linserna?
tjoo har ett par linser ena hade torkat ut men har en kvar som jag vill ha den 18ånde då det är halloweenparty för alla 7-8-9 och 1a ringare och man kan klä ut sig och jag vill ha en lins i ena ögat det är mycket coolare. men dom var 1månads linser och dom är betydligt äldre köpte dom i slutet av sommarlovet och den som jag är kvar går det bra om jag sköljer av dom väldigt noga med sån där linsvatten som man fick köpa med? jag ska ha dom från typ från 21 till 00 eller nå liknande går det eller förstör man ögonen? jag har bara använt dom 2-4 gånger
älska dit liv! det kan ta slut imorgon!
Är förpackningen till linsen oöppnad? D.v.s har du använt den förut eller är den i sin förslutna orginalförpackning/behållare? Jag skulle inte använda dem om du använt dem tidigare, annars går det säkert jättebra. Om du märker att den svider eller känns konstig så är det ju bara att ta ut den. :)
Och vart har du köpt dem förresten? Man ska aldrig använda linser av någon sort som man köpt hos t.ex maskeradbutiker, utan endast hos optiker. Det är väldigt viktigt att linserna är av bra kvalitet och passar ögat, annars kan man förstöra ögonen.
(Btw, det borde stå ett bäst-före-datum på den!)
Vet inte. Själv använder jag linser, men bytar dock ut de varje månad… tror det kan gå. Dock så måste du skölja de noggrant. Svider det ta bara då genast ut dem. Tror att det kan finnas någon liten risk att få "skav" av dem.
Menmen, jag vet inte direkt. Vill inte prova heller. Hah…
ja jag ska prova innan fredag och göra dom riktigt rena
älska dit liv! det kan ta slut imorgon!
det går nog bra ska du se! eftersom de är kort tid och de ruttnar ju inte direkt, och eftersom du inte använt de så är de inte så mycket bakterier på dom. så jag säger ja!