Oregelbunden mens
Hej där :)
Jag är 16 år och fick min första mens väldigt sent. Nämligen veckan innan skolstart. Blödde ordentligt i exakt nio dagar. Sen tog det bara slut.
Typ sex veckor senare kom nästa, den varade i tolv dagar! Sen gick den en vecka och så började det igen. Höll på i tre dagar. Sedan försvann det i tre dagar. Kom igen och höll på i tre dagar… och så höll det på i två veckor.
Sedan tog det slut för en vecka sedan.
Och nu har det börjat igen, rejält!
Alltså jag vet att mensen kan vara väldigt oregenbunden i början. Men verkligen såhär mycket? För det är rätt irriterande när det aldrig tar slut liksom.
Visste ej om jag behövde (x) i rubriken, så admin eller Medarbetare för göra det ifall det behövs :)
_Vet inte heller om det var rätt kategori heller.
_
Hälsningar Amanda och kaninerna
Jag minns inte hur det var i början när jag fick min mens men att den är oregelbunden och speciellt sådär i början är inte konstigt. För vissa blir den ju regelbunden snabbt medan det för andra kan vara så att mensen tar jättelånga pauser eller komma oftare osv i början! Finns inget som garanterar att man får helt regelbunden mens sen heller men den kommer att komma ca 1 gång i månaden iaf :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor