Kurvig
Vad är kurvigt enligt er? Jag la upp en gif på min kropp och fick många kommentarer om att jag inte var kurvig likväl som att jag var det, några sa att jag var tjock och några smal. Mig spelar det ingen roll vilken 'storlek' jag har och har alltid sätt mig som kurvig och tycker det är helt ok.
Jag väger 60-61 kg och är 162,5 cm lång. Är snart 18 år. Helt okej vikt till min längd och sådär. Men jag är bara lite nyfiken, vad är kurvigt för er? :)
Jag anser också att det finns olika grader av kurvighet hehe :)
Slänger in länken till en av gifarna med :)
Medarbetare på bildredigering! :)
Kurvig är helt enkelt när kroppen har kurvor. Det går ut vid brösten, in vid midjan, ut vid höfterna/rumpan. Alltså att man är timglasformad. Det kan man vara om man är väldigt smal, normalviktig eller lite kraftig.
Jag tycker inte man ser dina kurvor tillräckligt bra på GIF:en (alltså man ser inte så bra om brösten går ut längre än magen, eller om rumpan gör det), så jag kan inte riktigt avgöra om du är kurvig eller ej. Men du ser ut att ha en fin kropp oavsett :) och tjock skulle jag absolut inte kalla dig!
Alla dessa tjejer är kurviga, trots olika "tjocklekar". :) http://indosplace.com/files/healthywomen-sm.jpg
Det var en liten tankeställare 🤔
För mig har kurvig alltid varit när man inte är "pinnsmal" utan har lite fett på kroppen (typ normalt eller något mer (minst)) och då har höfter, lite rumpa och bröst… Jag har tänkt lite på det det senaste att det finns tjejjer som är smala som har kurvor, då höfter framförallt.
Som TS säger så tycker även jag det finns lite olika grader. Detta baserar jag mer på om man är smal - normal - tjock (UTAN att se ner på någon!!!).
Det ser av gif'en (lite mörk och smått svårt att se) så tycker jag att du har kurvor :)
Jag tycker för det mesta att det är snyggt med kurvor på tjejjer. 👍
Kurvig är man väl om man har bredare höfter, rumpa, större bröst osv. oavsett vilken storlek man har på resten av kroppen? Så ser iaf jag det 😃
Tycker att det är svårt att avgöra på bilden du visar men kurvig eller ej så är det lilla man får se snyggt 👍
~mikkan