Hur ska jag tolka det?
Alltså, det finns den här killen som jag gillar och som jag trodde gillade mig då vi träffats någr gånger och chattar en hel del. (han går i min klass) jag följer honom på ask.fm och har skrivit (några anonyma9 frågor ex. "gillar du någon?" där han svarat "kanske, vet inte riktigt hur kärlek känns :/" Men, sen var det någon som frågade honom vilka han tyckte var snygga i klassen. Då skrev han de populäraste tjejerna (bläää) och nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro om honom…
Innan så har han varit "nördig" (fortfarande) och jättetrevlig och lite blyg. Men att han svarar så, betyder det att han är för blyg för att skriva något annat eller gillar han inte mig? Förvirrad :(
Bara för att han tycker att de "populära" tjejerna är snygga behöver inte det betyda att han gillar dem på ett romantiskt sätt. Man kan tycka att en person ser bra ut även om man inte tycker om deras personlighet.
Sen är det ju inte alla människor som vill att hela klassen ska veta vem man tycker är attraktiv, då är det ju lättare att svara med ett uppenbart svar som inte kommer resultera i en massa följdfrågor.
Är du osäker på någonting han gör kan du ju alltid fråga honom, tror att hans svar kommer vara bättre än någonting nån här på hemsidan kan säga.
Du behöver ju inte fråga med en gång om han gillar dig eller inte, om du inte vågar det, du kan ju bara fråga lite lättsamt när ni umgås varför han valde de tjejerna och vad han tycker om dem. Ni behöver ju inte ha någon djup konversation om det, bara prata vanligt som ni gör om allt annat så blir det en lättare stämning.
Har sett väldigt många såna här trådar på TiF nu och jag tycker att det är lite skrämmande hur vissa tjejer tänker när det gäller killar. Ni läser in i allting man gör alldeles för mycket och tolkar det mer komplicerat än vad det egentligen är.
Visst, killar kan ha djupare tankar och inte säga allting rakt ut, men det betyder inte att vi är en enda stor konspiration med baktankar bakom allting vi gör. Oftast om du ställer en fråga svarar vi på den utan att tänka på hur det skulle kunna tolkas som ett svar på en dold fråga du har i ditt huvud.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~