realgymnasiet (nb) djurvård
finns det nån som går där eller ska gå där? jag vill veta mer om det gymnasiet! :D vad får ni göra? får ni vara ute mycket o hålla på med djur mycket? vart går ni? nån i sundsvall eller i gävle? eller nån annanstans? berätta! jag vill veta mycket hur det är där? får man ta med djur dit? är det roligt är det lätt eller är det svårt?
älska dit liv! det kan ta slut imorgon!
Jag har fått en dålig bild av REAL och hade inte ödslat tid över att kolla upp det ens, men det är min uppfattning.
-
varför har du fått det?
#2 Känner folk som gått på Real-gymnasium och tyckt det varit skit, att de lärt ut fel saker och bara allmänt kasst. Därför🙂
-
Kollade på de under gymnasiemässan, men när man kom hem sa syrran (som läser naturbruk med på en annan skola) att hon bara hört dåligt om de. Så de valet kom lika fort som de försvann ;)
okej :/
Jag undrar samma sak, men vill gå hästlinjen
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
har också hört massa dåligt om det så har uteslutit det helt. Själv vill jag gå på Dingle som verkar skitbra :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#7 Iih jag längtar💕
-
#8 Jag med hörru, kommer bli så braa :D <3
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
jaha men vad ska man gå då? jag vill antingen gå på djur park eller djursjukvård men helst djursjukvård för det låter intressantare för att dom jag känner säger att man bara plockar upp bajs och ger dom vatten o så? jag vill ju bli någon slags veterinär gärna att man tar hand om ovanliga djur med och vanliga men inte med stora djur alltså hästar
Finns ju inte så många att välja på, men finns ju typ strömma, Dingle, August Kobs etc. Ni har väll fått någon katalog typ? :)
jag går i 8an men ha funderat på vilket gymnasium från 6an jag ska gå på sen och nu har jag tagit tag i det
#12 Bra att vara ett steg före, de e svårt att välja. Men ett tips är att du går till syvon och pratar, man får svar på alla sina frågor :)
Om du vill bli veterinär så ska du väl plugga naturvetenskap?
#13 har frågat o hon var ju inte till hjälp för mig fick ingen hjälp
#14 men nähä??! seriöst?
#15 De ska du få.
#14 Man kan läsa naturvetenskap eller naturbruk, då man söker till högskolan sen :)
#16 Nä, det räcker inte med att läsa naturbruk, du måste läsa naturvetenskap om du inte vill ödsla ytterligare några år efter gymnasiet på KOMVUX…