, vi ska bo nära staden Värnamo men ändå lite 'utanför' och ha en ganska stor gård, medelstort hus med ett 'stall' - som vi inte kommer ha till hästar - utan till hundar! vi ska ha ett hundpensionat, själv ha ett par egna hundar, i hundpensionatet kommer vi även ta emot akut omplacerings hundar, där t.ex. någon i hundens familj blivit allergisk eller liknande, så kan vi ha hunden medan ägaren letar ny ägare :)
hundarna kommer heller inte bara sitta inne i en hundgård, utan vi kommer motionera dom, t.ex. vardagslydnad och låta dom springa av sig i våran 'hund hage' osv.
kanske även försöker oss på att träna bort t.ex. olika problem som hunden har osv.
vi ska jobba på ett äldreboende, och vara öppna med att ta emot fosterbarn, sådana som t.ex. inte haft ansvarsfulla föräldrar och kanske gjort brott osv. och även sådana som kanske blir hotade eller slagna i familjen.
innan denna framtid ska jag 'flytta' ut i förmodligen husvagnen när jag fyller 16, då jag planerat att köpa en sheltie som jag köper själv, men som mina föräldrar betalar försäkring, mat osv på, medan jag köper hunden och betalar tävlingar och utställningar osv. varför jag ska 'flytta' är då för att min plastpappa är allergisk(jätte allergisk enligt honom, men inte alls så mycket allergisk som han tror att han är) så då får jag bo i husvagnen med min sheltie. såklart får den komma in då och då, men inte hela tiden.
jag ska även gå hundinriktning på gymnasiet där det finns en chans att jag får ta med hunden till skolan :)
Det var nog allt om min framtid :) nu är det eran tur!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Min drömframtid är att när jag går ut gymnasiet i vår så kommer jag få ett extrajobb, och få en lärlingsplats på en tatueringsstudio. När jag och sambon samlat ihop en buffert och tillräckligt med pengar för att ta ett lån så vill jag skaffa en fin bostadsrätt, eller iallafall få ett förstahandskontrakt till en fräsch lägenhet. Inte nödvändigtvis nära stan. När tiden finns vill jag även skaffa hund.
Min drömframtid är inte så komplicerad. Ska bli luffare med min katt som ska åka runt på mina axlar och göra tricks för att tjäna pengar.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Min drömframtid är ett stort fint hus med stor trädgård i typ Halmstad, där vill jag bo med min man, vill ha 4-6 barn och typ 2 hundar. På fritiden ska jag jobba som förskollärare.
om vi pratar typ tio år framåt så vill jag bo i en fin villa på landet i närheten av en stor fin skog och ha en händig karl som kan det där med att mecka med bilar och laga mat (då det inte är mina starka sidor…) jag vill också ha en minigris, åsnor, hönor, getter, kossor tamråttor och två hundar. :D Till yrket vill jag vara smådjurs veterinär men jag vill inte jobba 100% för jag vill ha tid till att ta hand om alla djur också ;) jag vill också gärna inte vara för beroende av pengar utan vill till viss del vara självförsörjande så ett stort grönsaksland och ett växthus vill jag också ha 😃
Åh, vad coola framtidsplaner allihopa har!
Jag är faktiskt ganska lycklig som det är just nu, jag & min pojkvän i en fin lägenhet mitt i stan med våra åtta katter. Funkar helt utmärkt! Men om man tänker lite längre fram så vill jag absolut ha barn och bo lite större och även skaffa råttor igen!
åh, vet att det här är omöjligt men det spelar ingen roll. Vill resa runt i världen och upptäcka saker. Skulle gärna vilja bli fotograf. När jag blir äldre så ska jag flytta ut på landet, men ändå så man kan pendla in till stan [om jag jobbar där, hatar att åka bil så haha]. Skaffa typ flera katter och en hund och ha det mys. Sen ifall jag träffar någon på vägen återstår att se ♡
Jag har inga stora planer för mitt liv. Jag vill bara vara lycklig, det är allt som räknas. :)
Pojken har sökt in till en svetsutbildning. När han är färdig är han garanterad jobb. Då har jag råd att börja plugga till tandläkare, men innan dess ska det bli bröllop. Tandläkarutbildningen tar fem år. Efter det vill jag jobba kanske fem år i Sverige. Sedan skulle jag vilja prova att flytta till Kanada för en tid. Men man får se hur det går. Vill inte planera för mycket, då blir man bara besviken om det inte går som man tänkt sig.
Ska man vara sån så vill jag dra till UK (framförallt England kanske Irland) för att komma bort. Bo på landet med några barn som kan springa runt på gräsmattan utanför huset och ha en häst eller två i stallet som står bara några meter från huset. Ha massor med katter och have the time of my life.
Sen vill jag upptäcka världen genom kameralinsen. Dumpa barnen, min vackra man och djur för lite fotojobb i vildmarken!
Nej men jag vet helt seriöst inte. Drömma går, hur det ska gå har jag ingen aning om.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jobba som undersköterska när jag blir 18 år. Flytta ihop med min pojkvän, skaffa en schäfer.
När jag är runt 22 år söka in till polishögskolan, och läsa på distans tror jag. :)
Om fem år så bor jag och sambon förhoppningsvis i en egen lägenhet någonstans där han utbildar sig eller jobbar som lärare och jag utbildar mig eller jobbar med djur. Förhoppningsvis så har vi djur hemma också och är förlovade och planerar att gifta oss. Sedan efter det så kanske vi försöker skaffa barn. Jag är 23 om 5 år. Jag tycker min dröm ser väldigt realistiskt men känner att bara jag har min pojkvän så är jag lycklig.
vilka härliga drömmar alla har :)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#3 'på fritiden ska jag jobba som förskollärare'? menade förstås att jag vill jobba som det, på fritiden vill jag umgås med min fina familj och leva ett typiskt ''Svenssonliv'' :)
Vill även resa mycket tror jag, ett drömresmål är helt klart Miami <3