Ny hårfärg!
Några av er kanske redan har sett på Facebook, men för er andra: Jag har färgat (tonat faktiskt) håret! Så nu kan ni inte längre känna igen mig som blond, utan nu har jag rödlila hår 😃
Ville bara berätta så ni kan känna igen mig på min nya Avatar :)
Är det någon av er som också har färgat/tonat håret på sistone?

Vad fint det blev, o fina bilder speciellt på bild 2 :)
Jag har alldrig tonat/färgat men vill tona det!
Mamma säger att jag får tona det när jag är 14-15 s:
#1 Tack så mycket! :))
Jo jag fick inte heller göra mycket med mitt hår när jag var yngre, men min mamma lät mig i alla fall tona det en gång. Toning är ju inte permanent så det tyckte hon var ok. 🙂
Ok, vilken färg då? :P
#3 När jag var liten ville jag få det svart/mörktbrunt, men eftersom jag är blond blev det bara ljusbrunt/mellanbrunt på mitt hår. Sen tvättades det bort ganska snabbt. 😛
Röda toner sitter i längre än andra färger.
Jaha ok :)
Jättefint!!
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
#6 Tackar 🙂
Jättefint! Och du är ju fin :)
#8 Tack Jessica, vad gullig du är! :)
De vart ju assnyggt!
#10 Tack så mycket! :D
Åh vad fint! Färgade mitt hår från blont till rött första gången jag fick göra de (eller aa tona) sjukt fint, du passade verkligen i de!:)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
#12 Tack! :D Har du bild på hur det blev för dig?
Det blev SUUUUPERSNYGGT! Verkligen :D
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#14 Tack Anka :D:D Är supernöjd! ^^
Gud så söt du är ♥
Jättefint! Passar dig skitbra 🙂 jag både färgade och tonade mitt hår i går faktiskt. Blondering hos frisör och sen tonat det rosa hemma.
#16 Aww tack så mycket! :D
#17 Tackar! Åh kul, har du bild? 😃
#19 Åh men cool färg! Skulle också vilja testa rosa (fast pastell) någon gång! 😃
Blev superfint!! Jag ska bleka mitt hår snart och sätta i en ljuslila toning^^
-
Blev fint :) Jag ska snart bleka mitt hår för att lägga i en turkos färg igen. Dock inte toning. Efter jag har tröttnat på turkost så blir det nog rött igen.
#21 Tack! Du får gärna visa hur ditt hår blir sen! :D
#22 Tackar :) Åh coolt! Vill också gärna se bild på hur det turkosa blir!
#23 Kan visa när jag har färgat om det! 🙂
Fint med det röda!
Jag färgade mitt hår pastellrosa för någon vecka sen! :)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
#25 Tackar! Åh fint! Har du bild? :D
Har en bild men har inte möjlighet att lägga upp en just nu. Imorgon om jag kommer ihåg det! :)
Mitt rosa hår :)
#28 Jättefin färg! Jag hoppas att mitt hår blir rosa/lila när färgen börjar försvinna xD
Tack så mycket! Är jättenöjd! Var rädd att det skulle bli fööör rosa men det blev det ju inte som tur var :)
Jättefint tilde :)
#31 Tack! :)
#33 Häftigt! Passar dig! :D
#34 Tack :D
#22 och #33 Sa du 'inte toning'? Menar du färg alltså? Permanent, blå, hårfärg? 🙂
En skönhet klär ju i allt, super fint Tilde! 🙂
#36 Ja, det är ingen toning, jag har väl hela tiden skrivit färgning alltså permanent :)
#38 Finns dock inte permanent blå färg, bara semipermanent 🙂
#39 Vad är semipermanent? XD
#37 Tack så mycket, Alicia! 😊
#40 Färg som bara håller ett visst antal tvättar, t ex då blått och rosa 😛 Det är ju inte naturliga färger, så det går inte att ändra pigmenten i håret (eller vad man ska säga…) utan färgen lägger sig som ett skal ovanpå hårstrået, i alla fall så jag fått det förklarat för mig. Sen kan man använda produkter som får det att hålla mycket längre såklart!
#42 Ja, det är sant :) Om jag kommer ihåg det så ska jag säga semipermanent i framtiden tack :)
#43 Ingen fara! Tänkte mest så du inte trodde den var helpermanent och blev lite snopen när färgen börjar tvättas ur ;)
#44 Nej nej, har färgat det turkost innan så vet att det tvättas ur ganska lätt ;) Tog dock mer än en halv månad innan det såg dåligt ut :) Bara en fråga, räknas rött som semipermanent? Med tanke på att den normala röda färgen är mer orange :)
#38 Precis som #39 säger så finns det alltså ingen permanent blå hårfärg. Jag som trodde att du hade hittat en haha, blev ju jättetaggad ;) Nej men lycka till! Blått hår är underbart :3
#46 Tack! Haha sorry xd
#1 Jättefint! :) Jag har tidigare haft mellanblont hår men efter att jag har tonat det mörkare flera gånger så har jag nu färgat det mörkbrunt! 🙂
Ha en trevlig dag!