Jobba
Hej! Skulle vara roligt att veta vart ni jobbar och hur mycket ni tjänar osv. Svara på dessa frågor tack!
**1. Vad jobbar ni med?
2. Hur mycket tjänar ni per månad?
3. Hur ofta jobbar ni? Helger? Lov?
4. Övrigt.**
1. Timvikarie på förskola samt som boendestödjare.
2. Olika, beroende på hur många timmar jag får.
3. Olika, jobbar främst kvällar och helgar som boendestödjare och på dagar på förskola.
4. Jag är snart 23 år, studerar till förskollärare. Har inga direkta "lov", mer än sommarlovet.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Vart brukar lönen ligga på ungefär?
#2 Som jag skrev, går omöjligt att säga, skiljer sig mycket, månad till månad. Är ingen cirkalön som vikarie 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1. Vad jobbar ni med?
Timvikarie på förskola :)
Väldigt olika beroende på hur mycket jag får jobba. Någon månad har jag fått jobba hela månaden 5 dagar i veckan, andra 1,2 eller kanske 3 dagar på en månad.
Jobbar när det behövs, inga helger och oftast inte typiska lov då det är många föräldrar som tar semester så då behöver inte barnen gå på förskola = sällan det behövs vikarier.
4. Övrigt.
Jag tog studenten i somras och jobbar nu upp betygen för att till nästa höst kunna börja studera till förskollärare :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
1. Vad jobbar ni med? Tidnings utdelare 2. Hur mycket tjänar ni per månad? Ca 800-1000kr 3. Hur ofta jobbar ni? Helger? Lov? Varje lördag och söndagar 4. Övrigt. Jag är bara 14 så det är de enda sättet jag kan tjäna pengar på.
1- Jag jobbar på laserdome och sedan så är jag reklamutdelare (har dock slutat p.g.a att jag inte hinner med, så jag är på min sista månad nu)
2- Olika beroende på hur mycket jag jobbar, på laserdome tjänar jag 50 kr timmen och på reklamen olika för hur mycket det väger, men ca 1000-800 kr månaden.
3- reklamen så blir det två gånger i veckan (onsdagar och lördagar/söndagar) På lasserdome så jobbar jag olika men det blir framförallt på helger.
4- Min pappa äger då laserdome vilket är därför jag har jobb där.
1. Timvikarie inom hemtjänsten.
2. Olika eftersom jag är timanställd, beror på hur många timmar jag jobbar och vad för dagar t.ex. om det är helg eller röda dagar för då får man extra.
3. Just nu sällan, har bara blivit två vardagar sedan jag började plugga. Men arbetade som heltid från maj till augusti med varannan helg.
4. Jag är 19 år och studerar på universitetet så har inte lika mycket tid och ork till arbete.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Kommer börja jobba nu snart i november på torsdagar, fredagar och lördagar i 12 dagar på Grand Hotell.
Kommer få över 5000 efter det.
Men just nu jobbar jag på torsdagar och fredagar på city gross, har praktik där. Går som lärling där :P (får inga pengar för det heller -.-')
När jag börjar jobba på Grand så kommer jag dö -.-
Själv jobbar jag i djuraffär Tjänar? Olika allt från 8000 upp emot 20000 men det beror på hur mycket jag får jobba + att jag extra knäcker på en annan djuraffär så det beror ju på hur mycket g får där oxå… Denna månaden jobbar jag alla helger men man får även vara beredd på att få ge upp en del andra dagar så som julafton då folk även vill handla då…
1. Vad jobbar ni med?
Lagerchef på en grossistfirma
26500
8-17:00. övertid om det behövs
4. Övrigt.
Jag är inte utbildad inom det jag gör, förstår egentligen inte hur det gick till!
#10 Grossistfirma? Vad är det?
we're always chasing that paradise
En firma som säljer specifika delar/varor inom en bransch till andra företag som sedan i sin tur säljer samma saker vidare till privatpersoner
exempel:Matgrossist säljer till ica som sen säljer till dig
1. Vad jobbar ni med?
Godsmottagare på DHL
Beror på hur många pass jag får. 150kr/h
När det behövs fler. I jul och precis innan kommer jag jobba varje dag tror jag. Endast vardagar. 16-20:30 eller 13:30-20:30
4. Övrigt
Mitt jobb är förfärligt tråkigt.
1. Vad jobbar ni med?
Fast anställd undersköterska inom hemtjänsten på 80 %
Får ut allt mellan 13 000- 15 000 beroende på hur mycket kvällar, helger och storhelger och om jag är sjuk och så.
Varannan helg, sen varierar det hur många kvällar och dagar det blir men +- 6 kvällar i månaden inklusive helger då det ofta är minst en delad dag per helg.
**4. Övrigt.
**Är tyvärr oftast ett rätt stressigt jobb och man hinner inte alltid vara hos en vårdtagare riktigt så länge som man hade velat och ibland är det väldigt slitigt. Annars är det ett oerhört trevligt och socialt jobb där man träffar mycket människor. Även om det finns vissa negativa vårdtagare så är de flesta otroligt tacksamma och glada för hjälpen de får.
Vi har önskad sysselsättnings grad så jag hade kunnat jobba 100 % om jag hade velat men jag klarar mig bra på min lön och vill hinna med lite fritid också eftersom jag har två hästar så 80 % passar superbra :)
~ ♥ fritzzjavel.blogg.se ♥~