vill ha husdjur
Vet ni hur man gör för att övertyga sin mamma om att skaffa hund?
Du vill ju inte bo hemma? Förlåt för OT men… Ingen aning
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Vad menar du med OT?
Utanför ämnet……
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Jaha det gör inget
Vi kan inte hjälpa dig med att övertyga din mamma om att skaffa hund. Till att börja med kan det ju vara bra om du kan visa för di mamma att du klarar av att ta hand om dig själv, gör du inte det bör du ju inte ha en hund att ta hand om också. Din mamma säger förmodligen nej för att hon vet att det kommer bli hon som får ta hand om hunden, det är så det blir i dom flesta fallen tillslut.
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Nja. Du ska inte ha hund, det är du definitivt inte mogen nog för. Planerar man att rymma och naivt tror att det ska gå bra ska man absolut inte ha hand om ett annat liv.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#6 jag håller med helt och hållet.
TS du ska inte ha hund än på ett bra tag, och det är både för din och hundens skull. hur gammal är du om jag får fråga?
Medarbetare på bildredigering! :)
TS: Du behöver ta hand om dig själv i första hand.
Och bor du på internatskola samt har de planerar du har, är hund helt uteslutet, om du vill hundens bästa.
Få ordning på ditt liv först, innan du ens börjar att planera att ta hand om ett djur 🙂 För djurets skull och din skull.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej du är inte mogen att ta hand om ett djur. Du måste lära dig ta hand om dig själv först. Hade du tänkt ta med dig hunden när du ska rymma eller?
Stackars hund isf .
Men när du inte är på internatskolan (vad det nu är) så kan du läsa på o kanske skaffa hund ;)
Tyvärr är du inte mogen för det nu
Du kan inte ha en hund just nu. Du skulle inte klara av djuret. Dina tankar med att du ska rymma, få det så bra. Jo, men skulle hunden få det bra tro. Svaret är med stora bokstäver: NEJ.
Hunden är ingen leksak man köper för att man bara känner för det. Det är ett liv som ska skötas om,aktiveras,motioneras och kosta. Om din mamma inte vill ha en hund, så då är det så. Lönar sig inte att klaga, då får man en olycklig familj med en olycklig hund.
Så min fråga är, Är det så du vill ha det ?