Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1006 ggr
linn8
0

Yrsel!!! (X)

Hej! Imorrn ska vi se en film på musiken om en kille som blev "kastrerad" för att behålla sin ljusa röst. Halva klassen har sett den och det var blod i den! Jag klarar inte kroppen filmer! Förra gången svimmade jag. Några tips på hur jag kan göra?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Mooniq
4

prata med läraren. Han/hon borde ju ha sett filmen innan och kan i såna fall förvarna dig så du kan titta bort.. 

eller så fixerar du blicken på en punkt på en vägg när du tror att det blir jobbigt i filmen. du kan ju prova när du tittar på tv ikväll o se hur långt bort du behöver titta för att inte se tv/filmen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

DiamondIce
2

Stirra på väggen brevid/under/över skärmen ni ser filmen på? Brukar jag göra :D

linn8
0

#1#2 tack så jätte mycket! Jag vet inte varför jag blir helt yr men jag blir det och det är inte alls kul. Alla kan titta på filmer med sånt i utom jag! Jag hatar det jag får alltid sitta ute på no.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Mooniq
2

vi är alla olika. några är känsliga för blod, andra för höga röster, andra för annat.. bara att acceptera 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

linn8
0

Och det blev inte bättre av att en av lärarna svimmade på en utflykt…:/

Clementinbarn
2

Jag klarar inte av sånt heller så du är inte ensam 🙂 
Att lyssna på när någon pratar om eller titta på något som handlar om kroppen/sjukhus/veterinären osv gör mig mer eller mindre svimfärdig 😐
Gått ut från lektioner som jag mått dåligt av många gånger! Även när vi var på skolbesök inne på djursjukhuset var jag tvungen att gå iväg! Om du tar dig igenom filmen så gott du kan imon så ska jag ta mig igenom min plågsamma djursjukvård lektion på 3 timmar imon 😉

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

linn8
0

Idag blir jag hemma. Jag Började stört blöda näsblod när jag vaknade. Har lite feber oxå(37,5)

[Tassy]
1

Jag har också blodfobi. Vicka på tårna, fokusera på något annat, be att få se filmen ensam så du kan sitta med fjärrisen och trycka på paus precis när du vill och ta det i ditt eget tempo! Känn att du har kontroll på situationen och gör det på dina egna villkor så går det lättare. 👍