Flytta hemifrån??
Jag är 16 år, jag bor med mamma, styvpappa och lillebror. Jag och styvpappan gå inte ihop, det går bra när vi e borta från varandra, eller ha vart borta från varandra så när vi träffas igen det e lugnt eftersom vi ha typ saknat varandra så vi njuter av att se varandra igen men bara ett kort stund… Att bo i samma hus som honom går det inte längre känner jag, och mamma e lugnare fast tror inte att det går en dag utan att vi bråkar.
För 5 månader sedan har jag flyttat till en plats som jag verkligen hatar och avskyr skolan, jag trivs inte här och mår bara sämre för varje dag som går. (har haft depression för ca 1 år sen, ibland blir extra jobbigt)
Jag jobbar inte än, men har tänkt jobba även om det är på Mc Donald's men jag vill verkligen jobba, jag får aldrig pengar från min studiebidrag så jag har aldrig pengar för mig själv o det känns så dåligt!!😡
Någon som har tips, borde jag flytta hemifrån eller inte?
Varför får du inte dina pengar från studiebidraget?
#1 Bra fråga, jag vet inte… Ha aldrig fått barnbidrag heller men om jag säger att jag vill ha ngt, så går mamma med mig o köper.
Helt fel, studiebidrag SKA man ha i din ålder enligt mig. Men de kanske är olika..
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Är man inte 18 än kan man inte tvinga sina föräldrar att ge en hela studiebidraget.
Men jag undrar, om du är 16 och inte har någon färdig utbildning och som du säger inga pengar - hur hade du tänkt kunna betala för att bo själv?
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Har du gjort noga uträkningar och känner att du har råd samt att du vill så bara kör på.
Jag är dock inne på samma tanke som #4, hur hade du tänkt betala hyra, mat m .m.? Om du fortfarande går i skolan och fortfarande jobbar. Mitt råd är att vänta tills du har ett jobb och känner att du verkligen har råd, oftast kostar det mer än vad man tror att bo själv.
~ ♥ fritzzjavel.blogg.se ♥~
Dina föräldrar är betalningsskyldiga för dig tills du är 18 år. Så innan dess och innan du har jobb så har du nog inte så stor chans. Testa annars gå till socialen där du bor.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/