Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1903 ggr
BlueBäst
2013-10-17 16:04
0

Tandoperation

Idag har jag gjort en liten tandoperation. Först fick jag bedövning, det var många sprutor och det gjorde ont. Nu, 1,5 timme senare,kan jag fortfarande nypa mig själv hur hårt som helst i överläppen utan att känna ett smack. Konstig känsla. Efter det skar de upp mitt tandkött, limmade in en guldkedja och sydde igen. Och sen drog de ut två tänder. Den enda gången det gjorde ont var bedövningssprutorna men det var däremot rätt tåkigt att ligga där i typ 40 minuter..Nu är jag trött såatt det osar om de och kan inte heller öppna munnen för då rinner det ut slem blandat med blod hahaha uuuuusch!

ah hade bara lust att skriva av mig haha…

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

Karmatarerskanise
2013-10-17 16:12
0

Guldkedja? 40 minuter är ju ingenting ;) jag har varit på fem tandläkarbesök med 2 veckor mellan varje besök och varje besök har tagit över två timmar. Har minst en gång kvar.

Jessicahagstrom94
2013-10-17 16:13
0

Nä fysjutton! 

Jag tyckte bedövningen var jobbigast när jag drog ut tänder, var ju skitjobbigt att sitta och vara bedövad i munnen hur länge som helst och sen efteråt gjorde det ont.

Viilmaa
2013-10-17 16:19
0

Ush och fy, känner igen det där!

Opererades själv för 3 år sedan, satte också in en guldkedja på en av tänderna som annars skulle växa ut väldigt snett, rätt över de andra tänderna. Dock var jag nedsövd så jag slapp alla bedövningssprutor och sådant! Jag hade i alla fall väldigt ont i munnen någon dag efteråt, fick speciella tabletter som skulle lindra smärtan ifall jag nu kommer ihåg rätt.

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

BlueBäst
2013-10-17 18:53
0

#1 Jag förstår inte riktigt själv varför jag skulle ha den men ah..

Det låter riktigt jobbigt, nej 40 minuter är väl ingenting:))

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge