Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 1069 ggr
Splitter
0

Smink och parfym?

Jag har aldrig sminkat mig eller använt parfym i hela mitt liv, men nu har mina kompisar börjat gjort det (smått men ändå). Alla andra tjejerna i klassen gör det också, och ibland får jag ta in lite skit över att jag inte har det. Borde jag börja sminka mig och använda parfym? Kanske borde tillägga att jag tretton, inte vet jag… :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Hanna
0

Du gör som du vill. Är 19 år och har aldrig brytt mig om smink. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Clementinbarn
0

Är också en 19 åring som inte använder smink!
Jag brukar mest få höra att kompisar är avundsjuka och imponerade av att jag klarar av att gå utan smink.
Så det är absolut inget fel att låta bli sminket om du vill det och ta inte åt dig om dom säger något dumt! 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[fiskenn]
2

jag sminkade inte mig fören jag var runt 15 år. då bara mascara. fick kommentarer av vissa varför jag inte sminkade mig och att jag skulle börja göra de. (var 13 då) men jag sket i dom, jag gick men egen väg och gick efter vad jag ville. 

det som stör mig så mkt i dagens samhälle är all fixering på smink och märkeskläder och att man ska se ut på ett visst sätt -.- man ska skita i vad andra tycker och helt enkelt gå sin egen väg i sin takt. vill man inte så måste man inte så enkelt e det 🙂

Splitter
0

Okej, tack för att ni svarade! :D

Never look down on someone unless you're helping them up ~

[Tilde]
1

Självklart är det upp till dig! Ingen tvingar dig :) Parfym är alltid trevligt i små mängder så man luktar extra gott, men det är heller inget krav. Sminka dig bara om du är intresserad av smink och inte för andra sminkar sig. :)