Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 735 ggr
litengris
0

ta kontakt

Hur är bästa sätt för mig att ta kontakt med en kille jag gillar i klassen över.haraddat honom på FB men det känns lite random att bara skriva till honom. Tips?

XOXO

Liten Gris ♥
Arinya
5

Men snälla nån, alla dessa trådar där folk undrar hur man tar kontakt med folk…

Säg HEJ. Hur svårt är det, de är över facebook, finns ingen anledning att skämmas över internet. Säg Hej och få det överstökat. Ingen tycker att det är "random" att någon börjar prata med en.

litengris
26

Men snälla nån, ursäkta för att jag frågade, vissa tycker inte alls att det är lätt att bara skriva till någon, jag är en av dem. Det finns människor som är så osäkra på sig själva att de inte vet hur de ska göra. Snälla hoppa inte på likadant nästa gång, det finns ett trevligare sätt att skriva på. Min åsikt!

XOXO

Liten Gris ♥
Thatgirl
12

#1 Fy vad taskigt. Jag tycker inte heller att det är svårt att bara säga hej men det finns faktiskt folk som tycker att det är jobbigt att ta kontakt och du borde visa lite respekt. Det var ett elakt sätt att säga det på och om du tycker dessa trådar är onödiga varför slösar du din tid på att gå in på tråden, läsa texten och kommentera då? Va?

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

VilmaKristina
9

Väldigt onödig kommentar, folk har olika lätt att ta kontakt med människor.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Josefinaaa
3

#1 guuuud va taskigt!

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Arinya
7

Vaaa…? Vad har jag missat nu? Jag var ju inte på något sätt elak, är jag elak för att jag inte använder smileys eller hur tänker ni nu egentligen? Jag försökte hjälpa TS, men det finns så många såna här trådar att man hade kunnat söka först, fråga sen. Det finns så många bra svar i alla andra.

Och ni som säger att "Det är inte så lätt för alla" tro mig, jag vet. Jag pratar inte med folk och tycker de är jättejobbigt. Men man måste inse att det är inte svårare än "Hej :)", man tänker för mycket på allt och nästan inbillar sig hur det kommer gå.

Jag vill bara att TS ska säga Hej, för personen hon vill prata med kommer inte tycka hon är konstig eller "random". För det finns alldeles för många tillfällen där jag önskar att jag sagt något men jag va för blyg.

TS. Gör det lätt för dig själv.
Ni andra, jag förstår inte varför ni tolkade det jag skrev som elakt?

Josefinaaa
9

#6 du sa de på ett väldigt otrevligt sätt… "men snälla nån, alla dessa trådar d.r folk undrar hur man tar kontakt med folk.. Säg HEJ, hur svårt kan de va?" Inte konstigt om man tar de negativt och elakt..

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Duvethon
2

Håller med Arinya! Jag respekterar att alla inte har lätt att ta kontakt, men man borde ju förstå vad för slags förslag man får om man startar en sådan här tråd? Till exempel att säga hej. :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Sweety
5

#1 Skrev sin åsikt precis som alla andra har rätt att göra. Hon hade kanske kunnat uttrycka sig på ett "vänligare" sätt men det finns ingen anledning att 5 personer ska skriva att hon är elak. TS frågade en fråga och i den här tråden får vi hålla oss till den, övriga diskussioner kan tas i PM.

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!