"Jag gör slut"
Hejhej!
Jag undrade hur era förhållanden har tagit slut? När visste ni att det var slut? Hur sa den som gjorde slut "Jag gör slut" (Åh, vet inte vad det är med den frasen men tycker bara det låter så fult, haha) ja, berätta om hur det tog slut helt enkelt!
Distans hade vi väl typ.
"Detta fungerar inte längre" helt enkelt. Träffades knappt, jag var en avundsjuk liten jävel som betedde mig som jag-vet-inte-vad. Sen var det väl rätt mycket tjafs efter det innan vi bröt kontakten helt, och han tydligen skaffat annan tjej (innan han gjorde slut?).
Well, well. Det är det förflutna nu och jag orkar/vill egentligen inte tänka på det så mycket. xD
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Känslorna försvann helt enkelt så gick helt naturligt om man kan säga så, gemensamt beslut skulle jag vilja säga.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Säger som #2 här var det också ett gemensamt beslut, båda kände att det inte funkade så då tog det liksom bara slut.
Har varit lite blandade. Från gemensamt beslut, dumpad på facebook utan att få en anledning till att personen bara sa en dag att det var slut.
Men nu lever jag samboliv och är lycklig 😃
Jag och mitt ex vart mer som bästa polare än aa i ett förhållande så de va väl gemensamt beslut =) vi är fortfarande vänner och de känns skönt att de inte slutade i krig som i mina vänners förhållanden .. :)
Med mitt ex så var det jag som gjorde slut. Hade helt enkelt inte rätt slags känslor för honom så det blev liksom orättvist för oss båda. Jag sa till honom att jag inte trodde att det skulle fungera och han beslutade sig för att bryta kontakten med mig då, vilket tydligen var lättare för honom än att fortsätta som kompisar.
Hmm, min första flickvän bad mig komma och prata med hon då började hon försöka linda in det så då bad jag hon säga som det var så var det slut, för att sen 2 dagar senare bli tsm med min bästa vän😂 shit happens i guess :D
#7: ingen bra bästa vän direkt..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#8 dåvarande* hahaah neej verkligen inte, men bara vra att folk visar sina riktiga sidor enligt mig, då vet man vart man har dom :)
#7 Hände en liknande händelse med min pojkvän. Hans dåvarande tjej sa att hon inte orkade med distansen så de gjorde slut och bara någon vecka senare blev hon tillsammans med hans bästa vän som bodde i samma stad som min pojkvän…dock gick hon runt med min pojkväns halsduk och luktade på den medan hon var tillsammans med hans kompis XD Låter krångligt men hoppas det går att förstå!
Mitt första ex var egentligen inte ett förhållande, det var han som tyckte om mig men det fungerade inte riktigt, jag såg honom mer som en storebror än som pojkvän så det fungerade inte. Vi var kompisar ett tag efter det men idag pratar vi inte alls :/
Mitt andra ex slutande med att jag gjorde slut. Såg på hans telefon att han messat och raggat på andra tjejer. Eftersom jag inte visste bättre så fick han flera chanser att sluta men självklart gjorde han inte det. Tur det för idag har jag snart varit tillsammans med min nuvarande pojkvän i 2 år och har aldrig varit lyckligare.
Senaste pojkvännen gjorde slut med mig pga vissa omständigheter, men vi har varit bästa vänner även efter det, och nu strax ett år senare är vi på G igen.
Senaste flickvännerna;
Ena tjejen ställde jag ultimatium till, sluta med drogerna eller i'm out. Tja, hon valde inte mig, så jag drog.
Några månader efter henne hade jag en ny tjej, som var otrogen och blottade det för hela vår skola. Tillslut tröttnade jag på hennes skit och bad henne sticka.
Då hade jag redan varit intresserad av en annan tjej länge. Tjejen gjorde slut med sin kille samma dag jag dumpade min tjej, och vi blev tillsammans samma dag. Vårat förhållande tog slut några månader efter att vi fick ett missfall.. Vi klarade oss inte igenom det helt enkelt, vi gled ifrån varandra bara. Det slutade med att hon överreagerade på en händelse och gjorde slut, men vi är nära vänner idag iallafall :)
Jag tyckte det var orättvist och att hon kunde få bättre. Hon förtjänade bättre. Så jag gjorde slut via sms för jag för för feg att göra det face to face.
Hon blev jätte ledsen men vi blev bästa vänner efteråt och det är vi fortfarande :)
3 månaders otrohet från andra hållet som ja inte slutade väl… dock bröt dom upp sen och hon ville ha mig tillbax…. men nej skulle inte tro det så så tog det slut
Jag har bara varit i ett förhållande och det har inte tagit slut. :)
Gemensamt beslut (med störst initiativ från min sida). Träffades mindre och pratade mindre. Fortfarande vänner dock. Slutade inte i "krig" eller bara en mening som "det är slut". Vi kände det bara :) pratade en del om hur vi kände osv. Försökte få det bättre men insåg att det inte fungerade och känslorna svalnade mer och mer.
Det är ju bra om man kan komma överens gemensamt! Jag har gjort slut några gånger av olika anledningar. Det viktigaste tror jag är att vara ärlig och säga precis som man känner. Men det är inte alltid lätt, killarna jag dumpat har både slagit hål i en dörr, kastat sin iphone i väggen så den gick sönder och gråtit massor. Jag har aldrig varit med om ett lätt break-up
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#17 det är nog sällan lätt. Tycker det är jobbigt och svårt när man haft varandra vid sin sida och alltid haft någon om nätterna i 3 år…
Min pojkvän har bara "tröttnat" ett antal gånger i vårat förhållande och gjort slut pga det, via sms eller dator.
Minns inte de exakta orden dock.
När jag gjorde slut med mitt ex sista gången (vi hade ett av-på förhållande ett tag) så mådde han oerhört psykiskt dåligt och jag hade nästan precis kommit ur en djup depression så ville inte utsätta mig för sån negativitet just då, och ibland så måste man helt enkelt tänka på sig själv i första hand! I alla fall så sa jag bara det att jag måste tänka på mig själv just nu för jag fungerar inte i vårat förhållande som det ser ut just nu.
Han tyckte såklart att jag svek honom för att jag lämnade honom när han behövde mig som mest och försökte få mig att känna skuldkänslor över det.
Men innan vi gjorde slut (december förra året typ) så hade jag typ tappat alla känslor för honom. Eller ja, jag hade väl inte så många känslor just då för var ganska bedövad av medicinen. Så jag kände inget för honom helt enkelt.
Men man får aldrig glömma sig själv i ett förhållande. :)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
jag blev trött på min kille, och det blev för jobbigt att vara tsm. Jag sa att det inte funkade längre och att jag iinte ville vara tsm mer. Han blev galen. han kallade mig Hora,Player m.m och sen började han skära sig. Jag mådde jätte dåligt jätte länge över detta. Till slut slutade han och erkände att han bara inte va redo att släppa mig.
Har bara haft en kille innan min fina fästman jag har nu, han gjorde helt otippat slut efter en gång när jag varit hos honom. Han följde mig till bussen och precis innan bussen kom så sa han att han inte vill vara med mig längre och det klassiska "det är inte du, det är jag" 😛
Hemskt och läsa hur vissa blivit dumpade! :( Är det någon som minns mer "exakta" ord?
Just det, glömde en sak till. Var tillsammans med en tjej och efter ett tag så började hon backa och det kändes inte alls bra. Konfronterade henne och vi tog ett gemensamt beslut att vi bara skulle vara vänner. Vi var vänner väldigt länge efter det men sen fick jag reda på att hon hade varit otrogen medan vi var tillsammans och snackade bakom min rygg när vi var vänner så jag bröt kontakten.
Nu är det hon som ser livrädd ut när man ser det avskummet runt om i stan 😃
Blev dumpad igår. Är helt bedövad just nu och vill inte bryta ihop i skolan så får se hur mycket jag klarar att skriva.
Han betedde sig helt vanligt på söndagskvällen och måndag morgon. Supermysig och vi var lika kära och gosiga som vanligt. Sen fick jag ett meddelande på kvällen att han sprungit på sitt ex.. De hade pratat och hon hade sagt att hon fortfarande hade känslor för honom. Han ville komma och prata om det.
Så det gjorde vi. Och han hade hela sitt liv fått höra att hon var den han skulle gifta sig med och bla bla bla. Så han "lämnade lämnade någon han var totalförälskad i, för någon som kan vara hans framtid."
De har tydligen gjort såhär 4 ggr innan. När de träffat på varandra när någon varit i ett förhållande har det gått i kras. Men de har inte heller kunnat vara tillsammans. Så denna gången skulle de försöka och funkar det inte nu så är det punkt här.
Ja, vad ska man säga. Jag är inget andrahandsval, choose me or lose me. Typ.
Jag sa att jag inte kan dölja att de mer och vill göra slut men vi kan vara vänner jag döljde de förhållandet då jag inte viste hur mamma skulle reagera 🙂
Vi gjorde slut i vintras och det var så himla skumt. Vi hade i princip inte snackat på två veckor trots att vi träffats under den tiden. Så på hans initiativ kom vi överrens om att vi var bra för varandra, men inte rätt (nästan direkt citat från HIMYM ;)) Det var mest han som pratade men det var som om han satte ord på mina känslor under tiden vi pratade, så det var bådas beslut.
Johanna - Instagram
Själv har man ju då aldrig varit tillsammans med någon…. såå jag har aldrig haft bekymret att bli dumpad/dumpa någon!😃
Jag och mitt ex stod och planterade granplantor ute på ett hygge. Då började jag nämna för honom att jag tycker att vi kändes mer som vänner än ett par. Han instämde och samtalet bara flöt på.. Jag sa liksom till honom att vi fortfarande kunde umgås, dock inte på samma sätt som förut. Han instämde och vi gick faktiskt därifrån med ett leénde på läpparna, glada över att vi hittat en lösning! Nu har jag en underbar pojkvän, (som var förklädd till min bästa vän hela tiden) och jag, min pojkvän och mitt ex brukar umgås!
Så glad är jag över vårt val :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Pratar ut och sen har det varit slut. Svårare än så har det egentligen inte varit Förstår inte varför inte ens bästa vän och x får blir tsm. Kan man inte glädjas åt andras lycka kan man inte finna riktig lycka själv.