Internetkompis
Hej! Jag har skrivit med en tjej jag träffat på internet i mer än ett år och nu har vi bestämt oss för att träffas. Jag är väldigt nervös inför detta och vill gärna veta om det är fler som har gjort såhär och hur det har gått isåfall. Jag är orolig för att hon inte ska tycka om mig, att hon inte tycker att jag är lika kul som när vi skriver… Jag är också orolig för att det ska bli stelt och att vi inte pratar så mycket. Någon som har tips på vad man kan prata om och hålla igång konversationer? Vi ska ses och shoppa i göteborg om 2 dagar. :) Tacksam för hjälp! Ellinor (visste inte vilken grupp jag skulle välja)
Jag har träffat en som jag oxå pratade med i 1 år, dock pratar vi inte längre pga olika anledningar. Men asså de kommer gå jättebra, lite stelt och pinsamt för båda lär det bli, till en början. Men se flyter det säkert på, bara att ta mod o säga något random 😃
Vad roligt! 😃 Det är bara att prata på, ställa frågor, ta upp internskämt och liknande som ni har haft under det året ni har chattat.
Jag har endast träffat killar från internet och ibland har det varit lite awkward, men oftast brukar det gå. :) Man ska bara vara sig själv och tänka på att det är bättre att prata för mycket än för lite!
Träffa som en dejt eller kompisar?
Jag träffade en av mina bästa kompisar på internet, och det gick 4 år innan vi träffades. 👍
Jag är ganska social och spontan av mig, så har inte jättesvårt att föra en konversation, men det enklaste jag kan komma på nu är väl att man frågar hur resan gick, dela med sig av saker från hemsidan man träffades på (såvida det inte är en dejtingsajt..), prata om familjen, intressen, skolan… 😃
#1 Ja, jag hoppas att det kommer att flyta på efter ett tag! Det var inte träffen som gjorde att ni slutade hålla kontakten? #2 Tack för tipsen! Precis så tänker jag; bättre att göra bort sig lite av att man säger något lite dumt än att man är för försiktig och säger för lite så att det blir tråkigt. #3 Vi ska bara träffas som kompisar :) Vad kul att höra att ni blev så bra kompisar och fortfarande är det :) Bra tips! Tack :)
#4 Nej de var något helt annat :)
#5 vad bra! Har träffat henne nu och det var lite stelt, men vi pratade ändå mycket och åtminstone jag hade kul. Jag hoppas att hon inte tyckte jag var tråkig, men var väldigt nervös så det finns risk för det.. Men aja, även om jag ångrar att jag inte sa/gjorde vissa saker så är jag ganska nöjd med hur det blev, och jag hoppas att vi träffas igen! ^^
Kul, tills man inser att personen har bluffat och kanske är en 50-årig pedofil. Men annars, kul!
#7 TS har ju redan skrivit att hon har träffat denna kompis och det gick bra.
Vet inte hur många jag träffat via internet. Typ hur många som helst! En av mina bästa vänner träffade jag på iFokus faktiskt. Vi pratade i typ ett år innan vi träffades och hon bodde i Dalarna och jag bor här i Västergötland. Sen träffade jag en annan kompis som bodde nästan vid Luleå och åkte alltså 17-18 timmar tågresa för att träffa henne. :-) Det va inte så konstigt att träffa dom som jag trodde. Kändes helt normalt men lite awkard ändå xD
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Har ni träffats igen? Håller ni fortfarande kontakten? :)
#7 Det där har man ju hört så många gånger att man får ont i öronen när man hör det igen… Bara man är försiktig och tänker smart ska det inte vara några problem, rädslan ska inte hindra en från att träffa nya människor.
#9 Oj! Vad kul att höra! Då har du verkligen haft tur :)
#10 Vad kul! Snällt av dig att åka så långt bara för att träffa henne :)
Ellerhur, man trodde att det skulle kännas konstigare men man vande sig efterhand. Men ändå så var det ju lite spänt x)
#11 Nej vi har inte träffats igen. Vi har pratat om det men det har inte blivit av än. Vi håller fortfarande kontakten men vi skriver inte riktigt lika mycket med varandra som innan :/
#12 Vad tråkigt! Hur blev ni internetkompisar?