Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 2659 ggr
famgoth
0

Halloween vax

Hej!

Vet att det är lite tidigt, men jag har kollat runt lite på youtube och hittat massa häftiga sminkningar. I varje klipp där de ska "bilda" sår använder de sig av vax och latex.

Jag har kollat på buttericks men hittar varken vax eller latex. Det kanske finns små smink-kit där de medföljer, men jag vill helst kunna köpa dem för sig.

Några säger att man gör sår med latex också, men då måste man ha toalettpapper och greja. Tycker det låter enklare med vax och sen latex på det för att få det att hålla :)

Min fråga är: vart kan man köpa detta vax, och latex?

Tacksam för svar 🙂

Cederin
0

Kanske finns på eBay? Vet inte säkert men kolla!

Medarbetare på Naglar och Hår

famgoth
0

Fanns inte där :/

dyoxide
0

Min kommentar ville visst inte postas… Finns på eBay, kan leta upp det sen åt dig, minns inte just nu exakt vad det heter :)

thenewbreed
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om du bor i stockholm så smink och peruk affären har ALLT. Jag köper mina grejer där och latex + toapapper funkar utmärkt :))

Tänk på att inte slösa på vare sig vax eller latex då det är väldigt dyrt, Till vaxet behöver du även spiritgum som är som ett lim som limmar fast vaxet på huden så det inte smetas ut eller liknande. 

ett exempel på toapper + latex:

Medarbetare på bildredigering! :)

famgoth
0

Smink och perukaffären alltså :) Vart i Stockholm ungefär? :) Tycker det verkar så svårt med toapapper och latex :( Sökte på "latex" och "scarvax" men hittade inget…

thenewbreed
0

Här är deras hemsida! :)

http://www.sminkochperukmakarn.com/kontakt-info/

Sen gäller det bara o öva med pappret, Skala pappret i 3 delar så de blir sådär jättetunna. Sen se till att det inte finns några skarpa kanter genom att riva loss lite här o där. använd en pensel och pensla på latexet på pappret och sen lägger man bara på fler o fler lager.

famgoth
0

#6 Länkten fungerar tyvärr inte…😐

thenewbreed
0

#7 oj, nej men bara o söka på google då, de dyker upp direkt :)

famgoth
0

Tack!

Bor tyvärr långt ifrån Stockholm, och det gick visst inte att beställa online… Någon som vet nån webbshop som säljer? 😇